۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

دروغ بود


فاضل خداداد سال 74 در پرونده موسوم به اختلاس 123 میلیارد تومانی مجرم شناخته و اعدام شد.
.
او وقتی متهم شد که مقیم خارج از کشور بود ولی با امان نامه‌ای که از محسن رفیقدوست گرفت، به ایران بازگشت. رفیقدوست زماني وزير سپاه پاسداران بود و سپس رياست بنياد مستضعفان را بر عهده گرفت. برادر خود وی متهم ردیف دو این پرونده بود.
.
اتهام فاضل خداداد اخلال در نظام اقتصادی کشور اعلام شد.
.
17 سال طول کشید تا بالاخره محسن رفیقدوست گفت:
«به هیچ وجه مبلغ ۱۲۳میلیارد وجود خارجی نداشت. عده‌ای بی‌دلیل و به دروغ مطرح می‌کردند که در این پرونده ۱۲۳میلیارد کلاهبرداری شده است. من به شما می‌گویم که آنچه فاضل خداداد به نظام بانکی کشور بدهکار بود، تنها مبلغ ۳میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود و ۱۲۳میلیارد تومان، گردش چهار حساب در طول ۱۰ماه بوده است، نه میزان برداشت از حساب ... من به او امان داده بودم که به ایران آمد؛ به همین دلیل رفتم پیش آقای محسنی‌اژه‌ای و به وی گفتم که در زمان پیغمبر یک سرباز را امان داده بود، پیغمبر گفت شخص را آزاد کنند. آقای اژه‌ای بعد پرونده را گذاشت جلوی من. نمی‌توانم برای شما - مخصوصا که خانم هستید، بگویم که در آن پرونده چه خواندم. اگر من هم قاضی بودم، فاضل را به اعدام محکوم می‌کردم... به آقای اژه‌ای اصرار کردم که علت واقعی‌اش را به مردم بگویید؛ چون اگر به بهانه اختلاس و اقتصاد اعدامش کنید،‌ به اقتصاد مملکت ضربه می‌زنید.» +++
.
کسی حرفهای رفیقدوست را تکذیب نکرد؛ این یعنی آنها سال 74 دروغ گفته بودند ... به راحتی.
.

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر