اگر
«خوشبختی» را «توقعات» تعیین میکند، پس دو رکن جامعه ما - رسانههای گروهی و صنعت
تبلیغات - ممکن است ناآگاهانه در حال خالی کردن ذخایر خشنودی دنیا باشند.
اگر
شما پنج هزار سال پیش جوانی هجده ساله بودید و در روستایی کوچک زندگی میکردید چه
بسا خود را جذاب میدانستید، زیرا فقط پنجاه مرد دیگر در روستای شما زندگی میکردند
و اغلب آنها یا مسن بودند و جای زخمی بر چهره داشتند و چروکیده بودند، یا هنوز پسر
بچه بودند اما اگر امروز نوجوان باشید، به احتمال زیاد احساس کمبود خواهید کرد. حتی
اگر پسرهای دیگر در مدرسه بدقیافه باشند، شما خود را با آنها مقایسه نمیکنید بلکه
با ستارگان سینما و ورزشکاران و مانکنهای مشهوری میسنجید که روزانه در تلویزیون
و فیسبوک و تابلوهای بزرگ تبلیغاتی میبینید.
📚 از «انسان
خردمند» | نوشته یووال نوح هراری | ترجمه نیک گرگین
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر