۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

رأی اینجا ... رأی آنجا

نزدیکتر
آقایی به دنبال رأی است؛ "می داند" همین "الان" ده ها میلیون نفر پای تلویزیون نشسته اند، "اسم" می برد و بی هیچ سند و مدرکی با آبروی کلی آدم که در محل حاضر نیستند و نمی توانند از خود دفاع کنند، بازی می کند. آبرو رفته ها بعدتر هم مجال دفاع از خودشان را پیدا نمی کنند. اسم کارش را می گذارد "مناظره تاریخی" ... رای می آورد ... او را می شناسید؛ همین نزدیکی هاست. ماجرا مال یک سال قبل است
دورتر
آقایی به دنبال رأی است؛ "نمی داند" میکروفن روشن است و پشت سر شهروندی که او را توی خیابان گیر انداخته و سئوال پیچ کرده حرف می زند؛ به او می گوید: "این زن سر سخت و متعصب؛ "bigoted woman"" . او را می کشند می آورند توی رادیوی سراسری و حرف های خودش را برای خودش پخش می کنند. عذرخواهی می کند. بعد هم سوار ماشین می شود و به خانه آن شهروند، که پیرزنی بیوه است، می رود. چهل دقیقه با او صحبت و بعد جلوی دوربین ها از او عذرخواهی می کند و می گوید "من درست متوجه حرف های این خانم نشده بودم". او گورودن براون نخست وزیر فعلی انگلیس است و ماجرا مال همین دیروز
درست همین جا؛ توی وجدان
می دانید اشکال کار کجاست؟ چرا این نزدیکی ها با تهمتِ آشکار می شود رأی گرفت و آن دورتر ها، با عذرخواهی بابت یک توهین در گوشی؟
*
یک لینک مرتبط و خواندنی (+)

۱۹ نظر:

  1. سلام..عالی بود مثل همیشه..موفق و موید باشید ..قراره تا دوساعت دیگه بروز بشم با عاقبت مدرک گرایی..مرا دریلبید بانظرات راهگشایتان بمثابه مطالب ارزنده و زیبایتان بدور از هر گونه اغراق..موفق و موید باشید..جاشک

    پاسخحذف
  2. باز هم دوستان ارزشی راه می افتند و کامنت می گذارند :
    انگلیس در افغانستان و عراق اینجور کرد و چندین نفر را کشته و تروریسم دولتی است و جناب مغینی هم متهم می شوند به انگلیسی بودن وغربزدگی ."
    خطاب به این دوستان عزیز :
    مگر اسلام غیر از این گفته که " همدیگر را به تهمتهای ناروا متهم نکنید" و "اگر کار اشتباهی کردید و دل کسی را شکستید عذرخواهی کنید."

    پاسخحذف
  3. عالی بود

    بسیار زیبا و تا ثیرگذار بود

    پاسخحذف
  4. راست ميگين آقاي معيني. من به اين تفاوتها فكر نكرده بودم. اخلاق بايد نهادينه باشه نه از ترس جهنم و عذاب.از وقتي فارسي وان نگاه ميكنم يه جمله تو حرفاشون رو خيلي ميشنوم اونم اينكه" من نميخوام در مورد كار شما قضاوت كنم" انقدر از اين حرف خوشم مياد. كاري كه ما هر روز در مورد ديگران انجام ميديم.
    راستي شما كه تلويزيون ايران رو نميبينيد. اخبار ايران تقريبا" يه طور ديگه اي گفت و اخبار بي بي سي هم يه جور ديگه. اصلا" ايران نگفت كه طرف رفته خونه اون خانومه و معذرت خواهي كرده.
    مي بينيد وجدان كاريمون هم بيداد ميكنه...

    پاسخحذف
  5. هلن! آره من خوندنشم؛ همون موقع که کرباسچی رو فرستادن زندان ... در ضمن آره؛ یک سال گذشت

    ناشناس! من خیلی وقت ها سعی می کنم مستقیما نتیجه گیری نکنم؛ این جا هم از وجدان سئوال کرده ام؛ حالا طرف یا وجدانش بیدار است یا خواب و کسی را که خودش رابه خواب زده نمیشه بیدار کرد!

    معصوم! به این بی انصافی شان عادت کرده ایم؛ از رسانه های صهیونیستی انتقاد می کنند ولی نمی گویند فرق کار خودشان با آن ها چیست؟

    پاسخحذف
  6. براي اينكه در ان دوردست ها انسان به علت انسان بودن ارزش داره،اما اينجا نداره!خيلي ساده است.




    شهرزاد

    پاسخحذف
  7. فرق اینه که
    اونجا سرزمین خواسته هاست و
    اینجا سرزمین فرصت ها

    پاسخحذف
  8. وای.. یادم که میاد یه جوری اعصابم به هم می ریزه که دلم می خواد خفه اش کنم .. بی حیا

    پاسخحذف
  9. آقای معینی عزیز با تشکر فراوان از نوشته های خوبتان - البته هر دفعه هم باید دوباره صفحه شما رو بوکمارک کنم- بشکنه دست اون که هی اینجا رو فیلتر میکنه و شما را مجبور به اسباب کشی.

