۱۳۹۳ آبان ۱۷, شنبه

بیانیه‌های درباری

دو هفته قبل، از اقدام آنچه «خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های زنجان» خوانده شده، به دلیل ادبیات «عاشقانه» به کار برده در بیانیه‌شان در آستانه سفر رییس جمهوری به این استان، انتقاد کردم(+). دیشب جمال بیانیه دوم‌شان که مربوط به بعد از سفر است، رویت شد! در این بیانیه از جمله آمده: «(آخرین روز ماه مهر) را به خاطر تشرّف ریاست محترم جمهوری به زنجان می‌توان عید نامید.»!
.
این تشکل صنفی آن طور که گفته می‌شود، بر ساخته و نشانده‌ی «دولت» است در مقابل تشکلی که از سال‌ها قبل به اسم «خانه مطبوعات» وجود داشته (اینجا درباره رفتار و سلوک ساکنان خانه «قبلی» مطبوعات حرف نمی‌زنیم). هیئت موسس آن در زنجان، که به صداقت و صراحت برخی باوری جدی دارم، تا کنون یک جلسه بیشتر نداشته‌اند ولی همان طور که ملاحظه می‌شود، دست به بیانیه‌نویسی «برخی»، عالی‌ست و حسب خبر حاصله، بدون اطلاع همه‌ی اعضا، مرتکب این اقدام می‌شوند! (این اقدام خودسرانه واقعا تا چه حد به «انسجام» این تشکل نوپا کمک می‌‌کند؟)
.
این رفتارهای دور از شأن مطبوعات، به اسم «همه» اصحاب مطبوعات زنجان تمام می‌شود. متن این بیانیه‌ها شبیه بیانیه‌های احزاب درباری است و این حتما مایه دفع اعتماد مردمی خواهد بود. اگر بعضی دوستان تمایل به این خودشیرینی‌ها دارند، لطفا با اسم خاص خودشان و نه به اسم «خانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها»ی معلق، این کار را انجام دهند؛ فاطمه رجبی هم وقتی خواست از «معجزه هزاره سوم» بنویسد، به «اسم خودش» کتاب چاپ کرد؛ بماند که حالا جز شرمندگی حاصلی برداشت نمی‌کند.
.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر