۱۳۸۸ مرداد ۳۰, جمعه

ما و سوییس

چهل روز پس از آن که بزرگترین کشتی کانتی نری ثبت شده در جهان با ظرفیت چهارده هزار واحد کانتی نر، با نام ام.اس.سی بآتریس؛ متعلق به شرکت کشتیرانی ام.اس.سی سوییس و ساخت کره جنوبی، وارد بندرعباس شد، ایران نخستین کشتی کانتی نری ساخت خود را، البته با موتور خارجی، با نام "ایران اراک" با حضور احمدی نژاد در بندرعباس، با چهار سال تاخیر، به آب انداخت. مبارک باد اما آیا می دانید ساخت این کشتی حدود شش سال به طول کشیده؟ آیا می دانید با این همه سر و صدا ظرفیت این کشتی حدود یک هفتم بزرگترین کشتی کانتی نری است؟ می دانید کارخانه کشتی سازی هیوندای کره جنوبی می تواند یک کشتی با ظرفیت تقریبا هفت برابر ایران اراک را "ده ماهه" تحویل دهد؟ ... لابد نمی دانید! وقتی همه چیز برای پز دادن و رنگین کردن کتابچه عملکرد باشد، معلوم است که خیلی ها حتی ندانند "سوییس" که بزرگترین کشتی کانتی نری دنیا و دومین شرکت بزرگ کشیترانی جهان را داراست، حتی یک متر مرز آبی ندارد و رییس اش هم برای پیشرفت با زبان تهدید کمتر مانوس است.

۲ نظر:

  1. salam dost man kheyli mamnon az vblog khobetva por baret.taghriban hamishe be vbloget sar mizanam hata ghable baz kardan vblog khodam,be vblogam age tonesti sar bezan ye matlabi rajebe tv khososi karobi neveshtam

    پاسخحذف
  2. این کشتی سال 84 به آب انداخته شده بو و با استفاده از متخصیصن آلمانی و کره ای ساخته شده است عملا در تحویل کشتی حدود 5 سال تاخیر شده است و بر اساس اطلاعات رسیده کشتی دچار نقص در بدنه است.تمامی تجهیزات کستی خارجی بوده و نصب اکثر این تجهیزات نیز با استغاده از متخصیصن خارجی انجام گرفته است.

    پاسخحذف