۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

خوشحالی - ناراحتی

کسانی "حق" دارند از اخلال در سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم سالگرد درگذشت امام و نیمه تمام ماندن سخنرانی وی "خوشحال" باشند که "سازماندهی" شدن چنین تلاش هایی را باور نکنند؛ در بدترین حالت یک چنین اعمال قدرت های علیه سخنران وقتی ارزش دارد که بهای آن نه "ستایش" صریح یا تلویحی قدرتمندان حاکم، بلکه عتاب و غضب شان باشد ... کسانی هم "حق" دارند از این اخلال "ناراحت" باشند که قبل تر از شنیدن ایجاد اختلال در هیچ سخنرانی دیگری "خوشحال" نشده باشند. وقتی خلیفه کشی باب شده باشد، "اخلاق" را به قیمت ناچیزتر از این حرف ها می شود فروخت. جز این است؟
*
سید حسن خمینی به یاد بیاورد غیبتش را در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد، همراهی نکردن هیأت دولت در هفته دولت سر مزار امام و دیدارش با "سبز"های زندان و زجر کشیده؛ این به آن در! این ها "پاداش" مستقل بودن است

۱۲ نظر:

  1. سلام و درود

    تا بوده چنین بوده!
    مصداقی تاریخی برای سخنرانی ناتمام آسید حسن

    در وبلاگ بخوانید

    پاسخحذف
  2. قوم الظالمین همین هایند، مثل همان ها که داماد و دختر پیغمبر را بعد از مرگش آزار دادند و خانه نشین کردند، اینها هم نوه ی امام را از مرقدش عملا بیرون می کنند. همانها که ابوبکر و عمر و ... را مذمت می کردند حالا خودشان قرآن ها بر سر نیزه برده اند و مقابل نوه ی امامشان مرگ بر منافق سر می دهند.
    روزگار غریبی ست...

    پاسخحذف
  3. گذشته از این خوشحالی و ناراحتیا که هی یه عده روافسرده تر می کنه و یه عده رو دریده تر,ناراحتی متفاوت امشب احتمالا"نصیب سید حسن خمینیه که اشتباه تاریخی زندگیش رو کرد.سکوت و واگذار کردن این قضیه به روح امام.چقدر امروز یه جسارت از نوهءخمینی انتظارداشتیم که به سراون همه ....فریاد بزنه ;اصل مشکل ما همینه.اگر سیدحسن خمینی هم با شجاعت به دفاع از موسوی پرداخته بود...فرصت به این خوبی سوخت.

    پاسخحذف
  4. به FASAANEH:به نظرت قراره همین بلا به سرما بیاد؟یعنی باید بپذیریم که اکثریت رو جذب کردن؟به نظرت خونه نشین شدن داماد پیغمبر دلیلش این نبود که طرفداراش کم بودن؟اگه اعتقاد داریم ما بیشماریم نباید ضعف نشون بدیم

    پاسخحذف
  5. برای کیمیا:
    در زمان امام علی هم اکثریت شاید با او بودند، اما یک مساله وجود دارد:
    همیشه قدرت و اهرم های آن در دست قشر حیله گر حاکم است، مثل قدرت، ثروت و امکان تبلیغات و همچنین ابزارهایی که می تواند زندگی عادی مردم و در نتیجه مسیری را که ناگزیر می روند رهبری کند.
    این به نظر من هیچ ربطی به بی شماری سبزها ندارد.

    پاسخحذف
  6. به FASAANEH:یعنی اکثریت با امام علی موافق و همراه بودن اما اون خونه نشینی رو انتخاب کرد چون ثروت وقدرت نداشت؟من "سعی"می کنم از مقایسه های تاریخی دوری کنم در راستای همین سعی از شما می پرسم(با اجازهءمحمد معینی):همین الآن اگه "موسوی"خودمون خونه نشینی رو در مقابل اینهمه ثروت و قدرت و تبلیغات انتخاب می کرد...
    اون برای همینکه این کارو نکرده "مراد"من شده.شمام غیر از این فکر نمی کنید.نه؟

    پاسخحذف
  7. برای کیمیا:
    یادمان نرود تعداد زیادی از این همه مردمی که آنجا جمع شدند خود هم نمیدانند که با کدام یک از این هایی که بحثشان را میکنید موافقند.
    "فعلا" هیچ کدام هیچ حرفی در مخالفت با امام خمینی نزده.
    هنوز هم "اکثریت" برای شخص امام خمینی آنجا بودند. نه فرد دیگری. چه اینوری و چه آنوری.

    پاسخحذف
  8. به عموفیروز :
    حیف که متوجه نشدم منظورتون چیه؟
    یعنی چون کسی با امام مخالفت نکرده باید سید حسن سکوت می کرد؟
    یا اینکه اکثریت...آهان .درسته ولی امام از دنیا رفته همونطور که پیامبر .ومسلمون بودن همه ءاون آدما کمکی نکردهمینطورعشق امام هم کمکی نمی کنه.بخصوص که ابزاری شده باشه در دست عده ای که دریده تر ند.
    تازه اگه اون مردم به عشق خمینی اونجا بودن چطور در مقابل اونهمه اهانت فقط سکوت کردن؟چنین عشقی...؟!

    پاسخحذف
  9. من گفتم خیلی ها هنوز فقط یک شخصیت را میشناسند و آن هم خمینی است. مشغله فکری و کاریشان و یا حتی محافظه کاری یا بی اعتمادیشان به امروزی ها هم هنوز مجال جبهه گیری برایشان باقی نگذاشته.
    تعدادشان کم هم نیست.(البته تا جایی که من در این قسمت از ایران دیده ام.)
    باید قبول کنیم که اگر قرار بود شعاری در مخالفت آن شعار ها داده شود، من و ما هم میبایست آنجا میبودیم.
    معتقدم شعار (به معنای واقعی) در خیلی از اتفاقات در ایران، فقط شروع کننده دارد.
    باقی بدون آنکه بدانند شعارشان چه معنایی دارد فقط با بقیه داد میزنند.
    از رهبران دو جبهه ای که بحثش را میکنیم هم هر دو در گفته هایشان مدافع امام هستند.

    پاسخحذف
  10. مطمئنم شما همه با من مخالفین اما از دیشب که فهمیدم یکی سیلی خورده یکی زده از خوشحالی رو پاهام بند نمیشه.خدا کنه راست باشه.

    پاسخحذف
  11. قبلنا میشد نظر نوشته شده رو پاک کرد.اما الان نه.چرا؟اونطوری خیلی بهتر بود.

    پاسخحذف
  12. کیمیا الان همه میشه پاک کرد باید اکانت گوگل داشته باشی

    پاسخحذف