۱۳۹۰ خرداد ۱۸, چهارشنبه

چهارپاره – 27


در دنیای پر از نسبیّت، چرا باید به حُسنی مبارک و بن علی جایزه صلح نوبل ندهند وقتی در برابر ملت خود زود تسلیم شدند تا مردمان کمتری کشته و شکنجه و زندانی و ناپدید شوند؟ قذافی و آل خلیفه و بشار اسد و علی عبدالله صالح را نمی بینیم که عین بختک رفته اند روی سینه مردمانشان و عین ضحاک مار به دوش، قربانی می گیرند؟
.
*
احمدی نژاد در کنفرانس خبری دیروز خود در پاسخ به پرسشی درباره منحرفان و ارتباط برخی از نزديکان وی با مسئله "جن گيری" گفته: "آن افرادی که گفتند را دستگير کردند، ديگر بگذاريد ما کار کنيم! دولت فقط به فکر خدمت است. ما می خواهيم اين بحث راختم اش کنيم، آنها نمی خواهند".
احمدی نژاد کاملا درست می گوید، او و یارانش جدّا می خواهند این بحث را "ختم" کنند. اصلا نه این بحث را، همه بحث ها را؛ غیر از بحث تعریف و تمجید و حمایت های بی مثال از دولتش را؛ عین همه شش سال قبل. برنامه ریخته بودند برای نزدیکی های انتخابات، نه حالا، اما با طناب قبول استعفای مصلحی و بعد یازده روز دور کاری، در بد چاهی فرو رفتند. حالا هم نباید اصلا و ابدا انتظار سکوت داشته باشند، آن چنان که "آنها" هم انتظار سکوت را در هفته و ماه های نزدیک به انتخابات از "این ها" ندارند.
.
*
امام جمعه بندرعباس خیلی وقت ها حرف های گزنده خوبی می زند. مثل این یکی: "مجلسی که با کباب رأی بیاورد ...". ولی حیف که همیشه از این حرف ها نمی زند. مثلا دو سال قبل که چند هفته مانده به انتخابات، دولت اصولگرا به نه میلیون نفر، نفری هشتاد هزار تومان پول داد، از جایی "نامعلوم"!(+)
.
*
اگر به نوشتن و ادبیات داستانی علاقه دارید، "همشهری داستان" را از دست ندهید؛ از ما گفتن. 
.
.
.

۱ نظر:

  1. چرا به بن علی و مبارک صلح نوبل ندهند؟
    1- چون بن علی به دلیل یک خبر دروغ که یکی از فرماندهان به او گفت فرار کرد. طرف به دروغ به بن علی گفت که مردم دارند به سمت کاخ ریاست جمهوری می آیند و کاخ را می گیرند و برای نجات جان خودت باید فرار کنی
    2- چون مبارک خودش کناره گیری نکرد. تا لحظات آخر به قدرت چسبید تا آنکه ارتش کنارش گذاشت
    تاریخ را دیگر تحریف نکن عمو جان. هنوز چند ماه بیشتر نگذشته

    پاسخحذف