۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

چقدر خالی از "سبز" و چقدر پر از "کیهان"


بیشتر از دو روز است که از انتشار اظهارات سید حسن نصرالله درباره "ایران" می گذرد. او گفته که " ... در ایران امروز چیزی به نام پارسی سازی یا تمدن پارسی پیدا نمی شود. آنچه در ایران هست تمدن اسلامی است. آنچه در ایران هست دین محمد عرب هاشمی مکی قریشی تهامی مضری است و بنیانگذار جمهوری اسلامی پدر در پدر عرب بوده و فرزند پیامبر خدا محمد است که درود خداوند بر او و خاندانش باد. امروز رهبر در جمهوری اسلامی، امام سید خامنه ای قریشی هاشمی، فرزند پیامبر خدا و فرزند علی بن ابی طالب و فاطمه زهراست که عرب بودند ... ". این اظهارات که تا کنون از سوی حزب الله لبنان تکذیب نشده (و چرا تکذیب شود؟) باعث شده گروهی سر همان دعوای ایرانی – عربی و سر همان مخالفت هایی که با کمک های مالی ایران به حزب الله لبنان دارند، سیلی از دشنام و توهین به راه بیندازند علیه حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله و اعراب و عرب ... که هر چه هست، نشان می دهد چقدر خالی از "سبز" و چقدر پر از "کیهان" و شبیه تر به "افسران فحّاش جنگ نرم" ... و چقدر این راه طولانی است

۱۲ نظر:

  1. یه کم به مطلب شما ارتباط دارد

    http://nbahrami.blogspot.com/2010/11/blog-post_09.html

    پاسخحذف
  2. "آنچه در ایران هست تمدن اسلامی است. آنچه در ایران هست دین محمد عرب هاشمی مکی قریشی تهامی مضری است"
    و چه راست گفته سید حسن نصرالله، که آنچه در ایران هست همان تمدن اسلامیست:
    "سیلی از دشنام و توهین" و" پر از کیهان".

    پاسخحذف
  3. راستی یادم رفت که بگم خود این سید نژادپرست هم ظاهرا یکی از محصولات همون تمدنه.

    پاسخحذف
  4. حمید! او ادعای "سبز" ندارد

    پاسخحذف
  5. دو تا کامنت من جواب پست تو نبود،که شدیدا موافقم با اینکه "چقدر خالی از سبز"ند این واکنشها.خواستم تناقض درونی حرفهای نصرالله رو نشون بدم ، که اگر معتقده تو ایران تمدن اسلامی حاکمه این واکنشهای خیلی دور از تمدن خروجی همون تمدنه.در واقع من حرف تو رو بنوعی دیگر تایید کردم.

    پاسخحذف
  6. حمید! تو خوبی که منو تایید می کنی! می دونستی؟

    پاسخحذف
  7. حمید جان! راستی این بار دومه که من منظورتو یه جور دیگه متوجه می شم. فکر می کنی اشکال کار کجاست؟!

    پاسخحذف
  8. من امروز فیلتر شدم . شنبه با آدرس جدید برمی گردم . ممنون

    پاسخحذف
  9. خیلی جالب نمیدونم چرا تمام فرزندان هاشمی ایران هستند
    خیلی جدی نگیرید به نظر من اون فقط حراف خوبی

    پاسخحذف
  10. ...و چقدر این راه طولانی است

    پاسخحذف
  11. البته حقیقتا فحاشی کردن در برابر اظهار نظر یک شخص کار امثال کیهان است اما نکته قابل تامل اینجاست که شخصی مثل سید حسن نصر الله که مخاطبان بسیاری دارد که لزوما لبنانی نیستند باید سنجیده تر حرف بزند.
    بویژه اینکه کسی که این همه ادعای مسلمانی و پیروی از پیامبر و ائمه را دارد نباید عرب بودن را فخر بداند و مثلا برای توجیح را بطه با ایران ایرانی ها را عرب بداند، انگار که غیر عرب بودن جرم است یا مایه ننگ است! انگار که مسلمان باید حتما عرب باشد! یا شاید ایشان دین ما را با یهودیت اشتباه گرفته (چون یهودیان به دین نژادی معتقدند و خود را از نصل بنی اسراییل می دانند)!
    کسی که اینگونه حرف می زند به قرآن اعتقاد ندارد آنجا که برتری را در تقوا می داند نه در عرب و عجم بودن!
    ما ایرانی هستیم! پارس هستیم! و بسیاریمان هم مسلمان هستیم! فرهنگمان هم آمیزه ای از فرهنگ پارسی و اسلامیست!
    ما البته همچنان بر حقانیت مردم لبنان و فلسطین، و متجاوز بودن اسراییل معتقدیم و چنین سخنانی البته باعث تشکیک ما در این مسئله نمی شود.
    اما به عقیده بنده ایشان حقیقتا یک معذرت خواهی به مردم سرزمینی که از نان شب بسیاری از مستمندانش می گذرد تا به آنها کمک کند، بدهکارند.

    پاسخحذف