۱۳۹۶ آبان ۱, دوشنبه

جمله‌ای که نبوده







چندی پیش در یکی از کانال‌های تلگرامی پوستری با عکسی از شهید آوینی منتشر شده بود با این جمله:
«خون دادن برای امام خمینی زیباست، اما خون دل خوردن برای امام خامنه‌ای از آن هم زیباتر است.»

درباره صحت این انتساب از «فکت‌نامه» سوال کردم. این سایت دنباله کار را تا استعلام از جناب حسین معززی‌نیا (روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی و داماد شهید آوینی) پی‌گرفت. معززی‌نیا در پاسخ گفته است:

«درباره‌ی عبارتی که نقل کرده‌اید و پرسیده‌اید آیا صحت دارد یا خیر، نه‌خیر، صحت ندارد. قطعاً، یقیناً و بدون هیچ تردیدی این چند جمله نادرست و جعلی است و هرگز بر زبان و قلم سیدمرتضی آوینی جاری نشده‌ مگر اینکه همین امروز شخصی در جایی مدعی شود ایشان این جملات را در خفا و در گفت‌وگویی دونفره در گوش من زمزمه کرده و من بعد از سال‌ها ناگهان تصمیم گرفتم به‌ شکل مکتوب منتشرش کنم که خب بدیهی است چنین ادعایی را هر کسی درباره‌ هر شخصیت مشهوری در هر دوره‌ای از تاریخ می‌تواند بکند و واضح است که صحت و سقمش همیشه مورد تردید است چون شاهدی برایش وجود ندارد.»


* در دنیای پر از نقل قول‌های جعلی، «فکت‌نامه» نعمتی واقعی است. من به سهم خودم، ممنون‌شان هستم.


متن کامل گزارش فکت‌نامه در این باره: +  

فکت‌نامه در توییتر: + 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر