۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

خوابزدگی مدیریت شهری


بازارچه 22 بهمن بندرعباس پریروز بر اثر یک آتش سوزی معمولی که به سرعت گسترش یافت، به خاکستر تبدیل شد (+). فروشندگان این بازارچه قبلا در بلوار ساحلی دست فروشی می کردند. شهرداری به اجبار آن ها را در بازاچه 22 بهمن جمع کرد و آن ها رفته رفته محل کسب خود را به سقف و دیوار و قفسه و برق و پنکه مجهز کردند. ساعات کارشان از عصر شروع می شد و تا حوالی نیمه شب ادامه داشت. در این بازاچه اجناس با قیمت مناسب تری به فروش می رفت و به همین دلیل مورد توجه تعداد زیادی از شهروندان بندری و مسافران قرار می گرفت ... بر اساس آن چه مطبوعات بندرعباس نوشته اند:
پس از اعلام آتش سوزی، آتش نشانی به موقع رسیده (روزنامه صبح ساحل) و به موقع نرسیده (روزنامه دریا)! ... ماشین های آتش نشانی به علت موقعیت نامناسب بازارچه، به درستی نتوانسته اند به کانون آتش نزدیک شوند ... مدیریت آتش نشانی برآورد صحیحی از عمق حادثه نداشته و به همین دلیل برخی نیروهای کمکی با تاخیر وارد شده اند. وزش هماهنگ نشده "باد" با آتش نشانی دلیل این اتفاق اعلام شده ... حین آتش سوزی و در غیاب ماموران پلیس و انتطامات بازارچه، سارقان از غرفه ها سرقت می کرده اند و فردی را که خواسته بود مانع شود، مورد ضرب و شتم قرار داده اند ... شهرداری هر ماه مبلغی به عنوان اجاره از صاحبان غرفه ها دریافت می کرده؛ ولی نه از بیمه خبری بوده، نه از امکانات ایمنی، نه از انتظامات و نه حتی راه دسترسی مناسب به غرفه ها برای مواقع این چینی
*
به رفیق عکاسم که در کمتر از یک هفته بلافاصله در محل دو آتش سوزی وسیع در داخل (+) و خارج (+) شهر حاضر بوده، تبریک می گویم؛ عبدالحسین رضوانی! ... (سفارش: شما اعتقادی به "عمدی" بودن برخی آتش سوزی ها نداشته باشید!)

۱ نظر:

  1. آتش نشاني 600 دستگاه فاصله زيادي با آن نداشت. بيچاره مردم بدبخت .

    پاسخحذف