    پاسخحذف
  10. http://www.google.com/reader/item/tag:google.com,2005:reader/item/73813439e4591b27
    این مطلب طنزهم در همین ارتباطه. جالبه

    پاسخحذف
  11. با سلام
    آقاي معيني عزير ، بله ، حدستان درست است . من دختر بزرگ ايشان هستم . از mmooeni دنبالتان مي كنم و با اين اوضاع وسايه مستدام آقايان،اميدوارم آدرس تان تا mmoeeni7777777ادامه يابد. همواره موفق و پاينده باشيد.

    اما اشكال كار كجاست ؟
    - آقاي اولي پاسخگوي هيچكس حتي خدا هم نيست ....
    - و آقاي دومي چون در يك كشور دمكراتيك با رسانه هاي آزاد و مردم آشنا به حقوق شهروندي زندگي مي كند بايد به عالم و آدم جواب پس بدهد.

    پاسخحذف
  12. چقدر خوشحال شدم پیر فرزانه؛ زیاد ... خیلی زیاد

    پاسخحذف
  13. بالاخره شما هم تکلیف خودت رو روشن کن عزیز جان. یه بار میگید، چرا تو اون 4 سال نگفت، یه بار میگید چرا آبروش رو برد. حالا که حکم بازداشتش هم صادر شده، لابد شروع میکنید به دفاع از ایشون. امیدوارم که نگید، پدرش منظورتون بوده. چون در اینصورت از شما خواهم خواست که فیلم مناظره رو مجدداً ببینید تا برداشتتون رو اصلاح کنید. البته اگر دنبال القای مسائل دیگری هستید، موضوع متفاوت خواهد بود.
    در ضمن خوشحالم که برخلاف اکثریت قریب به اتفاق دوستان همرنگتون! به رأی آوردن احمدی نژاد معترفید.
    خدمت عزیز ناشناسی که ز طرف دوستان ارزشی مطالبی رو بیان کردند، باید عرض کنم که برچسب زدن در دوره ای رواج داشت که آقایونی که شما امروز سنگش رو به سینه میزنی با چوب تهمت مخالفت با امام و اسلام آمریکایی و امثالهم همه حریفان رو به در کردند و با موفقیت سالهای سال در رأس امور قرار گرفتند. البته دل ما از این مسائل نمیشکند و نیازی هم به عذرخواهی از جانب شما نیست. ما هم برای بهبود شما دعا میکنیم.

    در ضمن سایت خوبی دارید. تبریک میگم

    پاسخحذف
  14. چه تگ های جالبی!
    احمدی نژاد
    اخلاق
    انتخابات!

    پاسخحذف
  15. متأسفم که هنوز متوجه نشده‌اید احمدی‌نژاد «رأی نیاورده».

    پاسخحذف
  16. ناشناس عزیز! تکلیف ما خیلی وقت است روشن است؛ لااقل در آن موردی که به آن اشاره کرده اید؛ چنین انتظاری را ما از شما داریم؛ بالاخره معلوم نشد بر چه مبنای قانونی کسی که سنگش را به سینه می زنید اجازه به خودش داد تا جلوی چشم میلیون ها آدم کسانی را متهم کند! هنوز هم می گوییم احمدی نژاد اگر قصد مبارزه با فساد داشت چرا این مبارزه را موکول کرد به شب مناظره و چرا هنوز هیچ مدرکی رو نکرده؟! یک سال می گذرد و در بهترین حالت پسر هاشمی "متهم" شده و هیچ دادگاهی حکمی نداده. در ضمن فقط هاشمی نبود که متهم شد؛ یک بار دیگر فیلم مناظره را نگاه کنید ... بحث بر سر رای آوردن یا رای نیاوردن احمدی نژاد فرع بر این است که "چگونه" وی رای آورد؛ این نکته مهمی است. ... حق با شماست ؛ تاریخ کوتاه این انقلاب مملو از تهمت زنی به حریف است؛ ولی به نظرم خدا آن هایی را دوست دارد که مجالشان می دهد در همین دنیا تقاص پس بدهند. ما قرار نیست از کسی عذرخواهی کنیم؛ جز از خودمان که سال ها ایمان مان را نبردیم زیر علامت سئوال، از او نپرسیدیم چرا ریشه را رها کرده ای ... در ضمن ممنون که نظرت را برایم نوشتی؛ خیلی ممنون

    پاسخحذف
  17. برای ایمان محمدی عزیز! لااقل "الان" مهم این است که او بر اساس رایی که آورد یا نیاورد رییس جمهوری است

    پاسخحذف
  18. من! این سه تا تگ به هم نمیان یا میان؟!

    پاسخحذف