۱۳۹۹ مرداد ۸, چهارشنبه

چهارپاره – 155| از تقاص تا اشتهای جدید

 

اول) محمدعلی ابطحی (اصلاح‌طلب) در واکنش به صحبت‌های روحانی درباره مجاز بودن عزاداری‌ها در محرم توییت کرد: «‏روزه که واجب الهی است، اگر با احتمال ضرر روبرو باشد، حرام می‌شود. امام حسین راضی نیست که به خاطر مراسم او یک مومن در معرض مریضی قرار گیرد. با برافروختن احساسات مذهبی و شور حسینی، جان مردم را به خطر نیندازید. آقای روحانی، شما رئیس ستاد کرونا هستید نه منبری سال های دور.» بعد یک مداح  جوان (ظاهراً معروف) به اسم "علیمی" آمده و نوشته: «بزرگوار، آبرو و شرف نداشته‌تان با این حرفا برنخواهد گشت. كاش ر.ج فقط یك منبری بود، هرچند لیاقت منبری بودن را هم ندارد.»

احتمالاً خیلی‌ها یاد کساد شدن بازار صنف مداح درصورت ممنوعیت‌های کرونایی در ماه محرم افتاده باشند؛ نگرانی برای پر نشدن جیب‌ها و سفره و اندوخته‌هایی که حالا سال‌هاست "عالی" است! اما اجازه بدهید کسی هم توجه‌تان بدهد به شبهه لیاقت برای "منبری بودن یا نبودن" حسن روحانی؛ یاد اینکه در مراسم بزرگداشت مرحوم حاج مصطفی خمینی در قبل از انقلاب، سخنران همین "حسن روحانی" جوان بود و همین "حسن روحانی" برای "اولین" بار لفظ "امام" را برای "خمینی" به کار برد و این برگ برنده تبلیغاتی چه‌ها که نکرد.

"حسن روحانی" – مخترع "امام" برای مرحوم آیت‌الله خمینی -  که به راحتی "منبری" بودن‌اش توسط کسی زیر سوال می‌رود که وقتی انقلاب شد، احتمالا "باباش" هم به دنیا نیامده بود، تقاص چه چیزی را پس می‌دهد؟

.

دوم) قالیباف خطاب به بذرپاش (دستمال کثیف صغیر) در مراسم معارفه ریاست دیوان محاسبات گفته که «هر چه بود گذشت از امروز عمل شما مهم است. مردم براساس عمل شما قضاوت می‌کنند. شما در عمل ثابت کنید فرزند گام دوم انقلاب هستید.»

خدا می‌داند آنها که شوق تکبیر "گام دوم انقلاب" دارند و بر صدرند، در همه این سال‌ها با "هر چه بود گذشت" چشم‌ها بر چه ستم‌ها که نبستند و نمی‌بندند!

خدا را شکر که خدا عادل است و مبنای او اثبات فرزند گام دوم انقلاب بودن دستمال‌ها نیست.

.

سوم) چه هیاهویی راه افتاد سر وقف دماوند. کل ایران و ایرانی وقف رؤیای آقایان است؛ آنها که هیچ صندوق رأیی هم جابجا نمی‌کندشان ... نوک دماغ جای دوری نیست؛ دورتر را ببینیم.

.

چهارم) اشتها و فرمان جدید "نظامیان ِ اقتصادی" برای استقبال(!) از معادن: «سردار سعید محمد در مراسم افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران (زنجان) اظهار کرد: در حالی که اعلام می‌شود ایران از نظر معدن جزو کشورهای معدنی جهان است، اما این آمار درست نیست. در دنیا معادن تا عمق ۹۰۰ متر در حال اکتشاف است، این در حالی است که در ایران اکتشافات ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر انجام می‌شود. با شناسایی ظرفیت کامل معادن کشور، ایران می‌تواند جزو چند کشور برتر دنیا باشد. قرارگاه خاتم (سپاه) با آغاز فعالیت هلدینگ معدن ۱۵ پروژه مهم را در دستور کار دارد. قرارگاه خاتم دستگاه‌های حفاری تا ۳ هزارمتری را وارد کرده است. این قرارگاه تجهیزات هوابرد هم وارد کرده است. قرارگاه خاتم پروژه‌های زیادی انجام می‌دهد که شامل سرب، روی، منگنز و پرومیت بوده و شتاب خوبی گرفته است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر