۱۳۸۹ شهریور ۱۵, دوشنبه

درباره "راز سر به مُهر" نوشته شد



سه شنبه روز جهانی وبلاگ بود و موعد این که هروبلاگ نویس، پنج وبلاگ رو معرفی کنه ... یادداشت های رفقای وبلاگ نویسم رو درباره "راز سر به مهر" جمع آوری کردم که می خونیدشون. انتشار این پست اصلا آسان نبود، سخت بود ... خوشحالی ام را کتمان نمی کنم از ابراز محبت دوستان. مِهر این همراهان وبلاگ نویس را شکر می کنم.
*
فسانه - پیش از آغاز وبلاگ نویسی و حتی پیشتر از آنکه تصمیم به ساختن این خانه بگیرم، می خواندمش. محمد معینی مشتاقانه به دنبال دریچه هایی ست که نور و آگاهی را به درون می تابانند و مشخصاً جوینده ی راه کمال است. تعادل و انصاف چاشنی تمام نوشته های راز سربه مهر است و این جستجو، تحلیل و انصاف، خواننده را مجذوب و پی گیر خودش می کند. راز سربه مهر را روزانه چند بار می خوانم و اینجا، در این فضای مجازی، درواقع خانه ی دوم من است

.
مجمع دیوانگان - از میان وبلاگ های غیرمینیمال، تعداد آنها که برای خودشان سبکی دارند و بر همین سبک پایدار مانده اند زیاد نیست. این سبک که می گویم یک جور فضای آشنا است که مخاطب را آسوده می سازد هر بار که به وبلاگ مراجعه می کند با بیان آشنایی مواجه خواهد شد. امنیت خاطری که فراز و فرود قابل پیش بینی این وبلاگ ها به مخاطب می دهد سبب می شود تا پای هر رهگذری خیلی زود به بند کشیده شود و هر بیننده جدیدی به یک مخاطب دایم بدل گردد. شاید بتوان این سبک از وبلاگ نویسی را نمونه اینترنتی همان ستون نویسی نشریات دانست. از نگاه من «راز سر به مهر» نمونه شاخصی در میان این وبلاگ ها است. روزنوشت های کوتاه، قضاوت های خالی از پیش داوری که مخاطب را همراه می سازد، دایره مشخص و آشنایی از فعالیت و در نهایت بخش های همیشگی و دنباله داری نظیر «کاریکاتور» و «عکس سیاه و سفید». اینها تمام آن چیزی هستند که «راز سر به مهر» را برای من آشنا می کنند. قابل پیش بینی اش می کنند و در نهایت سبب می شوند تا اگر چند روز به سراغش نروم دقیقا بدانم که کمبود چه چیزهایی را حس می کنم. گمان می کنم اقبال خوب دیگر مخاطبان تاییدی است که من در این احساسم تنها نیستم

.

یک ورق کاغذ - اغلب نوشته هايش سياسي ست. با اينکه نویسنده گرايش سياسي مشخصي دارد ولی بي طرفانه نقد ميکند. اگر اسم وبلاگش را "خانه به دوش" مي گذاشت با مسمي تر بود. الان خانه دهم است فکر مي کنم. خانه های قبلی را ف.ی.ل.ت.ر کردند. وبلاگش را چند سال پيش آن وقت ها که بالاترين ف.ي.ل.ت.ر نشده بود پيدا کردم ... با همه چيز کار دارد. از نماي ساختماني در زنجان تا ف.ی.ل.ت.ر شدن رنگ وبلاگش. بعضي اوقات از خاطرات و خانواده اش مي نويسد. که براي من شيرين تر است و حتما کامنت مي دهم. آنقدر بي پروا نوشته که داد خيلي ها در آمده چه اينطرفي و چه آنوري. براي خودش يک پا اپوزيسيوني است آنطرف دنيا در بندر عباس

.
دلقک ایرانی - مهندس معینی بسیار بسیار عزیز که درحال حاضر مدیریت وبلاگ "راز سر به مهر - خانۀ دهم" ازسری وبلاگ های "راز سر به مهر" های فیلترشده تا شمارۀ دهم را دارند؛ مردی است ازتبار نیکان با ایمانی زلال ودانشی تیز و نثری سلیس و زیبایی شناسیی تمیز ولطفی بیکران به همۀ نیازمندانی که سودای "تلاش برای تسکین درد انسان ایرانی"را دارند؛ پا بپا مرا نیز دستگیربوده اند تا اینجا و معرفی وبلاگ ایشان بشما که بسیاریتان با آدرس ایشان به کلبۀ من مشرف شده اید اگرهم حکایت زیره بکرمان بردن باشد چه باک و از ایشان تشکرمی کنم

.
پیرفرزانه - راز سر به مهر را می خوانم . تحلیل های سیاسی اش را دوست دارم . مطالب عاطفی و احساسی اش بسیار لطیف و دلنشین است. نه آنقدر تند است که زبانت را بسوزاند و نه آنقدر شیرین که دلت را بزند. تلخی هم اصلا در کارش نیست که نویسنده اش با اینکه پسر همسایه مان بوده و من حتی سعادت دیدارش را هم نداشته ام ، از نوشته هایش پیداست که اصلا هیچ جوهر تلخی در ذاتش نیست

.
زودیاک - ... راز سر به مهر محمد معيني را هر بار که مي‌خوانم موضوع جديدي براي انديشيدن مي‌يابم. هميشه تحليل‌هاي متعادل، داوري‌هاي منصف و سليقه‌ي خوب و متفاوت و خلاقانه‌اش را در انتخاب عکس‌ها و کاريکاتور‌ها تحسين مي‌کنم. با او دردهاي مشترکي داريم

.
این خانه سیاه است: راز سر به مهر؛ صاحب این قلم جسور را خیلی وقت است می‌شناسم نه به خاطر نسبت خانوادگی و همشهری بودن، بلکه به خاطر یادداشت‌هایی که در پیام زنجانی می‌نوشت که دبیر سرویس سیاسی‌اش بود. از آنهایی که با یک یادداشت می‌توانست شهری به آتش بکشد و ولوله‌ای به پا کند. آنموقع‌ها هنوز وبلاگ نبود. تیزبینی و واکنش به موقع‌ به وقایع، جسارت و تحلیل درست چیزهایی است که می توان در یادداشت‌های محمد دید. وبلاگ محمد را وقتی غیرسیاسی می‌شود بیشتر دوست دارم، وقتی از حس‌هایش می‌گوید، مثلاً از مربای بالنگ (به یاد دوست عزیز مشترکمان) و از صائین‌قلعه. وبلاگش تبدیل شده به یک مجله دوست داشتنی، با عکس‌های سیاه و سفید و کاریکاتورهای هفتگی. کاش محمد یک فتوبلاگ در کنار وبلاگش راه بیندازد

.
وحید آن لاین: راز سر به مهر؛ «محمد معینی» هم پشتکاری مثال زدنی در روزانه نوشتن دارد. پس از ۹ بار فیلتر شدن این خانه دهمش است. کوتاه می‌نویسد و مفید!

.
دیوونه خونه من: راز سر به مهر: پدیده ی روتین اعتیاد آوری که کلا باید باشه. وبلاگی که به شکل واضحی حق آب و گل داره تو بلاگستان، با رکورد 9 بار فیلترینگ، و دوباره از نو یک راز سر به مهر دیگه بنا کردن!

.
شط شراب: قطعا در لیست بلاگ هایی که خواندنشان را دوست دارم و از زاویه دیدشان لذت می برم -فارغ از آنکه محتواشان به اعتقادم می خورد یا نه که البته می خورد!- راز سر به مهر -که داغ چندین بار فیل تر شدن را بر جبین دارد!- در راس قرار دارد، محمد معینی نویسنده با ذوق این بلاگ معلوم است که می کوشد تا مبادا با تیغ مصلحت -این بی شرم شیاد!- حقی را ذبح کند و همین امر باعث شده است تا در این خیل بیماران مصلحت -که آنقدر عادی شده است دیگر از حالت بیماری خارج شده است!- زاویه دیدش را بپسندم و بلاگش را دنبال کنم، آنهایی که می خواهند زاویه دیدی جدید را تجربه کنند و مدام بیاموزند پیشنهاد می شود این بلاگ را دنبال کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر