۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

یک نشریه در زنجان تذکر ارشاد را برای چاپ نکردن عکس میرحسین نپذیرفت


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در پی چاپ پیام میرحسین موسوی در محکومیت حمله ارتش اسراییل به کشتی کمک رسانی به غزه در هفته نامه محلی "پیام زنجان" طی تذکری خطاب به این نشریه نوشت: "چاپ تصوير آقاي ميرحسين موسوي در شماره مورخ 13/3/89 آن نشريه با توجه به ضرورت استقرار آرامش در جامعه آن هم در آستانه سالگرد انتخابات رياست به طور قطع اين كار موجب تحريك احساسات و ايجاد اختلاف ما بين اقشار جامعه مي­گردد. لذا به استناد بند 4 و 5 از ماده 6 فصل چهارم قانون مطبوعات به جنابعالي تذكر داده مي شود كه به جاي ايجاد اختلاف درصدد تحقق آرامش و وحدت عمومي جامعه و تبعيت از قانون باشيد و از پرداختن به موضوعات و مطالبي كه موجب ايجاد شكاف در صفوف متحد امت مسلمان مي­گردد پرهيز نمائيد".
سردبیر این نشریه، مهدی اسکندری، نیز طی سرمقاله ای در پاسخ به این تذکر در شماره تاریخ 12 تیر نوشته است: "پيام زنجان تنها يك عكس بسيار كوچك از ميرحسين موسوي را در يكي از صفحات مياني و در پایين­ترين قسمت صفحه به چاپ رسانده ... وقتي نامه ايشان را ديدم خيلي احساس غرور كردم. اين که هفته نامه­اي در يكي از كوچكترين مراكز استان در كشور با چاپ يك عكس از يك كانديدا كه به قول آقاي اسماعيل­پور (مدیرکل ارشاد) ديگر مُرده است (برگرفته از گفتگوي تلفني اينجانب با ايشان)، بتواند در صفوف متحد امت مسلمان تأثير گذار باشد انصافاً غرور­انگيز نيست؟ آیا پیام زنجان که تا کنون هزاران مطلب در راستای ارزش های مورد نظر همین مدیران اصولگرا منتشر کرده است با این استدلال آقای مدیر کل نمی تواند ادعا کند یکی از اثرگذارترین نشریات در ایجاد اتحاد بین صفوف امت مسلمان است؛ هر چند از این بابت هیچ تشویقی دریافت نکرده ایم! ... وقتي نامه مدير كل ارشاد را ملاحظه كردم براي روشن شدن مطلب تقاضاي ملاقات با ايشان را كردم كه در سفر كربلاي معلي به سر مي­بردند ... لذا ناچار شدم با تأخير به صورت تلفني با ايشان مذاكره كنم كه مطالب مفصل و متفرقه­اي مطرح شد كه اين مقال جاي ذكر آن نيست و تنها به يك نكته از محتواي مذاكرات اشاره مي­كنم و آن اينكه آقاي اسماعيل­پور پس از حدود نيم ساعت گفتگوي تلفني و مطالب پراكنده غير اداري در مقابل تقاضاي اين جانب مبني بر كان لم يكن تلقي شدن نامه مذكور و تاكيد اينجانب اين مطلب كه در غير اينصورت مجبور به نقد آن خواهيم بود ايشان خدا را به شهادت گرفتند كه چون اين كار پيام را (چاپ عكس ميرحسين موسوي) را انحراف مي­دانند تذكري از بابت وظيفه شرعي داده­اند و چنانچه مطلبي توسط اينجانب در پيام زنجان نوشته شود محبور مي­شوند در خصوص مدير مسوول پيام زنجان با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صحبت كرده و بگويند كه رايزن فرهنگي شما داراي چنين تفكري است ... ".
گفتنی است حجت الاسلام مصطفی ناصری، نماینده سه دور مردم زنجان در مجلس، هم اکنون رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان است. وی سال گذشته به عنوان رایزن نمونه فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفت. علی اسماعیل پور، مدیر کل ارشاد زنجان، در زمان برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری، فرماندار یکی از شهرستان های گیلان بوده .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر