۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

عکاسی که نبود


این کودک هجده ماهه فلسطینی از زمان تولد، با مادرش در زندان اسراییلی ها بوده. اسراییلی ها این دو را چند روز قبل در ازای دریافت اطمینان از سلامت سرباز اسیرشان نزد حماس، با چند اسیر زن فلسطینی دیگر آزاد کردند. بسیاری از سایت های خبری از او به عنوان کوچک ترین اسیر جهان نام بردند. من اما باورم نمی شود؛ لااقل به سادگی باورم نمی شود؛ جاهای زیادی هست که عکاس ها را به آن راه نمی دهند
*
نمی دانم سال 79 بود یا 80، هژیر به من گفت: "شنیده ای همسر فلانی را با بچه شش ماه اش برده اند زندان تا پدر خانواده که فعالیت سیاسی ضد نظام داشته، تسلیم شود؟ خبر درست است؟". گفتم: "چنین چیزی محال است". اسم همسر این فلانی را در انتخابات دور اول شوراهای شهر زنجان شنیده بودم که برای ورود به شورای شهر نامزد شده بود. پرس و جو کردم. شنیدم که می گویند: "پدر خانواده چک برگشتی داشته و پای همسرش هم وسط بوده و اصلا مساله سیاسی نبوده". کسی اما زندانی شدن آن بچه را رد نمی کرد ولی همین که مساله سیاسی نبود، یک تسلی بود. سالی گذشت که دانستم مساله سیاسی بوده و زن و فرزند آن شوهرِ سیاسیِ خارجه رفته را واقعا اسیر کرده بودند ... چند سال بعد تصادفی در یک سایت خواندم که آن مادر و فرزند در کانادا به پدر ملحق شده اند .. کسی اما عکس آن بچه را به عنوان کم سن و سال ترین زندانی سیاسی جایی ندید؛ شاید عکاس را خبر نکرده بودند، شاید دوربین عکاس خراب بود، شاید بچه خیلی نق می زد و ژست نمی گرفت جلوی دوربین عکاس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر