۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۵, چهارشنبه

برای «دل» شورای نگهبان

نیازی به صغری و کبری چیدن نیست؛ ادله و بهانه برای رد صلاحیت رفسنجانی، بر مبنای معیارهای شورای نگهبان، به اندازه کافی، حتی در اختیار عموم هم  قرار دارد. شش سال قبل و در سالگرد پیروزی احمدی‌نژاد بر رفسنجانی، دبیر مادام‌العمر شورای نگهبان، در نماز جمعه تهران با صراحت تمام گفته بود: «خیلی‌ها فکر می‌کردند انقلاب مرده، اما خدا نخواست در روی آن پاشنه غلط بچرخد، برخلاف انتظار همه دیدند، که همین مردم که برخی خیال می‌کردند از انقلاب بریده‌اند، یک نفر از خودشان را پیدا کردند.» جایگاه رفسنجانی نزد امثال آیت‌الله جنتی، 87 ساله از تهران، در این شش ساله نه تنها ترمیم نشده، که بیشتر هم تخریب شده. چهار سال قبل رفسنجانی رفتار احمدی‌نژاد را در شب مناظره با میرحسین آن گونه تفسیر کرد که بسیاری از کسانی را که بر معابر قدرت چنبره زده‌اند، خوش نیامد. او بعدتر مدیریت ناآرامی‌های بعد از انتخابات را هم محکوم و رد کرد. این تفسیر و تعبیرهای دیگرگونه البته برای رفسنجانی سونامی دشنام و تهمت و طرد در پی داشت.
.
این که اصولگرایان در این هشت ساله یک قلم عرضه‌ی مدیریت تولید و مصرف ِ مثلا «بنزین» یا حتی حفظ خودکفایی کشور را در تولید «گندم» نداشته‌اند دلیل نمی‌شود مدیر و رئیس باقی نمانند! رفسنجانی با معیارهای شورای نگهبان برای احراز ریاست جمهوری هم‌خوانی ندارد؛ حالا غریبه است و البته استخوان توی گلو را کسی قاب نمی‌کند بزند بالای سرش! با این همه، خانه، «خانه‌ی عنکبوت» بود؛ خانه‌ی بنا شده‌ی اصولگرایان برای اردوی انتخابات 92؛ به چشم برهم زدنی فروپاشید. رفسنجانی اگر 5 دقیقه دیرتر به ستاد انتخابات وزارت کشور رسیده بود، این شب‌های گذشته، خواب راحت سهم مقدر اصولگرایان بود و حالا کسانی مأمور به دوره‌گردی برای جمع کردن امضا علیه او، مثلا در مجلس، نبودند.(+)
.
گفته بودند هاشمی اگر بداند رأی دارد، ثبت نام می‌کند حالا که ثبت نام کرده، و بازخورد آن را در جامعه دیده‌اند، می‌خواهند به سربازان‌شان بباورانند که رأی ندارد اما مشکل این است که خودشان نمی‌توانند باور کنند او رأی ندارد و پیروز نمی‌شود! حالا باید به در و دیوار بزنند فقط برای این که نام رفسنجانی داخل صندوق‌های رأی نرود، «شاهد به دادگاه نرسد»؛ مثلا رد صلاحیت شود اصلا!
.
کاش شورای نگهبان آن قدر شجاع باشد که رفسنجانی را رد صلاحیت کند؛ به ندای «دل»اش گوش کند، مستندات وزیر اطلاعات و حسین شریعتمداری را هم به شوخی نگیرد! ما هم باید، قدر صراحت و صداقت را بدانیم که خواهیم دانست!
.
.
پ.ن: البته اوضاع داخلی و بین‌المللی چنان نیست که شورای نگهبان بخواهد «کار دلی» بکند!
.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر