۱۴۰۳ اردیبهشت ۳۱, دوشنبه

راه بسته

  ⚠️ عصر دیروز بعد از اعلام خبر "فرود سخت"، چند توییت نوشتم که در هیچکدام بابت حادثه پیش‌آمده اظهار خوشحالی نکرده بودم (چون نه تنها مثل بسیاری خوشحال نبودم، بلکه نگران بودم و غمگین بابت از دست رفتن جان انسان‌هایی به این سادگی)، از توجه به قدرت مهندسی حضرت قادر یکتا نوشته بودم و نگرانی از اقتضائات ناشناخته "مقطع حساس کنونی"، و نهایتا یک یادآوری از درگذشت یک شخصیت کشوری سابق در سال‌های دور در سانحه هوایی. ساعتی مانده به "نیمه شب" تماس گرفتند و مودبانه دستور دادند که فلان توییت‌ها را پاک کنم. نه مجال محاجه و بحث بود و نه جدلی، مفید می‌بود. همه را پاک و از دیشب فعالیت‌ام را هم در توییتر متوقف کردم. این‌جا (کانال تلگرامی) هم قصدی برای نوشتن در این باره و در هیچ باره دیگری‌ ندارم؛ دست‌کم تا اطلاع بعدی. من با آن چشم و سینه‌هایی که وسعت‌شان تحمل چنان توییت‌های خلاف‌آمد جریان غالب شعف و مزه‌پرانی توییتر  را هم نداشت، مخالفم به این دلیل که این راه‌بستن‌ها را مفید نمی‌دانم حتی برای سازمان دادن افکار عمومی وفق میل قدرت. منی که با اسم واقعی می‌نویسم با خوانندگانی محدود، در مقابل جمع جریان عظیمی که مستعارند و بسیار شاذ و بی‌پروا و کسانی که خوشامد جریان قدرت مسلط می‌نویسند، به حساب نیستم اصلاً، اما اگر "نیست" من و کلمات من، مایه آرامش ایشان است، آن را دریغ نمی‌کنم!
این شما و این جهان کلمات بسیاری که معلوم نیست از کجا آمده‌اند و به کجا می‌روند.




در ایران وایر

در بی.بی.سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر