۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

همه شادی دیشب، زیر سایه شادی ماندلا بود


درست یک هفته مانده به نود و دومین سال تولد نلسون ماندلا (27 تیر)، دیشب میلیون ها میلیون انسان چشم به زمین مستطیل سبزی، در گوشه ای از سرزمین ماندلا، دوخته بودند تا توپی از دروازه ای رد شود. هر چند سهم بزرگ خوشحالیِ دیشب از آنِ تیم ملی فوتبال اسپانیا بود و همه هوادارنش، ولی کیست که نتواند "اشک" شوق و شادمانی مردی را تصور کند که بیست و هفت سال از عمرش را در زندان گذراند، از "نه" به آپارتاید خسته نشد و حالا در همان سرزمینی که به زندانش فرستاده بودند، به احترام او تمام قد می ایستند و معتبرترین جام جهانی ورزشی را در خانه او به تماشا می نشینند ... همه شادی دیشب، زیر سایه شادی ماندلا بود.
*
عکس: بازدید مشترک ماندلا و کلینتون از سلولی که ماندلا محبوسش بود

۵ نظر:

  1. پیشنهاد

    هر عکس یک دنیا حرف دارد

    یک شبکه ماهواره ای که فقط فیلم - عکسها -آهنگ های اعتراض های مردم ایران را در یک سال گذشته را پخش کند بدون نیاز به داشتن مجری و چارت برنامه ای و همچنین وابستگی به حزب خاصی می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند و یک شبه ره صد ساله برود . مهمتر از همه این ها در بین کلیپ هابه نمایش تبلیغات تجاری بپردازد و علاوه بر سود ده بودن بسیار تاثیر گذار باشد.


    فقط باید روی فرکانس مشترک با شبکه های معروف باشد تا در صورت ارسال پارازیت آنها نیز مختل شوند و کار برای ج.ا سخت تر شود

    پاسخحذف
  2. سارا(یکباردیگرقلم سابق)۲۲ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۰:۳۶

    مطلبتون رو توی بالاترین هم خوندم &مثل همیشه خیلی خوب بود!

    پاسخحذف
  3. زنده باد ماندلا
    قامت برافراشته
    جاودانه بر لوح تاریخ
    تو مادر زمین بودی
    و این صدا
    که تنها آنست که می ماند
    از حلقوم تو
    بغض خود را ترکاند
    و آفریقا را سیاه کرد
    ای سیاه بزرگ
    دوستت دارم

    پاسخحذف
  4. سلام. عکس و نوشته‌ی زیبایتان انگیزه‌‌ای ایجاد کرد برای نوشتن من در این مورد. الگوی نوشتنم شد. اتفاقا من هم مثل شما عمران خوانده‌ام مثلا (البته ناتمام رها کردم) و خوشحالم از اینکه با شما و بلاگتان آشنا شدم. بعضی آدمهای دنیا و بعضی جاهای دنیا لایق عشق ورزیدن‌اند. اصلا برای همین هستند. برای من یکی‌ش آفریقا است و از آفریقا نلسون ماندلا.
    با سپاس

    پاسخحذف