۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه

صراحت‌های گزینشی

کیهان (امروز – 16 اردیبهشت 92): برخي مواضع آقاي هاشمي (رفسنجانی) طي ساليان اخير در زمينه نرمش با آمريکا و اسرائيل خدشه در سياست‌هاي کلي جمهوري اسلامي، در تعارض و تناقض صريح با سيره انقلابي حضرت امام خميني(ره) است. از جمله آقاي هاشمي اخيرا و در حالي که سران بي‌سر و پاي رژيم صهيونيستي علي‌الدوام - و البته به گزافه - جمهوري اسلامي را تهديد به حمله نظامي مي‌کنند، مدعي شده که «ما با اسرائيل سر جنگ نداريم»؛ حال آن که حضرت امام با صراحت فرمودند «اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود.»(+)
.
امام خمینی (25 سال و 7 ماه و دو هفته قبل – بعد از کشتار حاجیان ایرانی در عربستان): «اگر ما از مسئله قدس بگذريم، اگر ما از صدام بگذريم، اگر ما از همه کسانى که به ما بدى کردند بگذريم، نمى‌توانيم از مسئله حجاز بگذريم. مسئله حجاز يک باب ديگرى است، غير مسائل ديگر ... اينها چه کاره‌اند که آمده‌اند خادم‌الحرمين – خائن‌الحرمين – شده‌اند، کى اينها را خادم‌الحرمين قرار داده؟ با چه وجهى اينها اسم مملکت اسلامى را تغيير داده‌اند از آنى که بود، حجاز را مملکت سعودى قرار دادند؟ مملکت سعودى به چه مناسبت؟ اينها مسائلى است که همه‌اش بغرنج است و ما نمى‌دانيم که از اين عار چطور خارج بشويم. جنگ را تحمل کردم اما این را نه! من واقعا در مسائل خيلى تحمل داشتم، در مسائل جنگ، در همه اينها تحمل داشتم. اما اين بى‌تحمل کرده من را.»(+)
.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی (کمتر از دو ماه قبل): «آن چه مسلم است این است که از بهبود روابط و وجود روابط منطقی و معقول میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی همه کشورهای منطقه و جهان اسلام منتفع می‌شوند و از تیرگی روابط میان این دو کشور همه کشورهای منطقه و جهان اسلام متضرر می‌شوند. این واقعیت انکارناپذیری است.»(+)
.
.
پرسش: چرا از مسئله حجاز گذشتیم؟ ... چرا برخی صراحت‌های «سیره انقلابی حضرت امام خمینی(ره)» از خاطر  کیهان و امثال کیهان پاک کرده شده؟!
.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر