۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه

منفی های "رمضان" ما


همین مَثَل "همیشه شعبان، یک بار هم رمضان" می گوید که "رمضان" بار منفی دارد! گشنگی، تشنگی، بی حالی، سردرد و بدتر از همه تقابل ذهنی روزه دار با روزه ندار همه بار منفی اند. سفره های رنگین افطاری و اجبار نانوشته سازمان های دولتی برای برپایی ضیافت های افطاری برای مدیران نه تنها نتوانسته بر آن بار منفی غلبه کند که گاه خود منفی های دیگری پس داده! سی سال از انقلابی با ماهیتی دینی می گذرد و مثل خیلی از گردنه های فرهنگی، ماه رمضان هم که از آن به ماه میهمانی خدا و ماه شب قدر یاد می شود، صرفا به یک مناسبت تقویمی تنزل پیدا کرده که عمده ترین دغدغه عمومی درباره آن که حالا خودِ همین هم به یک بار "منفی" تبدیل شده، رویت هلال ماه در اول و آخر آن است! حضرات مبلغ هر سال از روزه زبان و چشم و گوش و دست و پا در کنار روزه شکم حرف می زنند ولی رطب خورهای حرفه ای هستند این ها که کارت دعوت خدا نمی شوند! خدایی که نه گشنگی ما، نه تشنگی ما، نه گریه و زاری ما و نه سر و معده درد ما را به انتظار ننشسته اما بارها و بارها از عدالت گفته و اخلاق، و حقی که می آید و باطل را ابطال می کند.

۳ نظر:

  1. امروز پس ازگذشت نزدیک به دو ماه از انتخابات و حاشیه های عجیب انتخابات ، پیگری خبرها ،تلاش کردم تا تصور کنم که حزب حاکم مقصر ردیف 2 ست ، اما نشد .
    بنا به فرض که ( که از نظر بنده محال است ) همه این اعتراضات ، خون ریزی ها ، نتیجه ی دسیسه ی قدرت های شرور غربی باشد !!! اکنون جای یک سوال باز می شود که چراپس از گذشت سی سال از انقلاب اسلامی و برگزاری 9 انتخابات رئیس جمهوری و 8 انتخابات مجلس ، این انتخابات مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفته؟
    مقامات کشور با بیان چنین مطلبی نه تنها از تقصیر خودنمی کاهند بلکه به آن می افزایند . چرا که نشان دهنده ی اوج اختلاف و از هم گسیختگی نیروهای انقبلابی ست و باید از مقامات پرسید با نخبگان و مغز های متفکر این خاک چه کرده اید که به جای جذب شدن به سمت نیروهای انقلابی دچار از هم گسیختگی و ایجاد فاصله میان آنها شده اید و موقعیت را آنچنان برای بیگانگان محیا کردید که جوانان و نخبگانمان را جذب خود کردند .

    پاسخحذف
  2. با سلام
    خیلی وقت است که مطالبتان طوری است که comment دادنی نیست. این بهانه ای باشد که بدانی هنوز مطالبتان را میخوانم.
    راستی کره عرض ده ماه کشتی تحویل میدهد؟ یکی از کمپرسورهای ما را 18 ماهه قرارداد بسته فقط یکی را و آلمان GTG را 20 ماهه. فکر کنم بهتر است کمی تحقیق کنیم

    پاسخحذف
  3. کریمی عزیز! اشکال درکامنت ربطی به مطالب ندارد؛ گاهی اشکال سیستمی است یا شاید هم مربوط به اکانتی که دارید. در ضمن برای تحویل ده ماهه کشتی من مرجه معرفی کرده ام. با دقت لینک زیر بخوان:
    http://mmoeeni.blogspot.com/2009/08/blog-post_5855.html

    پاسخحذف