۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

سئوال های سخت و شاه

"شاهنشاه آریا مهر عصر دیروز در کاخ سعدآباد نمایندگان مطبوعات ایران و همچنین نمایندگان رادیو تلویزیون ها، مطبوعات و خبرگزاری های خارجی را که برای گزارش جریان جشن دو هزار و پانصدمین سال شاهنشاهی، به ایران آمده بودند به حضور پذیرفتند و به سئوالات آنان پاسخ گفتند ... خبرنگار یونایتدپرس: "... مطبوعات نوشته اند ملتی که سه هزار ملییون دلار بدهکار است چرا باید این خرج ها را بکند؟ ..." / یک خبرنگار آلمانی: " ... چرا مردم شیراز نتوانستند مراسم را تماشا کنند؟ ..." / یک خبرنگار سوئدی: "... آیا ممکن است شاهنشاه درباره هزینه جشن توضیح دهند ..." / خبرنگار کیهان انگلیسی: " ... به نظر آن اعلیحضرت چه ارزش پردوامی این جشن برای مردم ایران می تواند داشته باشد؟" / یک خبرنگار: "اکنون که ایران به سرعت به سوی صنعتی شدن پیشرفت می کند آیا امکان آن هست که روزی اختیارات سلطنت مانند اختیارات سلطنت در انگلیس شود؟"
منبع: روزنامه اطلاعات – 27/7/1350
*
من اصلا کاری به جواب شاه به این پرسش ها ندارم؛ ولی خداییش تا قبل از این نمی دانستم شاه اساسا کنفرانس خبری تشکیل می داده و حاضر بوده چنین پرسش های خطرناکی را از خبرنگاران بشنود!

۶ نظر:

  1. کیمیا! خبرنگار کیهان انگلیسی خب ایرانی بوده، روزنامه اطلاعات در مورد وابستگی خبرنگار آخری هم چیزی ننوشته

    پاسخحذف
  2. سلام
    سال نو مبارک
    گرد گیری جالبی بود از صفحات تاریخ محمد گرامی.ممنون
    دیگر اینکه فقط ما اهالی تهران مفتخر به تحمل دیدن آخرین شاهکار هنری ده نمکی نبودیم و به لطف شبکه های استانی سیما، هم وطنان عزیز شهرستانی هم از این فیض محروم نبودند.
    به هر حال
    می دانم با رسانه میلی قهرید اما من بی صبرانه مشتاق نوشته شما درباب این اثر بی بدیلم.
    به حکم منتقد بودن مجبور به تحمل دیدن بخش هایی از آن بودم.
    متاسفم که به عنوان یک منتقد نمی توانم تلخی و زهر کلمات را به جان بخرم و از الفاظ شیرین و اتو کشیده تر استفاده کنم...
    موفق باشید

    پاسخحذف
  3. آریانای عزیز من هیچ کدام از سریال ها را دنبال نکردم ولی درباره سریال ده نمکی سمیه توحیدلوی عزیز متنی نوشته که به نظر من قابل توجهه

    پاسخحذف
  4. اوریانا فالاچی هم مصاحبه جالبی با شاه داشته.
    برای من که خیلیجالب بود.
    کتابی هست به نام مصاحبه با تاریخ که اکثر مصاحبه های فالاچی با سران بزرگ کشورهای جهان همچون آیت الله خمینی، مهندس بازرگان، محمد رضا شاه پهلوی و بعضی دیگر، آنجا آمده است.
    سپاس.

    پاسخحذف
  5. سلام.آقای معینی عزیز شما هم به بازی دعوت شدین

    پاسخحذف
  6. حق با شماست.درست نخونده بودم.خوشحال شدم که اشتباه کرده بودم

    پاسخحذف