۱۳۹۲ فروردین ۱۰, شنبه

مفسران مغرور دین‌اش


اول: پاپ جدید، به رسم دیرین مسیحیان، دیروز پای 12 تن را شسته و بر آنها بوسه زده؛ بین این 12 تن، دو «دختر» جوان بزهکار هم بوده‌اند، و یکی هم مسلمان ... بوسه پاپ بر پای مسلمانی دختر؛ اقدامی کاملا بی‌سابقه. پاپ جدید آمده – نیامده از «سادگی» و از پرهیز از تشریفات گفته بود. حالا هم در کلیسایی کوچک، بر پای 12 تن بوسه نشانده؛ و از آن میان یک مسلمان، یک دختر. نوشته‌اند اين مراسم به جاي آنکه در کليساي بزرگ واتيکان برگزار شود، در کليسايي کوچک در يکي از کانونهاي بازپروري ايتاليا برگزار شده ... پاپ در اين مراسم به نوجوانان بزهکار گفته که هرگز اميد خود را از دست ندهند. او بدون آنکه مراسمي تشريفاتي برايش برگزار شود به اين ندامتگاه رفته و بازگشته.(+) در میان خبرهای انفجار و انتحار و بمب و موشک و شکنجه و زندان، شنیدن خبری چنین، که بوی مدارا و سادگی و صلح می‌دهد، لذت دارد؛ باور کنید!
.
آخر: خبرها مالامال است؛ مسلمانان یا خود یکدیگر را آزار می‌دهند و می‌کشند (در سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان و بحرین)، یا دیگرانی این جا و آنجا آنها را (در سرزمین‌های اشغالی و این روزها حتی در میانمار) و البته که تلفات سیاهه اول، بسیار سنگین‌تر است. مغرورترین‌هایشان احساس تکلیف کنند، دم دست‌شان مسلمانی دیگر گونه نباشد، یا باشد و قبلا له شده باشد، سراغ مسیحیان هم می‌روند؛ در مصر و لیبی و عراق و پاکستان خبر سوزاندن کلیساها و فراری دادن مسیحیان از خانه و زندگی‌شان را لابد شنیده‌اید. پای مذهب به وضوح در میانه‌ی این کشتارها و شکنجه‌هاست. شما بیایید و دیگر جنگهای جاری عالم را هم شماره کنید، ببینید وزنه چه جنس جنگی سنگین‌تر است. «بیداری اسلامی / بهار عربی» به سود اقلیت شیعه (تا اکنون‌اش) نبوده. «بشار»خواهی ایران ِ شیعه در سوریه، انگار که آن سراب «وحدت» را به دور دست‌تر هم تبعید کرده. بوی خشم سوزان بلند است. این میوه «اسلام»‌ی است که خدایش، 113 از 114 سوره قرآن‌اش را به یاد رحمانیّت و رحیمیت خودش آغاز کرده و بهای جان یک تن را، بهای جان همه عالمیان دانسته بود و بهانه رسالت آخرین فرستاده‌اش، تمام کردن مکارم اخلاقی بود؟ 
خدا مفسران مغرور دین‌اش را می‌آمرزد؟ کِی؟
.
.

۲ نظر:

  1. زیاد خبر نخونید، دید آدم رو موضعی و یک بعدی می کنه.
    اینجور که شما نوشتین انگار زندگی در کشورهای مسلمون قطع شده. توی اونورا هاهم ازاین دیوونه هازیادن که می ریزن بچه ها رو توی کودکستان به گلوله می بندن.حالا باید بییم مثل کیم جونگ اون بگیم در آمریکا مردم همدیگر را وحشیانه می کنشند و امنیت ندارند؟‌ جنایاتکار ها همه جا هستند. فرقش با وضعیت ملتهای مسلمون اینه که در جهان اسلام فرهنگ غالب علی رغم همه موضوعات هنوز فرهنگ اسلامیه، پس جنایتکار ها هم رنگ فرهنگ غالب رو به خودشون می گیرن. ۲۰ سال پیش هم در کشورهای کمونیستی آشوب بود. کودتاو سیاست و کشت و کشتار هم همه جا بوده، تا بوده جهان بوده. . خلاصه جو زده نشید و کاری کنید که زندگی ادامه پیدا کنه با امید.

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف