۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

بهروز وثوقی


پس پریشب رفته بودم گل فروشی ... پسر جوان گل فروش کلی عکس بهروز وثوقی زده بود به در و دیوار مغازه. روی دسک تاپ کامپیوترش هم یه عکس بود از این بازیگر سال های قبل از انقلاب. گفتم: "عشق بهروز وثوقی؟ ... بلوتوث موبایلتو روشن کن یه عکس از فیلم "همسفر"ش دارم برات بفرستم!" و این تنها عکس من است از بازیگر جماعت رو موبایلم. گفت: "ببینم". دید و گفت: "خیلی خوبه؛ برام بفرست" ... بلوتوثو روشن کرد، دیدم اسم بلوتوثش هم هست "بهروز وثوقی" ... هر کاری کردیم این عکسی که من داشتم و شما بالا می بینیدش بلوتوث نشد که نشد ... کلکسیون جوان گل فروش تکمیل نشد ولی دسته گل خیلی قشنگی برام درست کرد
*
فیلم های ایرانی سال های قبل از انقلاب همیشه برایم دلتنگ کننده است؛ هیچ اراداتی به هیج کارگردان و بازیگری ندارم اما انگاری چیزی در ایران سال های نه چندان دور جا گذاشته ام. ربطی به سن و سال هم ندارد که من اصلا آن دوران را به یاد ندارم ... یک حس گنگ ...
*
دیگر پست امروز: عمدی نیست؟!

۹ نظر:

  1. بهروز وثوقی فوق بازیگر سینما ایران.یه چیز عجیبی محمد جان من باورم نمیشه که نقش های فیلم سوته دلان و قیصر و گوزن ها رو یک نفر بازی کرده باشه.من شدید دوستش دارم و از بازیش لذذذذذذت می برم.دم گل فروش هم گرررررررررم

    پاسخحذف
  2. منم همین حس دارم.. با وجودی که اصلا نبودم تو اون دوران.. ولی دیدن قیصر و کوزن ها و سوته دلان که بعدها دیدم خیلی احساس عجیبی داشت برام

    پاسخحذف
  3. نظری ندارم ولی چقد خوش به حال اون گلفروشه
    چه آرزوهای دست یافتنی ای داره

    پاسخحذف
  4. من هم با اينكه ان دوران نبودم،ولي خوب منظورت و درك ميكنم!مخصوصا وقتي عكسهاي قديمي مامان اينها رو مي بينم!
    شايد ما داريم كابوس مي بينيم!!!



    شهرزاد

    پاسخحذف
  5. اینا همش یاس فلسفی !
    چون الان خبری نیست فکر می کنیم قبلاخبری بوده

    پاسخحذف
  6. سلام.
    نمی دونم فیلم سرخپوست ها رو دیدی یا نه؟.
    از سینمای موج نو قبل از انقلاب.
    تو اون هم کاراکتر اصلی فیلم عشق وثوق هست.
    یه فیلم انتقادی اجتماعی. که باید با فیلمهای آبگوشتی امروز مقایسه بشه.
    حرف زیاد دارد.
    ولی هیچی ملک مطیعی نمیشه!!!

    پاسخحذف
  7. من عزیز! نه ندیدم اون فیلمو ... در ضمن به آبگوشت توهین نکنید لطفا؛ میلیون ها می ارزد به این فیلم ها

    پاسخحذف
  8. شاید آن کیمیای گمشده در فیلمهای واقعی حضور زن بود.با رقص هایش با آوازهایش با عشق ورزی هایش که مظهر لطافت خداوندی در آفرینش هست و بود و حالا ما در غیبت همه آن حضورهای واقعی و در غیبت تبلور لطافت در دامن خشونت دست وپا میزنیم .هیچ چیزی برای تلطیف روح در این جامعه نمانده است.یادش بخیر به قول بهروز سوته دلان دوران عاشقیت ها دوران....

    پاسخحذف
  9. سلام
    1شما قبلا" زنجان بودید!چطور حالا بندر عباس...؟فضولی نیست.حسودیه...
    2جناب من"از کجا میدونید آرزوهاش خلاصه میشه در همینا.تازه اینا هم معلوم نبود آرزوه یا حسرت؟
    3من متاسفانه فقط6سال توی اون دوران زندگی کرده ام و فکر میکنم همه ما خیلی چیزا رو توی اون زمان همونطوری که شما گفتید جا گذاشتیم.از جمله غرور و افتخاری که به ایرانی بودنمون داشتیم و امروز بچه های طفلکی ما ندارن.وشادیهامونو وهزارتا خوبی دیگه....
    3شما روز به روز بهتر مینویسید آقای معینی و این تنها چیزیه که دارم میبینم رو به بالاست.شما بابهترشدنتون امید هم تزریق میکنید.به سهم خودم ممنونم.

    پاسخحذف