1) در
کنار گزارش خبرساز نیویورکتایمز درباره ارتباط احتمالی کمپین ترامپ با خاورمیانه
(عربستان/امارات)، والاستریتژورنال
هم گزارشی منتشر کرده درباره یکی از آدمهای این ماجرا: جول زامل؛ صاحب شرکتی که
از جمله خدماتش، شکلدهی افکار عمومی در شبکههای اجتماعی با اکانتهای فیک
(تقلبی) است.
2) در
گزارش نیویورک تایمز آمده بود که جول زامل از نزدیکان دربار امارات است. همراه با
جرج نیدر(نادر) که با دربار سعودی ارتباط دارد. اینها طرح داشتهاند برای بیثباتسازی
ایران. از آن طرف والاستریت ژورنال نوشته که شعار شرکت جول زامل «شکل دادن واقعیت»
است!
3) از
جمله نکات جالب ماجرا این است که جرج نیدر، مبلغ استفاده از شرکتهای خصوصی برای بیثبات
کردن ایران بوده و در کنار زامل، در خدمت کسانی که به نوشته نیویورکتایمز، مخالف
سرسخت سیاستهای اوباما در خاورمیانه بودهاند. از جمله پیشنهادات نیدر، خرابکاری
در رشد اقتصادی ایران بوده.
4) نیویورک
تایمز نوشته که جرج نیدر (نادر) به ریاض سفر کرده و ایدههایش را برای بیثبات
کردن ایران به عربستان پیشنهاد کرده. به گفته منابع مطلع او معتقد بوده که جنگ
اقتصادی و تحریم راه ساقط کردن حکومت ایران است. او به دنبال ۳۰۰ میلیون دلار برای
این پروژه بوده.
5) نیویورک
تایمز و والاستریت ژورنال ننوشتهاند که آیا نیدر و زامل برای پروژههایشان پولی
هم از عربستان یا امارات گرفتهاند یا نه اما گزارش نیویورک تایمز با این یادآوری
تمام میشود که در نهایت ترامپ از برجام خارج شد و ایران دوباره تحریم شد.
6) و
آخر اینکه نیویورک تایمز نوشته در طرح زامل برای کمک به کمپین ترامپ، به دنبال یک
برنامه چند میلیون دلاری شکلدهی افکار عمومی در شبکههای اجتماعی بوده. به گفته
منابع نزدیک به ماجرا، «هزاران اکانت فیک در شبکههای اجتماعی» بخشی از این برنامه
بودهاند.
منبع: +
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر