۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

دادگاه کهریزک؛ پیروزیِ بزرگِ شبهه ناک

بر خلاف بسیاری که از نتیجه برگزاری دادگاه متهمان پرونده زندان کهریزک ناخرسندند، به نظر من آن چه رخ داده یک پیروزی بزرگ و البته شبهه دار برای جریان "حق مدار" و "دمکراسی خواه" است؛ بزرگ از آن رو که بعد از دادگاهی شدن متهمان پرونده قتل های زنجیره ای، این دومین باری است که نظام "آشکارا" نیروهای خود را به خاطر دست داشتن در جنایتی هولناک به محاکمه می کشد. در کتاب خاطرات حجت الاسلام ناطق نوری، رییس دفتر بازرسی دفتر مقام رهبری، به موارد جالب توجهی از محکوم شدن ماموران دولتی – از ماموران وزارت اطلاعات گرفته تا افسران نیروی انتظامی – در جریان رسیدگی به شکایت های طرح شده علیه آنان توسط شهروندان اشاره شد ولی معمولا چنین مواردی علنی و آشکار نمی شود تا مایه عبرت باشد. از همین رو اصل "اعلام" برگزاری دادگاه و محکوم شدن ماموران دولت در این دادگاه قطعا یک گام رو به جلوست اما آن چه این پیروزی را شبهه ناک می کند این ظن است که اگر یکی از فرزندان مقامات نظام، یعنی روح الامینی، در بین قربانیان نبود، آیا باز چنین دادگاهی برگزار می شد؟ آن چنان که این ظن درباره متهمان پرونده قتل های زنجیره ای هنوز باقیست که اگر پیگیری های دولت اصلاحات نبود، آیا باز مساله آشکار و پیگیری می شد؟

۷ نظر:

  1. این اتفاق دردناک افتاده؛اما با اعدام متهمان چیزی حل نمی شود.باید خشونت را هر کجا که هست کنار گذاشت.
    خیلی احمقانه است که یک نفر ناخواسته به دنیا میاد و بعد در یک جامعه خشن کودکی خودش رو پشت سر می گذاره؛بدون اینکه خودش بخواد، بعد بزرگ می شه مثلن در یک محله خطرناکی که ارزش شمشیر و هفت تیر است و این انسان هم ناخواسته و بدون اندیشه این شکلی بزرگ می شود بعد قتل می کند،بعد یک سیستم قضایی او را می گیرد و اعدام میکند.
    این مطلب فقط شاید ربطی به کهریزک نداشته باشد.اما یک سوال است که گناه این انسان چیست؟این فرد مورد نظر من می تواند در هر کجای دنیا باشد.
    تا موقعی خشونت هست و خون با خون شسته می شود همین آش و همین کاسه.می تونم هر کسی سوالی داره باهاش بحث کنم
    درود بر تیم ملی فوتبال آلمان

    پاسخحذف
  2. ...........
    این طائفه از کشته ستانند غرامت
    ............

    پاسخحذف
  3. آقای مهندس معینی عزیز.
    ب احترام عرض کنم که من مخالف فرمایشتان هستم. این چه دادگاهی بود برای کهریزک؟!÷شت درهای بسته؟ تا زه حکم هم حکم قظعی نیست. می تواند تغییر کند. این دادگاه در واقع برای این بود که چهره مخدوش تاخدا را چلوه دیگری دهند. "ایشان تا فهمیدند دستور پیگیری دادند.یا با اینکارشان خون به دل آقا کردند. یا نظام خودش پرچمدار عدالت خواهی هست" و نظیر همین حرفهای کشک که گفتم. این خوشونتها کاملا سیستماتیک است. این چند نفر بیچارگانی هستند که اتفاقا قابل ترحم هستند. شما باید دنبال افرادی باشید که این سیستم را هدایت می کنند. در مورد قتلهلی زنجیره ایی هم هیچ مشکلی حل نشد. چون از ریشه کنده نشده است. فقط بحث رویه ایی بود. اینکه چه کسی فرمان داد مهم است.
    هر وقت رئیس پلیس و فرماندار وقت تهران نشستند پشت میز محاکمه و بهمراه وکیل شاکیان و متهمان دادگاه علنی تشکیل شد و پخش مستقیم تلویزیون شد تازه آنوقت می توان کم کم به تغییر ایمان آورد

    پاسخحذف
  4. نمي دونم بگم خوشحالم يا متاسسفم! ادم نمي دونه چي بگه.اصلا ديگه نمي دوني از چي بايد خوشحال باشي و از چي متاسف!!

    روح الاميني را دورادور مي شناسم.ههكلاسي دوران دبيرستان پسر خاله م بود.پسر خاله م مي گه خيلي با خانواده اش فرق مي كرد و خيلي هم پسر ارام و ساكتي بود.خدا رحمتش كنه.يه جورايي باعث شد حق خيلي هاي ديگه هم پايمال نشه.


    شهرزاد

    پاسخحذف
  5. سلام محمدجان معینی عزیز
    هزاران امیدواریت با صدسالگیت بدرقه سرسلامتیت
    تولدتان همواره مبارکتان سبز باشی و چراغی روشن نذر سلامتیت

    پاسخحذف
  6. با سلام و تحیت

    فقط ادعای اسلام و مسلمانی دارند!
    سخن سیداحمد خاتمی درباره رفتار بسیجی ها با شیخ اصلاحات

    در وبلاگ بخوانید

    پاسخحذف
  7. امان عزیز! ممنونم از ابراز محبت و لطفت

    پاسخحذف