۱۳۹۶ دی ۱۵, جمعه

39 سال قبل بود






امروز حجت‌الاسلام امینعلی نوروزی سخنران مراسم شب هفت یکی از اقوام بود. امینعلی نوروزی مرد خوبی است؛ اهل اقدام و عمل است ...

تا وقتی دبیر معارف اسلامی بود، معمم نبود. بازنشسته که شد، شنیدم رفت قم، معمم شد. از همان اولی که می‌شناختمش، از سی سال قبل، اهل و مردِ کار بود. مسابقه فرهنگی برگزار می کرد، با جایزه «نهج‌البلاغه»، حدیث و شعار می‌نوشت روی کاغذ، می‌زد به دیوار میدان شهر. معتمد بود. توی خانه خودش برای نوجوانان، کلاس احکام و سیره پیامبر تشکیل می‌داد. بچه‌ها را اردو می‌برد، توی خود اردو آموزش می‌داد، از آموزش شستن دست قبل از غذا تا نماز جماعت ... برایش مهم بود قصاب محل دنبلان نفروشد، اتاق پروی لباس‌فروش سر خیابان، دید نداشته باشد. تعارف نداشت. مقابله می‌کرد. به امام جمعه عارض می‌شد سر این حساسیت و دقت‌هایش.

این چند سال اخیر بیشتر «سیاسی» می‌زد؛ شنیده بودم وقتی به عنوان سخنران به مجالس روضه بانوان دعوت می‌شود، علیه میرحسین حرف زدن را از یاد نمی‌برد، پول جمع می‌کند برای ساختن حوزه علمیه، گاهی ‌«دویدن طور» می‌رود سوی منبر، در مجلس ترحیم و عزا، که روحانی دیگر مجلس مجال بالای منبر رفتن نداشته باشد ... اردیبهشت امسال در یکی از همین مجالس ترحیم، خط تخریب دولت را گرفته بود با کد «سند 2030 یونسکو»؛ که روحانی را خراب کند، مردم را از او بترساند و رییسی را که روی شانه حوزه‌های علمیه بالا برده شده بود، محبوب کند. کسی اما همان جا بلند شده و از او خواسته بود جواب بدهد که «خودت سند 2030 را خوانده‌ای؟» و حجت‌الاسلام امینعلی نوروزی نخوانده بود ....

امروز هم، او سخنران مجلس ترحیم یکی از اقوام بود. معلوم بود که دستور سخنرانی‌اش را از اغتشاشات اخیر گرفته. می‌گفت: «شما می‌گی جمهوری اسلامی نمی‌خوای؟! ... باشه ... اگه اون 2درصد رفراندم [فروردین 58] هم «مونده باشن»، شما نهایتا 2درصدید.»  ... من نتوانستم بنشینم، از مجلس خارج شدم.

آیا امثال حجت‌الاسلام امینعلی نوروزی مستحق دستانی چنین خالی برای دفاع از «جمهوری اسلامی»اند؟ که به نتیجه رفراندم 39 سال قبل استناد کنند؟


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر