۱۳۸۹ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

خانه عنکبوت

در راستای مقابله با جنگ شل و در کنار فیلترینگ بی سابقه همه نوع علامت سئوال و علامت تعجب و همچنین هک کردن های هر از چند گاه وبسایت ها توسط هکرهای الکی خوش، وبسایت های تحلیلی و خبری آقایان هم یک نفس با همه ایمان و اخلاق "نداشته" شان، دارند "جهاد" می کنند؛ به خیال خودشان ... یکی از همین سایت ها که به تحلیل موضوعی مطالب وبلاگ ها هم می پردازد در نوشته ای به بررسی موضع برخی وبلاگ ها در قبال اظهارات احمدی نژاد در ارومیه علیه اوباما پرداخته (+) و از آن جمله نوشته "وبلاگ «راز سر به مُهر» هم با تحریف معنای آیه ۱۰۸ سوره انعام، رفتار اوباما را نسبت به رفتار رییس جمهوری ایران نزدیک تر به خط مشی پیامبران و امامان دانسته است"!
همین که این وبسایت به نوشته های مخالف خودلینک مستقیم نداده، بر خلاف وبلاگ هایی که عقیده آن ها را پسندیده، تا مراجعه کنندگان خود به کل مطلب مراجعه کنند و خودشان بخوانند و قضاوت کنند به تنهایی نشان می دهد که چه هراسی از چشم و انصاف و وجدان های کوره نشده و نخشکیده و نخوابیده دارند. همین حجت بر سستی "ایمان به درستی راهشان" کافی نیست؟
پ.ن: همه حرف من این جا (+)، تناقض در گفتار و رفتار احمدی نژاد است؛ در مذمت "طرز" حرف زدنش و نه جواب دادن یا ندادن به اوباما. فکر می کنید درک این موضوع خیلی فسفر می خواهد؟
*
توضیح ضروری:
اول) وبلاگ نیوز بعد از تذکرم، جمله نوشته شده درباره "راز سر به مهر" را به قرار زیر اصلاح کرد و به پست مورد نقدشان هم لینک مستقیم داد: "وبلاگ «راز سر به مُهر» هم با استفاده دلخواه از قرآن کریم و آیه ۱۰۸ سوره انعام، رفتار اوباما را نسبت به رفتار رییس جمهوری ایران نزدیک تر به خط مشی پیامبران و امامان دانسته است".
دوم) دو کامنت؛ یکی از طرف خود سایت و یکی از طرف آقای میثمی (خبرنگار سایت) دریافت کردم که به نظرم باید در متن اضافه کنم به قرار زیر:
1) بلاگ نیوز: "درباره جمله معترضه به پست شما در متن گزارش، طبق نظر دوستان متن اصلاح شد و بحث پیرامون کاربرد آیه مورد استفاده شما نیازمند فرصت مفصل تر و نظر فنی تری است. اما تمامی دوستان مشاور وبلاگ نیوز در کاربرد اشتباه آیه مذکور نظر مثبت داشتند که در صورت تمایل شما با کمال میل درباره مورد مذکور بحث خواهد شد. درباره عدم لینک دادن به وبلاگ شما، دیروز در سرویس دهنده خدمات اینترنت تنظیم کننده گزارش وبلاگ شما فیلتر بود. اما با پرس و جو از دوستان و محرز شدن فیلتر نبودن وبلاگ شما، لینک وبلاگ شما هم به متن اضافه شد تا باور کنید که نه ما خیلی جو گیر جهاد کردن شده ایم و نه خیلی به آقایانی که شما گفتید مرتبط هستیم. عده ای وبلاگ نویس هستیم که دور هم جمع شدیم و مثل شما نظرمان را می گوییم. اما با کمی بُرد بیش تر. درباره اشتباه پیش آمده از شما پوزش می طلبیم".
2) حسن میثمی: "درک موضوعی که فرمودید فسفر زیادی نمی خواهد. بحث سر این نیست که چرا احمدی نژاد بد صحبت می کند یا خوب. بحث سر این است که یک آقا خیلی راحت می آید و دو مملکت را تهدید می کند، بعد ما به جای خرده گرفتن به آقای تهدید کننده، می رویم یقه مدافع را می چسبیم و می گوییم تو چرا اینجوری دفاع کردی؟ چرا اینقدر بد؟ انگار نه انگار که مهاجمی حمله کرده است، تهدید کرده است.بحث سر این است. امیدوارم منظور بنده را درک کرده باشید".
سوم) اعتراف می کنم که اصلا انتظار نداشتم به اعتراض من توجهی شود از این بابت هم شگفت زده ام هم سپاسگزار/ تاکید می کنم که این وبلاگ من اصلا دیروز فیلتر نبوده / در پاسخ به اظهارات اوباما بسیاری از دولتمردان واکنش های تندی داشتند ولی هیچ کدام با ادبیات دون شان خود سخن نگفتند؛ از جمله رییس مجلس که من در پست مذکور به آن لینک داده ام. هنوز معتقدم احمدی نژاد رفتار درستی نداشته. درباره "دفاع بد" و درباره "غضنفر"ی که به دروازه خودی گل می زند، بارها شنیده ایم و خوانده ایم / قرار نیست همه مثل من فکر کنند و اعتقادات مرا ستایش کنند؛ همه حرف ما، کسانی که مثل من فکر می کنند، این است که در نقد، اخلاق فروگذاشته نشود و مثلا بی محابا کسی به تحریف قرآن متهم نشود. "هیچ کس" مصون و بی نیاز از نقد نیست. پس شما به دین خود ما به دین خود ولی با "اخلاق" و "انصاف"

۱۸ نظر:

  1. واقا فقط می شه گفت:
    دمتان گرم. خدا قوت. خدا شادمانی. خدا پیروزی، بدهاد.

    پاسخحذف
  2. جناب آقای معینی
    سلام

    درباره جمله معترضه به پست شما در متن گزارش، طبق نظر دوستان متن اصلاح شد و بحث پیرامون کاربرد آیه مورد استفاده شما نیازمند فرصت مفصل تر و نظر فنی تری است. اما تمامی دوستان مشاور وبلاگ نیوز در کاربرد اشتباه آیه مذکور نظر مثبت داشتند که در صورت تمایل شما با کمال میل درباره مورد مذکور بحث خواهد شد.
    درباره عدم لینک دادن به وبلاگ شما، دیروز در سرویس دهنده خدمات اینترنت تنظیم کننده گزارش وبلاگ شما فیلتر بود. اما با پرس و جو از دوستان و محرز شدن فیلتر نبودن وبلاگ شما، لینک وبلاگ شما هم به متن اضافه شد تا باور کنید که نه ما خیلی جو گیر جهاد کردن شده ایم و نه خیلی به آقایانی که شما گفتید مرتبط هستیم. عده ای وبلاگ نویس هستیم که دور هم جمع شدیم و مثل شما نظرمان را می گوییم. اما با کمی بُرد بیش تر.
    درباره اشتباه پیش آمده از شما پوزش می طلبیم.

    پاسخحذف
  3. سلام جناب معینی
    درک موضوعی که فرمودید فسفر زیادی نمی خواهد. بحث سر این نیست که چرا احمدی نژاد بد صحبت می کند یا خوب. بحث سر این است که یک آقا خیلی راحت می آید و 2 مملکت را تهدید می کند، بعد ما به جای خرده گرفتن به آقای تهدید کننده، می رویم یعقه مدافع را می چسبیم و می گوییم تو چرا اینجوری دفاع کردی؟ چرا اینقدر بد؟
    انگار نه انگار که مهاجمی حمله کرده است، تهدید کرده است.
    بحث سر این است.
    امیدوارم منظور بنده را درک کرده باشید.
    درباره لینک هم در کامنت قبلی توضیح داده شد. یک اشتباه بود که اصلاح شد.

    پاسخحذف
  4. به آقای میثمی!
    البته آقای معینی در مورد انتقاداتی که بهشون میشه خیلی جامع و مانع پاسخ میدن وجایی برای ادامه بحث باقی نمیذارن با این وجودشما باز حرف خودتونو "تکرار" کردید پس با اجازه ایشون منم یه مطلبی اضافه میکنم:
    1)شما مطلب آقای معینی رو نقد کرده ایدپس اینکه بحث بر سر چیه از نوشته ایشون معلوم میشه.ایشونم که خیلی روشن گفته ان که بحثشون چی بوده(مگر اینکه شما اصرار داشته باشیدهمه بحثشون همون چیزی باشه که شما تعیین میکنید)
    2)شکل دفاع خیلی مهمه.دوست دارید خاله خرسه یه سنگ بزنه تو سرتون؟نمیخواین بگین این موضوع اصلا" مهم نیست.حدیثی آیه ای چیزی راجع به ناسزاگویی پیامبر سراغ داریداما از مخالفان پیامبر چی؟
    3)نکته سنجی و موشکافی آقای معینی جای تقدیر داره.من به شخصه به دلیل این خصوصیت ایشونه که مطالب متفاوتشون رو میخونم.اگه همه از یه زاویه(تعیین شده)به قضایا نگاه کنن که دیگه.....(میتونیم فسفر صادر هم بکنیم).

    پاسخحذف
  5. ...از این بابت هم شگفت زده ام هم سپاسگزار...(منم همینطور.وخوشحال)
    تازه اگه وبلاگی فیلتره که خیلی بی انصافیه یک جمله اش نقد بشه.

    پاسخحذف
  6. سلام جناب معینی
    کاری نکردیم که بخواهید سپاسگزاری کنید. اشتباهی صورت گرفت و عذرخواهی کردیم. احساس می کنم وظیفه هر رسانه ای اصلاح است.
    با این حال از تذکر شما هم ممنون
    امیدوارم بتوانیم با هم همکاری ها و همفکری های خوبی داشته باشیم.

    پاسخحذف
  7. جناب آقای میثمی
    کیمیا درست میگه.. دوستی خاله خرسه به چه درد ما میخوره آخه؟
    حلا.. احمدی نژآد تو سفرش به سوریه چی کفت؟ یادتونه؟ آیا نه تلویحا بلکه مستقیما اعام آماده باش به رفقای مفت خورش نداد؟
    حالا.. کی هست که مدادم بر طبل میارزه می کوبه و میخواد مدیریت جهان را از راه همین خشونتی که مدام داره تکرارش میکنه به دست بگیره؟
    لحن کی خشونت بار تر است؟ این چه دفاعی هست که همه دنیا را علیه ما یک دست کرده این آقا؟
    منطق شما در مورد صحبتهای آقای معینی دقیقا منطق احمدی نژاد و فرقه اش هست. فقط مانه هیچ کس..
    همین سیاستی که در راستای فیلترینگ سایتهای منتقدش هم اعمال کرده
    انصاف نیست وگرنه قضاوتی هم اگر بود عادلانه می شد نه اینقدر شتابزده و فرقه ای خطی

    پاسخحذف
  8. جالبه. احمدی نژاد شد جنگ طلب و اوباما صلح طلب!
    ضمنا صلاح می بینم با افرادی بحث کنم که حداقل نام خودشان را برای بنده نمایش بدهند.
    احساس می کنم اینطوری یک جور بی احترامی است به حقیر
    :)

    پاسخحذف
  9. سلام
    به عنوان یکی از دنبال کنندگان نوشته های آقای معینی به خودم این اجازه(البته اجازه و نه حق!) اظهار نظر دادم.

    اوباما یا هر شخص دیگری با هر ادبیاتی صحبت کند و هر تهدیدی را در کلام بیان و یا حتی در عمل اعمال کند. آیا فحاشی، تهدید یا... دیگران مجوزی ست برای اشتباه ما؟

    آیا خطای دیگران به معنای برداشتن خطوط قرمز برای ماست که با هر ادبیاتی صحبت کنیم؟ درست نمی دانم لابد هست که حال اینگونه می کنیم.
    حرف ها و کردار ما نشانگر ایدئولوژی ماست. همانطور که رفتار دیگران نشان دهنده تفکرات و عقایدشان است.
    به قول شما دفاع از تمامیت ارضی و یا نه دفاع از حیثیت یک مملکت جزو وظایف رئیس دولت است. اما اهمیت چگونگی انجام چنین مهمی کمتر از انجام آن نیست..

    حالا پیدا کنیم پرتقال فروش را...

    پاسخحذف
  10. آقای میثمی,ممکنه آقای معینی هم با شما موافق باشن که رفتار آقای اوباما متناقض و حتی تا حدی ناشایست بوده که از یکطرف راجع به انهدام سلاحها پیشنهاد میده واز طرف دیگه تهدید به استفاده میکنه ,اما خود آقای معینی باید انتخاب کنه در مورد چی بنویسه واینکه بگیم نه اول باید از اوباما انتقاد کرد بعد اگه وقت شد در یه فرصت دیگه...درست بنظر نمیاد
    مثلا"اگه کسی به شما بگه;اول یه سوزن ...بعد یه جوالدوز...پس حتما"بایداول ازاحمدی نژادانتقادکنی قبول میکنی ؟
    2)از اشتباه دیگران کوه نسازیم,از مال خودمون کاه.اینکه کسی بکه غلط کردی خیلی فرق داره با اینکه کسی بگه اگه چنین...منم فلان...
    3)منظور شما از اختلافات داخلی ایناست؟رای مادزدیده شد.فحش شنیدیم,برادرامون کتک خوردن,شکنجه شدن,کشته شدن,خون گریه کردیم....؟؟؟!!!
    4)آقای میثمی,چطوربا کسی که دشنام میده ,و کشورمون رو روز به روز ویرانتر میکنه همصدا بشیم؟
    5)از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده؟!!!این آدم تمامیت ارضی و ارزی واعتبار وآبروی کشور منو به خطر انداخته,شما به چند تا فحش میگید دفاع از کشور؟!!

    پاسخحذف
  11. به آریانای عزیز:
    من چند بار تکرار کردم که تمام بحثم سر این طرف قضیه است. یعنی تهدید آقای اوباما. نه عکس العمل احمدی نژاد. شاید اگر درباره عکس العمل ریاست جمهوری کشورمان صحبت کنیم، به اتفاق نظرهای زیادی برسیم. اما این طرف موضوع را دیدم.
    با این حال از پاسخ شما ممنونم
    :)

    پاسخحذف
  12. به کیمیای عزیز:
    1)مسلما کسی حق ندارد به آقای معینی و هر کس دیگری بگوید درباره چه موضوعی بنویس. اما وقتی نزدیک به 10 یا 15 وبلاگ درباره این موضوع از این منظر نگاه می کنند، ماجرا فرق می کند.
    2)من عرض کردم که فعلا بحثم درباره عکس العمل احمدی نژاد نیست.
    3)درباره این موضوع احساس می کنم با هم اختلاف نظر جدی داشته باشیم که بعد از حدود 10 ماه بحث کردن درباره اش شاید بی فایده باشد.
    4)همان مورد 3
    5)همان 2
    ----
    اگر احساس می کنید دولت رأی تان را دزدیده و امثالهم، جایش در خط مقدم جنگ و تهدید ملی نیست. فهم کوتاه من به این حکم می دهد
    باز هم از اظهار نظر خوب شما ممنونم :)

    پاسخحذف
  13. خب آقای میثمی! فکر می کنید من چرا باید با 10 یا 15 وبلاگ دیگه هماهنگ بوده باشم؟! / در مورد "خط مقدم جنگ و تهدید ملی" هم با شما موافق نیستم! ما در خط مقدم غصه از وضعیت مملکتیم!

    پاسخحذف
  14. میثم گرامی متشکرم از توجهی که کردید.
    همان طور که خطای دیگران،به قول شما آن طرف قضیه، مجوزی برای خطای ما نیست که بنده عرض کردم و نمی دانم موافق هستید یا خیر. به همین صورت صحبت و حرف دیگران مسئولیتی برای ما ایاد نمی کند. به عبارت دیگر من و شما و دولت ایران هم مسئول گفته های سایر دول نیست.
    از همه این توضیح واضحات گذشته شما از عقرب چه انتظاری دارید جز نیش زدن؟ مگر نه اینکه اقتضای طبیعتش این است؟

    پاسخحذف
  15. جناب معینی:
    منظور حقیر این نبود که شما با کسی هماهنگ کردید. منظورم این است که خط فکری وقتی رگه شود، ضربه می زند. می شود چراغ سبز.
    خدا را شکر که همه الآن خط مقدم اند. شما در خط مقدم غصه و آن یکی در خط مقدم نبرد سایبری و دیگری هم در خط مقدم رأی دادن بیش تر به میرحسین موسوی در وبسایت مجله تایم!
    همه در خط مقدم یم خدا را شکر!
    :دی

    پاسخحذف
  16. به آریانای عزیز:
    من شخصا رفتار آقای احمدی نژاد در این موضوع را خیلی قابل دفاع نمی دانم. گرچه احساس می کنم خیلی از "محکوم کردن" بهتر است!
    اما بعضی وقت ها باید با عقربی که نیش می زند جنگید. باید با یک سنگ کوبید روی سرش!
    احتمالا حرفمان یکی است، ولی در شیوه های اجرا کمی با هم اختلاف نظر داریم که مهم نیست خیلی.
    :)

    پاسخحذف
  17. مسعود (ناسناس اولی )۲۵ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۷:۳۵

    آقای میثمی.
    اوباما و یا هرکس دیگه که بخواد کشوری و تهدید کنه کار زشتی انجام میده
    حالا احمدی نژآد اگه باشه از نگاه عده ای شده پیامبر و هر کار زشتی و با هر لحنی با بقیه صحبت کنه حق داره چون در موضع دفاع هست !!!
    دفاع از چی؟
    دفاع از ملتی که خودشون تو خیابونا قتل عامشون می کنن و تو زندانها تجاوز و تو روز روشن مال و اموالشون رو می دزدن ؟؟
    دفاع از ملتی که با آمارهای متناقض و دروغ هر روز یه روزی می پیچوننشون؟
    دفاع از ملتی که آمار کشته هاش تو جاده ها بیش از هر جنگی هست و خودروهای وطنی بدون هیچ امکانات ایمنی و جاده های صد سال پیشش میشه قاتل جونشون؟
    دفاع از مردمی که حرف نزده پشت میله های زندان جاشونه؟
    یا دفاع از منافع اقتصادی فرقه ای که فعلا اختیار همه چی دستشون هست
    و از این می ترسن که قدرتشون و ثروتشون از دستشون بره
    دغدغه های اوباما و احمدی نژآد در کل یکی هست .. هر دو باری منفعت و منابع ثروت این کشور کل کل می کنن. اونی که فراموش شده بخش بزرگی از مردم ایران ( به جز عده خودی ها )است
    ادبیات احمدی نژآد چاله میدونی هست و انگار داره سر کوچه با رفقا کل کل میکنه .. این پسندیده یه رییس جمهور نیست . حتی بلد نیست در موضع دپلماتیک حرف بزنه و جواب بده
    این مرد و دار و دسته اش برای نابودی ایران و مردم ایران اومدن همه راهها را رفته و فقط آخرین گزینه برای نابودی کامل ما مونده اونم جنگه که خود احمدی نژآد مقدمه چینی اش کرد تو حرفاش نه اوباما !!!

    پاسخحذف