۱۳۹۸ مهر ۲۴, چهارشنبه

⚠️ ویرانی ِ راستین



1) چند ماه پیش نوشتم: «کسایی که هنوز به اخبار آمدنیوز استناد می‌کنند، باید کیس‌های پژوهشی مفیدی در حوزه روان‌پریشی و اختلال رفتاری در عصر شبکه‌های اجتماعی‌ باشند!»؛ با این حال آمدنیوز "معلول" نیازمندی کسانی برای خواندن خبرهایی بود که نشان بدهد "فساد" تا کجا بالاست و فروپاشی تا کی می‌رسد و "فحش" دادن چه خوب است؛ جایی که شبکه‌های عریض و طویل صداوسیما و روزنامه‌ها و منابر و هیئت‌های تحت کنترل، در حال پمپاژ امیدواری و نوید مکرر بهشت به شرط تمدید صبوری در "مقطع حساس ِ کنونی ِ دائمی‌"اند.

2) هیچ جای دیگری، جز جایی که ما در آن به سر برده می‌شویم (به سر می‌بریم)، "هدایت" ادمین یک کانال تلگرامی ِ فیلتر شده به داخل کشور خودش، "غوغا" نمی‌کند و «شکار (ربایش) روح‌الله زم که تا همین چند وقت پیش "تحت نفوذ و کنترل" خودمان بود، حالا چون "تحت نفوذ کنترل" دیگران بوده»، محیرالعقول نیست!

3) از پس از اعلام خبر "هدایت" روح‌الله زم به داخل کشور، موجی در شبکه‌های اجتماعی توسط جریان موسوم به حزب‌اللهی راه افتاده که «حالا ببین روح‌الله زم کیا رو لو بده.» این‌که شبکه خبرچین‌های آمدنیوز شناسایی و مثلا منهدم شود چیز دیگری است، اینکه کسانی به دم این ماجرا بسته شوند، چیز دیگری. این موج ساخته شده توسط گردان‌های سایبری و دیگران (خواسته و ناخواسته) یک خاصیت مفید(!) دارد؛ "پاکسازی" با ربط دادن بسیاری از موی‌ دماغ‌های شبکه‌های اجتماعی به شبکه "ابله" آمدنیوز و سپس حذف و تحدید بیشتر افراد و "شبکه‌های اجتماعی" کما اینکه بعد از حمله تروریستی به مجلس و رژه اهواز، شبکه اجتماعی "تلگرام" متهم بود چرا که تروریست‌ها از آن استفاده کرده بودند (و البته کسی راهداری را متهم نکرد که تروریست‌ها از جاده به تهران و اهواز رسیده بودند!) ... بسیاری متهم می‌شوند بدون آن که لزوماً و اساساً ربطی به ماجرای روح‌الله زم داشته باشند ولی حالا موجی درست شده که «جذاب آن لحظه‌ای‌ست که همکاران داخلی‌اش را می‌گیرند»، «این تازه شروع ماجراست؛ سریال‌ها می‌شه از این ماجرا نوشت و پخش کرد. منتظر اعترافات این ملعون هستیم و لو دادن افراد داخلی که هزینه های زیادی برای مردم و حکومت تراشیدن»، یا «اهمیت  ()دستگیریِ الآنش هم بیش از اینکه مربوط به عملکرد خودش باشه، بخاطر کشف و افشای شبکه همکار داخلی‌ش هست. از فلان خبرنگار جزء تا بهمان مدیر کل» و «از دیشب دارم به گزینه‌هایی که در پرونده نیما [روح‌الله] زم و آمدنیوز دستگیر می‌شن فکر می‌کنم. بعضی‌هاشون جذابه!»

4) نیچه در "غروب بت‌ها" نوشته: «خطایی خطرناک‌تر از نشاندن ِ پیامد [معلول] به جای علّت نیست. من این را ویرانی ِ راستین ِ عقل می‌نامم.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر