۱۳۸۷ آبان ۱, چهارشنبه

به دَرَک بود، بوده و خواهد بود


در خبرها به نقل از مدیر طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران آمده که خودروهای موجود در تهران به اندازه چهل و یک میلیون خودرو آلودگی ایجاد می کنند! اصلا خیال باطل به ذهنتان راه ندهید که مثلا آلودگی این چهل و یک میلیون خودروی مجازی می تواند ناشی از بیست و یا حتی ده میلیون خودروی واقعی در خیابان های تهران باشد؛ و البته مساله همین جاست! ... کل تعداد خودروهای تهران سه میلیون و سیصد هزار تاست، و از آن جایی که اکثریت خودروها، ساخت کارخانه های خودمان می باشد، مشخص می شود با همت و تلاش شبانه روزی خودروسازان محترم و با توکل به رانت خواری کارخانجات دولتی و همکاری ستاد تبصره سیزده، هر خودرو در تهران به اندازه حداقل دوازده خودرو دمار از روزگار محیط زیست در می آورد؛ اعصاب ملت نجیب و همیشه در صحنه که به درک بود، بوده و خواهد بود! آگهی غرور آفرین ایران خودرو را هم که این روزها در روزنامه ها چاپ شده، جهت روشنی چشم ملاحظه بفرمایید حتما (تصویر بالا)... در ضمن در اهمیت محیط زیست و سلامت مردم همین بس که كميته اجرايي كاهش آلودگي هواي تهران كه از بهمن‌ماه سال گذشته تشكيل نشده بود، سرانجام پس از هشت ماه در محل سازمان حفاظت محيط زيست با حضور رييس سازمان حفاظت محيط زيست و نمايندگان دستگاه‌هاي ذيربط تشكيل شد و رییس سازمان محیط زیست هم با خلوص نیت از رسانه ها خواست موضوع آلودگی هوای تهران را سیاسی نکنند! فرار به جلو را حال می کنید؟! /ا

۲ نظر:

  1. محمد عزیز سلام
    لطفاًاین دو لینک را ببین و در صورت امکان در وبلاگت قرار بده

    http://zanjan.isna.ir/mainnews.php?ID=News-20094

    www.ekhraj9.blogfa.com

    پاسخحذف
  2. حفظ محیط زیست ... هوای تمیز بعد از آنکه حقوق انسانها محترم شمرده شود وارد فرهنگ می شود .بگذریم هنوز آمریکا پیمان کیوتو را امضا نکرده! به هر حال از منظر صرفه جویی در سوخت هم باید این اتوموبیل ها جمع میشدند.
    با یک مخاسبه ساده اگر تمام ماشین های پیکان جمع بشود و به دارندگان این حودرو یک تویوتا کرولا به رایگان بدهند در 100هزار کیلومتر از محل صرفه جویی در سوخت بهای تویوتا ها در می آید.. حالا صرفه جویی در قطعه یدکی و آلودگی محیط زیست پیشکش.

    پاسخحذف