۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

جمع مخارج دو ماهه: 5873 ریال

دایی من، حدود 60 سال پیش، دانشجوی داروسازی دانشگاه تبریز بود.

آذر سال 32، مرحوم پدر (که پسر عموی دایی هم بودند) نامه‌ای برای دایی می‌فرستد که من آن را ندارم؛ از محتوایش هم خبری ندارم. ولی اصل پاسخ دایی را به یادگاری در اختیار دارم که سه صفحه آن شامل صورت خرج و مخارج دایی در تبریز است؛ در دو ماه آبان و آذر. نامه با خط خوش، با خودنویش سبز نوشته شده، هر برگ نامه در صفحه ای تقریبا در اندازه 17 در 11 سانتیمتر. از متن نامه دلیل ارسال این لیست خرج و مخارج معلوم است ولی نیازی به توجه به آن (اینجا) نمی‌بینم!
.
الان هم این سند تاریخی(!) را رو می‌کنم تا هم حد و حدود ارقام پشت واحد پولی به اسم «ریال» یادآوری شود و هم سلیقه دایی‌جان!
اقلام مخارج 44 ردیف است که من برخی را در زیر تکرار کرده‌ام:
.
ثبت نام در دانشکده 1105 ریال
عکس جهت ثبت‌نام 50 ریال
چراغ اطریشی (بخاری) 350 ریال
کرایه منزل (مهر، آبان، آذر) 660 ریال
جزوه (8 عدد) 160 ریال
کیف 450 ریال
برنج (ماهی 3 کیلو) 120 ریال
نفت (هفته‌یی 3 من) 200 ریال
نان (هفته‌یی یک من) 208 ریال
تخم‌مرغ (هفته ای 8 عدد) 128 ریال
صابون حمام 30 ریال
نمک 3 ریال
خمیر دندان 30 ریال
شانه (2 عدد) 15 ریال
پیت نفت 30 ریال
کتاب شیمی آلی 120 ریال
کتاب شیمی تجزیه 50 ریال
کتاب گیاه شناسی 100 ریال
تمبر پست 10 ریال
چهارنامه به آلمان (2 تا به جلیل آقا و 2 تا به یکی از رفقا) 24 ریال
ماهی دو بار سینما 40 ریال
.
جمع مخارج دو ماهه: 5873 ریال
.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر