۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

علی اشرف فتحی بازداشت شد


بنا به گزارش پارلمان نیوز، علی اشرف فتحی، وبلاگ نویس 29 ساله زنجانی مقیم قم، دیشب مقابل بیت‌ مرحوم آیت‌الله منتظری و همزمان با برپایی مراسم چهلمین روز رحلت آن مرحوم به همراه چند نفر دیگر بازداشت شده است. فتحی که از سال 1378 در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل است به جهت ارائه تصویری متفاوت از حوزه و طلبه‌ها و نیز تحلیل موشکافانه مسائل سیاسی و اجتماعی و تاریخی با وبلاگ "تورجان"، که نام آن از محل شهادت پدرش زمانی که فرماندهی عملیات سپاه سقز را بر عهده داشت، گرفته شده، در بین اهالی وبلاگستان شناخته شد. علی اشرف فتحی هم اینک یکی از دو نویسنده وبلاگ تورجان است. او پیشتر وبلاگی با همین نام داشت که به تنهایی آن را می نوشت. پست‌های وبلاگ "تورجان" در برخی موارد مورد استناد خبری و تصویری سایت‌های مختلف خبری قرار گرفته. این طلبه اصلاح‌طلب در حالی که ملبس به لباس روحانیت نبود به همراه چند نفر دیگر بازداشت شد که بر اساس اطلاعات رسیده آن افراد آزاد اما نویسنده وبلاگ تورجان آزاد نشد. از صبح امروز مادر این طلبه وبلاگ‌نویس به مراجع مختلفی برای پیگیری و کمک برای اطلاع از فرزندش مراجعه کرده اما پاسخی نیافته است.
اوایل آبان ماه امسال سردار احمدرضا رادان و سردار توکلی، فرمانده ناجای استان قم، که هر دو از نیروهای تحت امر "شهید محمدرضا فتحی" در کردستان بوده اند، به دیدار خانواده این شهید در قم رفتند. (لینک مرتبط)
*
دیگر نوشته های اخیر؛
توقع؛ شعری از حمید مصدق

۳ نظر:

  1. آزادی آقای فتحی طلبه وبلاگ نویس را و نیز آزادی بقیه زندانیان سیاسی ، از خداوند خواستارم . امید آنکه این آزادی مطلق که بر این کشور حاکم است مستدام باد .

    پاسخحذف
  2. جناب معینی ضمن احترام به دغدغه شما نسبت به جو رادیکال در سایت بالاترین، فکر نمی کنی حضور شما در بالاترین لازمه و به معقول شدن جنبش سبز کمک میکنه؟ پس سعی کن میدان را خالی نکنی.

    پاسخحذف
  3. ناشناس عزیز! این تصمیم من ناگهانی نبوده؛ همچنین علاوه بر من بسیاری از دلسوزان و وبلاگ نویسان دیگر که از نتیجه ترویج خشونت و هیجان و بی اخلاقی آگاهند بارها نسبت به این روند هشدار داده اند و می دهند ولی گمان می کنم با این هشدارها کاری از پیش نرفته و همچنان در این وبسایت هیجان و تحریک غیرمنطقی و نامدارایی با دیگر اندیشان در سطح تاسف آوری است. من تا اصلاح این روند به خانه ای که آلوده شده باز نمی گردم. از حسن نظر تو ممنونم

    پاسخحذف