۱۳۹۸ تیر ۲۳, یکشنبه

نایب‌ رئیس کمیسیون امامزادگان مجلس، قول شرف نداد



▪️ 1.  "محمد عزیزی"؛ اکنون نماینده [ابهر/خرمدره/سلطانیه] در مجلس، فرماندار ابهر در دوره احمدی‌نژاد و شهردار سابق زنجان.

احمد توکلی (نماینده سابق) که دیروز نامه به رئیس قوه قضاییه داد، معلوم کرد این نماینده چهارشنبه هفته‌گذشته (نوزده تیر) توسط بازپرس دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، به دادسرا احضار و بازداشت شده. در ابتدا بازپرس دادگاه، برای محمد عزیزی قرار تأمین وثیقه ۵میلیاردی صادر کرده ولی دادستان‌ تهران (علی القاصی مهر) مخالفت کرده و از بازپرس می‌خواهد آن را به قرارِ «التزام به حضور با قول شرف» تبدیل کند. بازپرس هم می‌پذیرد. این‌بار عزیزی این قرار را نمی‌پذیرد! دادستان برای دیدن متهم روانه بازداشتگاه شده تا او را به امضای قرار التزام راضی و زندان را ترک کند! احمد توکلی از رئیس حجت‌الاسلام رئیسی پرسیده: «آیا دادستان محترم یک نمونه از چنین اقدامی برای یک متهم مستضعف از گذشته  خویش می‌تواند ارائه کند؟»

▪️ 2. محمدعزیزی به «تندی» و (به زعم کسانی به) «بی‌ادبی» شناخته می‌شود؛ گزارش یک نشریه محلی از جزئیات ماجرای اعمال نفوذ (موفق) وی برای عزل مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تنها هشت ماه بعد از انتصاب (در سال گذشته) را اینجا بخوانید: + 

▪️ 3. سال گذشته برنامه تلویزیونی پایش در ماجرای تخلف/انحصار شرکت پارس‌حیات (تولیدکننده پوشک و ...) بدون آن‌که نامی از او به میان آورد، گزارشی از کمک‌های غیرمعمول این نماینده به این شرکت منتشر کرد.

▪️ 4. او مدت‌ها رئیس کارگروه «پتروشیمی» کمیسیون صنایع مجلس بود.
چرا وقتی درحوزه انتخابیه او هیچ پتروشیمی فعالی نیست، او ریاست این کمیته  را برعهده داشت؟!
چون «احمدمهدوی ابهری» (نماینده قبلی همین حوزه) و رفیق (و سرور؟) محمدعزیزی، دبیرکل انجمن (غیردولتی) صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران  است؟

▪️ 5. محمد عزیزی چندی پیش در یک مصاحبه گفته بود که وقتی شهردار زنجان بوده، همزمان در چابهار که 2 هزارکیلومتر با این  شهر فاصله دارد فوق‌لیسانس هم می‌خوانده و در این مسیر در رفت و آمد بوده.
احسان بداغی (خبرنگار) در این باره نوشته بود: «مدیران کشور ما این‌طور هلاک علم و تشنه دانش هستند و ما قدر نمی‌دانیم.»

▪️ 6. محمد عزیزی البته نایب رییس «فراکسیون‌ امامزادگان مجلس» است و  خردادماه سال گذشته هم خطاب به روحانی گفت: «فساد در کشور  فراگیر شده و‌ اگر احمدی‌نژاد نبود شما مشکلات کشور را به گردن چه کسی می‌انداختید؟!»




📷 دادستان تهران | احمد مهدوی ابهری | محمد عزیزی | احمد توکلی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر