۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

رویای بر باد رفته اردوغانِ صلح طلب


رسانه های خبری گزارش می کنند که در کشمکش بر سر ارزیابی تاریخی از قتل هزاران ارمنی به دست سربازان ترک در جنگ جهانی اول، دولت ترکیه لحن تندی را برگزیده و در این بین اردوغان، نخست وزیر ترکیه، تهدید کرده که ۱۰۰ هزار ارمنی ساکن این کشور را اخراج می کند! او گفته: "لازم نیست آنان را در کشورم نگه دارم". این گفته‌ی اردوغان در گفت‌وگو با بخش ترکی تلویزیون "بی بی سی" پربازتاب بوده است.
اردوغان که در جریان حمله گسترده نظامیان اسراییلی به مردم غیرنظامی در غزه و کشتار بی رحمانه آنان در دو سال قبل، در برابر دوربین های تلویزیونی رییس جمهوری اسراییل را به خاطر این اقدام بی رحمانه شماتت کرد و در اعتراض به وی سالن جلسه را ترک و مایه خرسندی بسیاری از صلح دوستان و مسلمانان را فراهم کرد، اینک با این جمله "وحشتناک" رویای اردوغان صلح طلب را بر باد داده و به جای آن اردوغانی را جایگزین کرده که شهروندانی را به صرف یک نزاع تاریخی – سیاسی تهدید به اخراج می کند! اردوغان نشان داد می تواند زندگی بی گناهان را، لااقل در گفتار و پندار، هزینه یک نزاع تاریخی – سیاسی کند؛ کاری که سال هاست صهیونیست ها در گفتار و پندار و هم کردار به آن مشغول اند!
*
پ ن: متن سخنان اردوغان: "در مسأله روابط ما با ارمنستان مشکل از ما نیست، بلکه مشکل از جانب ارمنستان است. در کشور من 170 هزار ارمنی وجود دارد. از این تعداد، 70 هزار نفر شهروندان کشورم هستند اما 100 هزار نفر نیز مسامحه می کنیم. در صورتی که لازم باشد به این 100 هزار نفر خواهم گفت به کشورتان برگردید. چرا این کار را خواهم کرد؟ آنها شهروندان کشور من نیستند و اجباری به نگهداشتن اینها در کشورم نیست. ما اکنون رفتار صمیمانه ای نشان داده ایم. اما متأسفانه رفتارهای کنونی (اصرار بر ادعاهای ارامنه) باعث تأثیر منفی می شود ولی آنها این را تشخیص نمی دهند ... طبیعی ست که ما سیاست همسایگی بدون مسأله را با عزم راسخ ادامه می دهیم. در صورتی که ما دستمان را دراز کنیم و طرف مقابل با مشت جواب ما را بدهد کاری از دست ما برنمی آید. در مسأله ما و ارمنستان هم مشکل از ما نیست. اکنون ارمنستان باید تصمیمی بسیار مهم بگیرد. ارمنستان باید از تأثیر منفی دیاسپورای ارمنی (لابی ارمنی) خارج شود. اگر کشورهایی ارمنستان را دوست دارند بویژه آمریکا، فرانسه و روسیه؛ باید آنها نیز از القائات منفی لابی ارمنی دوری کنند".

۹ نظر:

  1. یاد آوری بسیار به موقعی بود ای کاش کسی این مطلب را به اردوغان برساند

    پاسخحذف
  2. این فارسها از هر جنس و قماشی باشندمخالف ملت ترک هستند و سعی میکنند کینه خود را در پس پرده حمایت از ارمنی و کرد و عرب قایم کنند. حداقل این شعور را ندارند که به چیزی که سندیت دارد گیر بدهند. اردوغان گفته اگر لازم باشد ارمنی هایی که غیر قاننونی در ترکیه هستند را اخراج میکنیم. راستی شما که برادران افغانی تان را بزور بیرون نکردید!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  3. خطاب به دو نفر ترکیست بالایی : مثل اینکه شما تاریخ خوانی را بلد نیستید یابو ها. یک ملیون ارمنی را سر بریدید . خنجر را در شکم زنان باردار فرو کردید برای اینکه دلهایتان به اسلام ناب عثمانی منور بود. حال انکار کرده ادعای صلح دوستی دارید البطه که دارید برای برادران فلسطینی و هم دینتان بله دارید. در آرشیو فرانسه پر است از اسناداین نسل کشی. در یوتیوب هم میتوانید ببینید. احمق ها هنوز نمی دانید تاریخ را نمی شود ساخت و پرداخت کرد تاریخ لوح نوشته ایست که هیچ احمقی نمی تواند به دلخواه خود بخش های را بازگو کند و بخش های را حذف. حتی آنقدر جربزه ندارید که مثل آلمانی ها یک نسل کشی را به گردن بگیرید و با اعمال نیک آینده خود چهره ی دگرگون شده و خوبی از خود بر جای بگذارید . خاک بر سرتان که هنوز باد اسلام در شکمتان است و از ماتحت بیرون نداده اید. بروید با حقی که از ایل و تبار مغول هستید.خر نادان ملتت پشیزی نمی ارزد برای تو خودمان را پشت حمایت از ارمنی و عرب سوسمار خور قایم کنیم؟ چلقوز خان.

    پاسخحذف
  4. چرا تا اين حد کامنتها بي ادبانه است؟موضوع اصلي
    تهديد به اخراج ارامنه غير قانوني از ترکيه
    علت اخراج:تحت فشار قراردادن ارمنستان براي عدم پيگيري نسل کشي نميدانم اگر من ترک بودم با ترکيه همدردي ميکردم يا نه؟اما به وضوح هيچ جنايتي در حد نسل کشي قابل پنهان کردن نيست.همه اقوام گذشتگاني داشتند که کارهاي شرم اوري کردند،مگه نه؟
    لطفا دليل اخراج را هم در نظر بگيريد.

    پاسخحذف
  5. من از تمام ایرانیان عزیز متشکرم در جواب ترکها بگم همین چند روز پیش یکی از احزاب کردها را با این که توی مجلس نماینده داشتن غیر قانونی اعلام کردن در کجای دنیا به غیر از ایران همچین چیزی شما دیدین یا ایا شما حمله به روستاهای کردنشین عراق ولشکر کشی به کردهای عراق را با چی توجیح میکنید

    پاسخحذف
  6. متاسفم که ناسیونالیست های افراطی هر بحثی رو می تونن به گند بکشن. من خودم فارسم اما بیشتر از هر چیزی از ناسیونالیسم افراطی می ترسم . فارس و ترک و ارمنی و ... هم نداره . همه به یک اندازه می تونن وحشتناک و آدم کش باشن . دقت کنید که مهم ترین و وحشیانه ترین کشتارهای جهان توسط ناسیونالیست ها انجام شده. جنگ جهانی اول و دوم ... نسل کشی تو رواندا ... اتفاقات بعد از تجزیه یوگوسلاوی ... کشتار ارامنه در عثمانی ... برعکسش هم صادقه .. کشتار و اخراج ترک های قره باغ ... تا کی می خواهیم اینقدر نفهم باشیم که فکر کنیم فارس و ترک و ژرمن و ... بودنمون دلیل برتر و حق بودنمونه ... من واقعاً اردوغان رو آدم متعادلی می دونم ... امیدوارم نوع حرف زدنش رو اصلاح کنه ... طبیعیه که هر کشوری بخواد تکلیف مهاجرین غیر قانونی رو مشخص کنه ... اما این درست نیست که این قضیه رو به نژادشون وصل کنه ... امیدوارم دنیا از دست ناسیونالیست های افراطی خارج بشه و بیشتر برا خودم و همسایگانم رو آرزو می کنم ... تصور کنید در ایران فارس های افراطی سر کار باشن ... من ترجیح می دم اصلاً تصور نکنم
    ...
    باربد

    پاسخحذف
  7. سه هزار افغانی به دلایل واهی محکوم به اعدامه تو همین مملکت خراب شده- تحمل آموزش زبان وادبیات آذری را در هیچ یک از دانشگاههارا نداریم-مردم و دهکده های کرد نشین را هم دم آماج شیلک گلوله توپ کرده ایم و بالاتر از اینها ماجرای قتل عام آذری های بی گناه وطنمان توسط باند جنایتکار ارمنی یعنی جلوها در تاریخ هزارو نهصدو هجده فراموش شده اومدین به قابلمه رنگ باخت ه و مرتجع اردوغان میگین سیاهین-تاریخ را با عینک اسبی بخون خوب میاد بهت عزیز دل

    پاسخحذف
  8. با هرگونه و رنگ شونیسم و اندیشه فاشیستی مخالفم چه پان ترکی چه پان ایرانی
    به آرم پان ایرانیستها نگاه کنین چه فرقی با صلیب شکسته هیتلر دارد؟ منهم معتقدم که باید زبان و ادبیات تمام اقوام ایرانی در دانشگاهها به عنوان واحد انتخابی اون هم برا آندسته از دانشجویان کنجکاو آزاد باشد. در کشور ترکیه اخیرا کرسی زبان و ادبیات کردی باز شده و حقوق مدنی کردهای ترکیه به مراتب بالاتر از کشورمونه-همین اوجالان سلول خود را نپسندید براش جای جدید درست کردند-کانال شش تلویزیون ترکیه بیست و چهار ساعته زبان کردی پخش می شود- سوزن را به خودمون چوالدوز را به دیگران بزنیم من خودم شیرازیم ولی این واقعیت را می پذریم که به لحاظ حقوق فرهنگی ایران زندان ملیتها و اقوام هستش یعنی شونیست تمام عیار تشریف داریم ما فارسها-

    پاسخحذف
  9. مساله اینه که اردوغان یک نزاع را بهانه اخراج قرار داده و نه یک روند وعمولی برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی

    پاسخحذف