۱۳۹۶ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

شایسته قدردانی



این یادداشت رو دیروز نوشتم و امروز (سه‌شنبه) در ستون «فَکت» روزنامه مردم‌نو چاپ شد





به گمانم اگر قرار بود هر روز به یکی – دو نفر از مدیران و مقامات مسئول شهر و استان، جایزه‌ای به خاطر کار خوبی که می‌کنند، اهدا شود، جایزه دیروز مال دادستان استان، معاون سیاسی استاندار و رییس شورای شهر زنجان می‌شد!

دادستان زنجان که هر بار خواسته درباره محیط زیست و منابع آب صحبت کند، با صراحت و تلخی از «بحران آب» گفته و نشان داده وجود و اثرات وسیع این بحران را به خوبی درک و قبول کرده، در جلسه ستاد حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی زنجان دوباره انگشت گذاشته روی این زخم بزرگ که متاسفانه برخی هنوز آن را یا جدی نگرفته‌اند یا راهی برای مهار آن پیدا نمی‌کنند و بی‌حرکت مانده‌اند! حجت‌الاسلام مظفری گفته که «باید کشت و صادرات محصولات پرآبی مانند هندوانه که منجر به از بین رفتن منابع آبی می‌شود، متوقف شود ... این درست نیست که وزرا به خاطر بالا رفتن آمار عملکرد خود سیاست‌های اشتباه آبی را پیش بگیرند ... (آب منطقه‌ای) موظف است تمامی چاه‌های غیرمجاز را در نخستین فرصت ممکن پلمب و مسدود کند.» (ایرنا) (بیش از هفت‌هزار چاه مجاز و به همین تعداد چاه غیرمجاز در استان وجود دارد).

رییس شورای شهر زنجان هم تعارفات معمول را کنار گذاشته و به صراحت از دخالت افراد غیرمسئول در روند انتخاب شهردار گفته است. احمد نصیری گفته: «با توجه به دخالت‌های پیش آمده توسط افراد غیرمسئول تصمیم گرفتیم روند انتخاب شهردار را فعلا تعطیل کنیم تا زمانی آقایانی که احساس تکلیف می‌کنند، از احساس تکلیف کردن افتادند نسبت به انتخاب شهردار در فضایی آرام و بدون حاشیه اقدام کنیم.» (مهر)

بستن راه افراد حقیقی و حقوقی برای سلطه بر استقلال شورای شهر و انتخاب شهردار صرفا بر مبنای صلاحیت‌های علمی و فنی و نه سیاسی و باندی، اقدامی است که اظهارات اخیر رییس شورای شهر زنجان از توجه به آن‌ها خبر می‌دهد و در صورت تداوم، بی‌تردید این شهر و مردمان شهر‌اند که منتفع خواهند شد.

کار خوب رییس شورای شهر زنجان را هم، معاون سیاسی استاندار کامل کرد وقتی گفت: «استانداری زنجان به‌هیچ‌وجه در مورد هیچ گزینه‌ای، هیچ نظری برای شهرداری زنجان ندارد. من این مطلب را رسما از طرف مجموعه استانداری زنجان اعلام می‌کنم.» (فارس)
تاکید علنی سیدبیوک موسوی بر استقلال شورای شهر و اعلام برائت استانداری از اعمال نفوذ در روند انتخاب شهردار، قطعا کسانی را که به دلایل معلوم و نامعلوم در صدد مهره‌چینی در شهرداری هستند، خلع سلاح می‌کند.

این یک واقعیت تلخ است که مدیریت شهر زنجان، به دلیل عدم ثبات و همچنین ضعف بنیان‌ سازمانی و مالی، منجر به دور و دور شدن شهر از تامین نیازهای یک «شهر شایسته زندگی» شده است. جلوی این عدم ثبات و ضعف باید هر چه سریع‌تر گرفته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر