۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

چقدر کِیف داشت

چقدر کیف داشت شنیدن خبر پیشنهاد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به آمریکا برای مشارکت در مهار لکه نفتی خلیج مکزیک (+)
چقدر کیف داشت اگر جمع می شدیم و مهندسان مملکت خودمان را بدرقه می کردیم که بروند ینگه دنیا برای آبادانی
چقدر کیف داشت می نشستیم پای تلویزیون ها و لحظه به لحظه خبر پیروزی مهندسان مملکت خودمان را از خلیج مکزیک رصد می کردیم
مهار چاه های آتش گرفته "نوروز" در روزهای جنگ یادتان هست؛ توی دل خلیج فارس؟

چقدر کیف داشت می رفتیم استقبال شان
چقدر کیف داشت وقتی همه دنیا می گفتند: "دیدید ایرانی ها تونستند؛ ما می دونستیم ..."
...
فقط اگر جنگ و دعوا نبود
رویا نبود همه این ها
بازی سیاست نبود این ها
...
دعوا هست و جنگ
رویاست این ها
... چقدر بد

۱۳ نظر:

  1. خیلی خیلی خیلی خیلی زیبا بود آقای معینی

    پاسخحذف
  2. وای داشتم به همین فکر میکردم محمد.. فکر میکردم اگر ما این همه ستم از دست (...) نکشیده بودیم.. اگر ما این همه از (...) نفرت نداشتیم چقدر این خبر غرور انگیز بود.. ولی حیف که وقتی می خونیم دلمون لبریز از نفرت میشه با دیدن نام (...) / کامنت توسط مدیر وبلاگ سانسور شد

    پاسخحذف
  3. به نظر من اينا نمايش قدرت كه سپاه داره راه ميندازه اگه راست ميگن برن اون فلر پتروشيمي مارون را درست كنن كه سالهاست داره با بالاترين ظرفيت ميسوزه وثانيه اي خدا تومن دود ميشه به هوا ميره .

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز!
    لطفا هر چیزی رو با "همسنگ خودش" مقایسه کنید! چاه نوروز در خلیج همیشه فارسی قرار گرفته بود که حداکثر عمق اش به 150 متر نمیرسه! حال این که این چاه در عمق 1500 متری آب هست و فقط با ربات قابل درست یابی!
    الان 1 ماه از آتش گرفتن یک چاه در نفت شهر میگذره ولی هنوز موفق به خاموش کردنش نشدن! چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است!

    اما در اصل موضوع با شما موافق هستم من هم دوست دارم متخصصین کشورم در همه جای این دنیا بکار مشغول بشوند و اسم ایران وایرانی رو پر آوازه کنند.

    پاسخحذف
  5. می دانم که نوشته ات یادآوری است برای روح وحس خوبی که هرآدم متعارف وزندگی خواهی از همکاری وهمیاری وساختن وکمک کردن و همزیستی و...بادیگر همنوعان خودش دارد.
    وچه زیباست چنین جهانی که همه درفکر نجات زندگی وشادی باشیم برای همه.
    وبنظرم می رسد که تنها شادی وکامیابی است که نیاز به تولید انبوه دارد تا دیگران ناشاد شادی وزندگی مارا تهدید وتحدید نکنند. یا...هو

    پاسخحذف
  6. برای ناشناس دوم: مطلب رو با دقت نخوندید

    برای ناشناس سوم: لابد شما هم می دونید که ماجرای چاه های نوروز مال بیست و چند سال قبله، بعد هم این که هیچ اطلاع فنی از چاه نفت شهر ندادین؟ یعنی خاموش کردن اش آسونتره؟ ... به هر صورت خوشحالم و ممنون که به "اصل" مطلب توجه کردین

    Dalghak.Irani عزیز! "وچه زیباست چنین جهانی که همه در فکر نجات زندگی وشادی باشیم برای همه"؛ همین و بس

    پاسخحذف
  7. محمد خان جان . مابه سوپور محله مان شهردار می گفتیم . بعدشم هر کس نداند شما که می دانی من کجا زندگی می کنم . خانه مان هم که آمده بودی . مخلفات آزادی هم آنقدر تنوع دارد که در این وبلاگ کوچولو جا نشود . همین بس که اگر نیک آهنگ و شما و هر کس دیگری آزاد است که هر چه را فکر می کند ودر هر شرایطی بر زبان بیاورد که از این نظر هیچ عیب و منعی هم ندارد ، من و امثال من هم که مخالف نظرایشان هستیم این اجازه را داریم . اما حق نداریم با نام در خطر افتادن آزادیِ بیان، این اجازه را به دبگران ندهیم . پس بهتر است در شرایط فعلی بیشتر به مشترکاتمان بچسبیم که وقت برایِ گفتمان زیاد است .

    پاسخحذف
  8. "چاه شماره 24 نفت شهر که در عمق 620 متری زمین و در خشکی قرار دارد و روزانه بالغ بر ده هزار بشکه نفت در آن به آتش کشیده می شود، ظرف شش ماه توسط شرکت ملی حفاری خاموش و مهار می‌ شود.
    شركت ملي حفاري، چاه شماره 23 کنگان را با عقیم كردن دائمی آن مهار كرد و با به‌خدمت گرفتن کامیون‌های به اصطلاح "پونتراک" که سیمان را با فشار به درون زمین تزریق می کنند، میلیون‌ها مترمکعب سیمان به داخل زمین تزریق شد تا کلیه خلل و فرج سنگ‌های نفتی برای همیشه مسدود شود.و اين منبع نفتي براي هميشه از دسترس خارج شود درحاليكه مي شد با انحراف مسير خورجي نفت،‌آن را مهار كنند."
    كاش وقتي راجع به توانايي هاي مردان كشور مي شنيديم پوزخند نمي زديم و حداقل بلوف هايشان را باور مي كرديم

    پاسخحذف
  9. کامنت سعید بر می گردد به کامنت من برای این نوشته او:
    http://divarema.blogspot.com/2010/06/blog-post_2969.html

    جیم انور! از این بدترهایش لانه کرده در خاطر ملول همه ما؛ "بدتر" از این هایش ... ما که می دانیم این کار قرار گاه سازندگی خاتم آن هم وقتی دور جدید تحریم ها را باید تحمل کند صرفا یک ژست سیاسی است ولی کاش این طور نبود؛ آن قدر جنگ و دشمنی نبود، آن قدر ایرانی "می توانست" که برای آبادانی به همه جا می رفت

    پاسخحذف
  10. ممنون آقای معینی بابت اینهمه لطفی که به من و تماشا دارید و داشته اید. نه، به فکر سایت اختصاصی نیستم، یعنی راستش را بخواهید ارزشش را ندارد، حالا اگر کارهای خودم بود یک چیزی. یک سایت هم برای خودم داشتم که طراحیش و دامین خیلی گرانش آنقدر دلم را زد که فعلا آنهم تعطیل شده و مشغول صحبت برای طراحی دوباره و دامین دیگر هستم. حق با شماست، انرژی ام کم شده این روزها و امیدوارم که دوستان آنرا به حساب کم لطفی نگذارند.
    پاینده باشید.

    پاسخحذف
  11. من می گم کاش اجازه می دادند شرکتها خصوصی کار کنند، خط لوله صلح بکشند فاز میلیاردی عسلویه بگیرند و در عرصه اقتصاد و نفت قوی می شدند و حتی پروژه های سپاه رو انجام بدهند.
    کاش سپاه رقیب شرکت خصوصی و فرمانده نظامی نان بر مدیر و متخصص ایرانی نبود.
    آنوقت به جای اینکه نیروی نظامی ما خودش رو با کمپانی های نفتی مقایسه می کنه،شرکت خصوصی ایرانی این کار می کرد.

    پاسخحذف
  12. سرطان ذهن! کاملا موافقتم! ... راستی یه فکری برای این اسم کاربریت نمی کنی؟!

    پاسخحذف
  13. FASSANEH! اتفاقا دیروز رفته بودم افق-آرت.کام؛ دیدم هوا شده که این هم! ... دعا می کنیم برای انرژی خودمان هم که شده شما دوباره به روزهای پرانرژی برسید! ...

    پاسخحذف