۱۳۸۹ تیر ۲۰, یکشنبه

بسیج در اینترنت؛ کمیّت، کیفیّت یا حاشیه های پررنگ؟


خبر: سردار نقدی گفته که "آموزش یک شبکه بزرگ از نیروهای بسیج به منظور تقویت، گسترش و ایجاد سایت‌های اینترنتی این شبکه تا پایان امسال محقق می‌شود و این مهم قدرت ایران در این زمینه را تا سه برابر افزایش می‌دهد". وی جای دیگری گفته: " در جنگ سخت با وجودي كه سلاح‌هاي برتر در اختيار دشمنان بود، ملت ايران با تكيه بر نيروي ايمان و هدايتگري‌هاي امام پيروز ميدان شدند و بدون شك در جنگ نرم نيز با داشتن سلاح برنده‌ منطق اسلام پيروزي متعلق با ما است".
*
یک – مقام رهبری اردیبهشت ماه سال 77؛ یعنی کمتر از یک سال بعد از انتخاب خاتمی به ریاست جمهوری، در پاسخ به سئوالی درباره "فضای مسموم مطبوعاتی" گفتند(+): "به نظر من، راه برخورد با مطبوعات بد، توسعه مطبوعات خوب است". به طور واضحی این رویکرد، یک رویکرد ایجابی و مثبت بود که البته کمتر از دو سال بعد با اقدام قوه قضاییه در تعطیلی ناگهانی و همزمان نزدیک به پانزده روزنامه، بی اعتنایی به این رویکرد ثابت شد. اینک به نظر می رسد اگر که رویکرد سردار نقدی در توجه به اینترنت از موضع توسعه سایت و وبلاگ های "خوب" باشد، باید مشتاقانه از این اقدام استقبال کرد تنها به این شرط که چندی بعدتر، ناتوانی احتمالی در رسیدن به اهداف تعیین شده، منجر به سُربی تر شدن فضای اینترنت کشور و گسترش بیش از پیش دامنه سانسور و فیلترینگ، تا مرز نابودی "اینترنت"، نشود

دو – قطعا "علّتِ" بارز نبودن حضور نیروهای همفکر سردار نقدی در اینترنت این نیست که به این افراد اجازه حضور داده نمی شود، "علّت" این هم نیست که جای "سلاح برنده منطق اسلام" در اینترنت خالی است، باز "علّت" این نیست که بسیجی ها نوشتن در اینترنت نمی دانند و احساس امنیت نمی کنند تا بتوانند از هر آن چه می خواهند بنویسند ... چرا نباید تصور کرد که "علّت"، می تواند حاشیه های پرشماری باشد که منجر به "دافعه" مدعیان مالکیت "سلاح برنده منطق اسلام" باشد؟ شنیده اید "حکایت مردی را که می خواست کودک گریانی را آرام کند، به او گفتند بچه از تو می ترسد اگر رهایش کنی، خودش آرام می شود"؟

سه – باید بر این خوشحالی تاکید صد باره کرد که سردار نقدی تایید کرده ابزار جنگ نرم از جنس "منطق" است

۶ نظر:

  1. سه – باید بر این خوشحالی تاکید صد باره کرد که سردار نقدی تایید کرده ابزار جنگ نرم از جنس "منطق" است

    شاید خیلی جای خوشحالی نباشد. چون منظور ایشان البته منطق خودشان می باشد.

    پاسخحذف
  2. سلام بر مهندس عزیز.

    حضور بسیجیان در اینترنت را من به فال نیک می گیرم. حدا قل یکجایی خواهد بود که با هم بتوانیم بحث و مناظره کنیم. حضور این افراد سبب می شود که تضارب آرا پیش بیاید و کم کم . همان تند روهای گذشته کمی آرام شوند و از دریچه نگاه دیگران هم به دنیا نگاه کنند.
    "نقدی" در واقع دارد یک ریسک انجام می دهد. نیروهایش را جایی می برد که به گفته خودشان دشمنانش در آنجا هستند. جایی که اسلحه ها یکسان است. بگذارید ببینیم چه می شود.
    هرچند از نقدی هیچوقت به این مملکت خیری نرسیده ایشان بیانات گوهر اری دارند به این مضمون" قلمها را می شکنیم و زبانها را می بریم"

    پاسخحذف
  3. سلام آقای معینی عزیز
    والا بلایی سرش نیاوردم زحمت قالبو یکی از دوستانم کشیده و متاسفانه نمی دونم چرا برای شما به سختی بالا میاد
    در مورد اونچه نقدی گفته من یه احساس برتری جالبی دارم. می دونم که به قول شما این خطر وجود داره که به تنگتر شدن فضای اینترنت برسیم ولی اینکه بلاخره یه جایی وجود داره که ماها برتریم هم به لحاظ کمیت هم و کیفیت، این خودش بهم احساس اعتماد به نفس میده. خوبیش اینه که جنس این برتری از کلمه و تصویر و صداست.

    پاسخحذف
  4. تعریف منطق صد البته نسبی است و هزار البته با تعریف من و شما فرق داره.. منطق شان مثل منطقی است که دارند اجرا میکنند.. یا با ما یا حذف

    پاسخحذف
  5. برای پیرفرزانه و مهتا! ... خب! منطق ما هم منطق ماست، مهم است این سرنخ خوب را بتوانیم بگیریم و به مشترکات برسیم


    کیارش! غیر از پاراگراف آخر، با همه نوشتت موافقم. با این صراحت نمی شود گفت خیرش به مملکت نرسیده. ضمنا آن جملاتی که نقل کرده ای از سردار صفوی است

    زهرا خانم موثق! قالب وبلاگتان سنگین است؛ لااقل برای کامپیوتر من! ... ما خیلی جاها برتریم؛ امکان و محال بروزش را ازمان گرفته اند

    پاسخحذف
  6. سلام آقای مهندس از تصحیح اشتباهم ممنونم

    پاسخحذف