۱۳۹۷ مرداد ۱۱, پنجشنبه

⚫️ کار بی‌فرهنگی





شهردار زنجان (مسیح‌الله معصومی) «100میلیون تومان» بدون تایید شورا خرج مراسمی به اسم «روز/هفته فرهنگی زنجان» کرده و حالا که عضو شورای شورای شهر (کاظم افشارچی) گفته: «هزینه‌کرد برای هفته فرهنگی زنجان مصوبه شورا ندارد و باید به صورت شفاف اعلام شود که شهرداری با چه مجوزی و از کجا برای آنها هزینه کرده»، پاسخ داده که «خستگی روز زنجان بر تنمان ماند ... ما یا نگاه بزرگ داریم یا محدود؛ اگر محدود است پس نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم با این نوع نگاه شهر توسعه یابد چرا که مطرح شدن زنجان هزینه می‌خواهد، بنده هم انتظار ندارم چنین موضوعاتی مطرح شود.»

ملاحظات:
1) متهم کردن منتقد و عضوپرسش‌کننده شورای شهر به داشتن نگاه محدود و ضدتوسعه، یک فرار به جلوی وقیحانه است. این اصلا ربطی به درستی و به‌جا بودن برگزاری مراسم روز یا هفته فرهنگی زنجان ندارد؛ اگر «قانون» شهردار را ملزم به اخذ مجوز از شورا کرده بوده، شهردار زنجان بی‌جا کرده بدون اخذ مجوز، «کاری» انجام داده و حالا هم اشتباهِ زیادی و یک کار بی‌فرهنگانه(!) می‌کند وقتی یک عضو شورا حساس به هزینه‌کرد پول مردم است، صحنه را برای مظلوم‌نمایی خود آراسته می‌سازد.

2) شهردار زنجان معتقد است باید چنین پولی برای چنان مراسمی خرج می‌شد؟ پس چرا برای قانع کردن اعضای شورا اقدامی نکرد و یا اگر کرد و ناموفق شد، چرا شورای شهر را دور زد؟ آن طور که خبرگزاری فارس به نقل از عضو شورا نقل کرده، در جلسه بررسی روز فرهنگی زنجان، پیشنهاد برای هزینه‌کرد، رد شده بوده («مخالفان و موافقان چهار به چهار بودند؛ در هیچ جای دنیا هم (پیشنهاد) چهار به چهار، مصوب (حساب) نمی‌شود»)

3) زنجان و هر شهر دیگری برای توسعه و ترقی باید پول خرج کند ولی اگر قرار باشد این پول خرج کردن‌ها حساب و کتاب نداشته باشد و یا شناخت اهم و مهم، گرفتار سلیقه فردی حضراتِ عبوری شود، نتیجه‌اش عقبگردی سهمگین‌تر خواهد بود.



🔹 منابع خبری: + و ++

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر