۱۳۸۹ دی ۸, چهارشنبه

چهار پاره – 8


صالحی قرار نیست وزیر بشه، همونی که الان سرپرست وزارت خارجه است ... آدم سالم و با سوادی به نظر میاد!
*
یادتان هست اصولگراها "را" که وارد مجلس هفتم شدند، همان سال اول، جلوی افزایش سالانه ده درصدی قیمت بنزین را زیر لوای تثبت قیمت ها گرفتند و نگذاشتند دولت خاتمی این کار را طبق روال سال های قبل تر انجام دهد؟ دکتر موسی غنی نژاد گفته: "همان حضراتی که به شدت از طرح تثبیت قیمت ها دفاع می کردند و پا فشاری می کردند که عامل تورم همین افزایش قیمت های انرژی و کالاهای دولتی هست، الان شده اند مدافعین دو آتشه هدفمند کردن یارانه ها و افزایش قیمت انرژی. خوب می گوییم آقا در این چند سال، شما چه تحول روحی پیدا کردید؟" ... آیا کسی برای این سئوال دکتر غنی نژاد جوابی دارد؟ از اثبات ابعاد روح ِ اصولگراها شروع کنید لطفا.
*
"عقیده دارم که تلاش ده ها گروه و جمع برای احیای فریضه نماز با تغییر ساعت به هدر می رود". این را امام جمعه زنجان گفته. یعنی اگر کسی می خواست "هفتاد قلم" استدلال بیاورد که حاصل تلاش ده ها گروه و جمع برای احیای فریضه نماز، تربیت "نمازگزار مکانیکی" بوده، یعنی عده ای که از روی عادت و ماشین وار خم و راست شوند، به این راحتی نمی توانست که جناب ایشان از جایگاه منیع شان چنین حکم رانده اند و لابد راست می گویند ... معلوم نیست چطور احیا می کنند که سر یک ساعت عقب و جلو شدن ساعت، مجبورند از نو شروع کنند کارشان را. یادش به خیر روزگاری می گفتند "اقامه نماز ثمره حکومت صالحان است" (و نه دست نزدن به عقربه های ساعت).
*
این روزها خاطرات سال 64 رفسنجانی را می خوانم. این کتاب سال 86 منتشر شده ... در "مقدمه" اشاره ای دارد به ماجرای مخالفت آیت الله خامنه ای با تداوم نخست وزیری میرحسین و نوشته اش را با این جمله تمام می کند: "من هنوز هم تلخی های آن دوران را در ذائقه آیت الله خامنه ای که گاهی بروز دارد، احساس می کنم".

۵ نظر:

  1. از اون حرفهای فرار مغزاش هم خیلی خوشمان آمد ..بخصوص گفته بود مقایسه دانشگاههای ایران امریکا غیرممکنه :))
    کامی جون توهم زده هنوز میگه دانشگاههای ایران بهترین هستند.. البته احتمالا منظورش اینه که قراره بشه بهترین حوزه های علمیه جهادن !!

    پاسخحذف
  2. سلام
    این جمله تان آخرش بود به خدا!
    "صالحی قرار نیست وزیر بشه، همونی که الان سرپرست وزرات خارجه است ... آخه آدم سالم و با سوادی به نظر میاد!"

    2-بله یادمان هست........آن وقت ها هنوز دوره لیسانسم را هم تمام نکرده بودم....وموافقش هم بودم.......حالا که سنم بالاتر رفته ومطالعاتم بیشتر.....ضربه ای که بیسوادی ونماینده واقعی مردم نبودن نمایندگان مجلس یک کشور به مردم آن کشور می زند را درک می کنم.

    3-حرف های ایشان عجیب من را یاد نماز های اجباری دبیرستان می اندازد.......که راه فرار کردن از آن را خوب یاد گرفته بودیم.......

    4-...............

    پاسخحذف
  3. 1- .....
    2- کاملا موافقم. اما متاسفانه دولت خاتمی نتوانست یارانه ها را به سرانجام برساند و احمدینژاد با کمک مجلس و رهبر و .. آن را انجام داد.
    3-..

    پاسخحذف
  4. آقای مجتبی: خاتمی نتونست یا نذاشتند؟ همین آقای حداد که چپ می ره راست می ره از دولت و طرح هاش حمایت می کنه نبود که به همراه رفقای اصولگراش کلی مصاحبه در مخالفت با افزایش قیمت بنزین انجام داد تا بالاخره تثبیت قیمت بنزین در مجلس تصویب شد؟ این یعنی خاتمی نتونست یارانه ها رو به سرانجام برسونه؟
    اینجاهاست که آدم معنی نفاق رو از حرکات نمایندگان اصولگرا متوجه می شه!

    پاسخحذف
  5. تو که هنوز نمیدونی نفاق چیه و منافق کیه برو گندکاری های خاتمی جونتون رو بررسی کن که چقدر از مال مردم رو خورد و کرد تو جیب حروم لقمه ها و خرج عیاشی ها و سفرهای خارجیش و ... . دلم براتون میسوزه که چه ژست متفکرانه ای گرفتید و فکر میکنید خیلی حالیتون هست ؟ نه بابا جون ول معطلی . حالشو یکی مثل خاتمی و دار و دسته اصلاحات (استحاله طلب ها ) کردن تو خودتو میکشی؟

    پاسخحذف