۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

اخلاق یا تعصب

پست قبلی ام درباره نتایج حذف اخلاق از سیاست که با سه مثال آغاز شده بود، به این دلیل که در یکی از مثال ها از ربط دادن گوساله به رییس جمهور مصر توسط روزنامه کیهان، انتقاد کرده ام و البته رییس جمهور مصر هم بدون انتخاب من "عرب" از کار در آمده، با واکنش جالب یکی از کاربران وبسایت بالاترین که در عین حال ظاهرا نویسنده وبلاگ آهستان هم هست مواجه شده. این جا می توانید جدال قلمی من و آقای امید حسینی را بخوانید. ماحصل همه استدلال های او در این سئوال گیر کرده: "تو چرا دلت برای عربهای وحشی سوخته؟" یکی از کاربران هم آمده و نوشته: "در منطق شما اینجوری نوشتند که به عربهایی که هر روز دارند به ایرانی ها توهین می کنند بگیم رفیق و برادر و مثلا نگیم گوساله؟". ظاهرا هر دو این ها تمایلی به خواندن مطلب تا آخر کار نداشته اند تا بدانند که داستان کیهان و حسنی مبارک یک مثال بوده و تازه باز هم می گویم کار کیهان یک بی اخلاقی صرف بوده. فحش هم اگر قرار است عقده ما را گشایش فرماید که باید تا حالا می فرمود. اگر قرار به فحاشی و توهین است پس اخلاقی که آموزه های دینی ما را به آن ها توجه داده، چه می شود؟ خب! آخر کاری فقط می توانم بگویم واقعا متاسفم!

۲ نظر:

  1. khob in ham az neshanehaye farhange bastaniye iranihast. ba 2500 sal tarikh.hala ki vahsjist???aya iraniha hanooz ham dar tavahhosh be sar nemibarand??? ba in hame edea.khob be jahane emrooz negahi biandazid che kasi gheyr az iaraniha be digaran tohin va fahhashi mikonad???

    پاسخحذف