۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

چهارپاره – 141 / اتهام سنگین ِ تشریح نشدنی

(1)
فرزند سردار سیدمحمد باقرزاده (رئیس پیشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس) چهار روز قبل و پس از آن که خبراعدام مه‌‌آفرید امیرخسروی (متهم ردیف اول پرونده اختلاس 3 هزار میلیاد تومانی) منتشر شد، خواستار اعدام میرحسین موسوی هم شد. حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده نوشت:
سرانجام حكم اعدام مه‌آفريد اميرخسروي اجرا شد تا نظام اسلامي به صورت عملي وارد فاز برخورد مقتدرانه و قاطعانه با مفاسد اقتصادي شود. براساس اطلاعيه دادسراى انقلاب تهران، عنوان اتهامي مه‌آفريد افساد في‌الارض بوده است. اجراى اين حكم الهي در سالگرد فتح خرمشهر قهرمان را به فال نيك گرفته و از قوه قضائيه مي‌خواهيم كه با ساير مظاهر افساد في‌الارض نيز به همين قاطعيت برخورد كند.
قبلا عرض كردم كه از منظر فقهي و حقوقي، دقيقا همين عنوان مجرمانه افساد في‌الارض بر ميرحسين موسوي منطبق است. نظام اسلامي بايد همانطور كه مفسد في الارض "اقتصادي" را اعدام كرد، مفسد في‌الارض "سياسي" را هم اعدام كند و از هيچ كس و هيچ چيز جز خدا نترسد.
اجراى بي ملاحظه‌ى حدود و احكام الهي، ضامن حفظ سلامت و بقاى نظام اسلامي است.
.
(2)
من زیر متن نوشته شده‌ی توسط حجت الاسلام باقرزاده، این نظر را نوشتم:
.
جناب حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده
سلام
در صورت امکان به سئوالات من، درباره درخواستی که برای اعدام میرحسین موسوی داشته‌اید پاسخ دهید:
1) به نظر شما نظام اسلامی از چه چیزی می‌ترسد که میرحسین موسوی را اعدام و یا حتی محاکمه نمی‌کند؟ (نوشته‌اید که «نظام اسلامي بايد همانطور كه مفسد في الارض "اقتصادي" را اعدام كرد، مفسد في‌الارض "سياسي" را هم اعدام كند و از هيچ كس و هيچ چيز جز خدا نترسد)
2) چرا کسانی که می‌توانند نترسند و میرحسین موسوی را اعدام کنند، همچون شما باور ندارند که بقای نظام از جمله در اعدام مفسد فی‌الارض سیاسی (به اعتقاد شما: میرحسین موسوی) نهفته است؟ بی‌تردید نمی‌خواهید بگویید که به بقای نظام علاقه‌ای ندارند.
3) مرقوم داشته‌اید: «اجراى بي‌‌ملاحظه حدود و احكام الهي، ضامن حفظ سلامت و بقاى نظام اسلامي است». درود بر شما.
اما فکر می‌کنید شما به عنوان فرزند انقلاب، 35 سال بعد از انقلابی با آرمان‌هایی به تمامی اسلامی چرا ناگزیر شده‌اید اصل به این مهمی را گوشزد کنید؟ آیا از آن عدول شده؟ و فقط در مورد میرحسین موسوی؟ آن ملاحظات مورد اشاره جنابعالی را چه کسانی مدیریت کرده‌اند؟
.
(3)
ایشان به سئوالات جواب ندادند، سیستم کامنت‌گیری نوشته خود را مسدود کردند و در مقابل بدون اشاره مستقیم به سئوالات من، نوشتند:

«قبلا در یک پست جداگانه مسائل فقهی و حقوقی ضرورت اعدام موسوی و کروبی مورد بحث قرار گرفته بود. علاقمندان میتوانند به همان پست و کامنت‌هایش مراجعه بفرمایند (چرا باید موسوی و کروبی را اعدام کرد؟ http://bit.ly/1rOH56e
.
این در حالی بود که سئولات من اساسا با فرض درست بودن حکم اعدام برای میرحسین موسوی طرح شده بود.
.
(4)
متهم کردن صریح نظام اسلامی به ترسیدن و عدول از اجرای حدود و احکام الهی و خوشایند نبودن توضیح و تشریح این اتهامات، قابل توجه است؛ همین.
.
.
.
پ.ن: سردار سید محمد باقرزاده همان سردار میرفیصل باقرزاده است که اسفند ماه سال 88 ناگهان به دلیل آنچه برائت از خاندان آل سعود اعلام می‌کرد نام خود را تغییر داد. فیصل نام سومین پادشاه خاندان آل سعود در عربستان است که حدود 40 سال قبل، ترور و کشته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر