۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

عصر دیروز اتفاق افتاد


ظهر دیروز زنگ زدم به حسن آقای عزیز و قرار شد با هم در برنامه عصر بازیافت شرکت کنیم. این اتفاق سر موقع افتاد. برنامه کوچک و باصفایی بود که اگر ادامه داشته باشد حتما "اثر" خواهد داشت ... بعد حسن آقا پیشنهاد کرد برویم و فیلم "هفت دقیقه تا پاییز" را ببینیم؛ شنیده بودیم که فیلم خوبی است، تا همین حد. من تا حالا توی سالن سینما برای فیلمی اشکم درنیامده بود که دیروز "هفت دقیقه تا پاییز" حسابی از خجالت مان در آمد. وسط فیلم هی می خواستم به یاد خودم بیاورم که "خب! فیلمه دیگه" ولی بازی های خوب و فضاسازی ها اثر گذار و "تلخ" نمی گذاشت یادت بماند که "خب! فیلمه دیگه". چند دقیقه بعد از خروج از سالن هم حرف زدنمان نمی آمد...
*
پ.ن 1: حالا که فکر می کنم و برخی عکس های فیلم (مثل این که در فیلم نبود) را می بینم، و بخش های گنگ فیلم را به یاد می آورم، به نظرم می رسد بخش هایی از آن را بعد از ساخت و قبل از پخش بریده اند / از یکی از عکس هایی که حسن آقا گرفته، از دویدن افراد کنار ساحل، در این فیلم استفاده شده؛ قاب کرده و زده بودند به دیوار خانه
*
پ.ن 2: از همه دوستایی که تولدمو تبریک گفتن یک دنیا ممنون. کامنت ها و حرف های پرانرژی زیادی داشتم هم این جا، هم توی فیس بوک، هم رو ایمیلم و هم با تماس های تلفنی. سایه لطف و مهرتان پایدار بادا

۶ نظر:

  1. سلام محمد جان من هم رفتم فیلم را دیدم آنچه دستگیرم شد تلاش کارگردان برای درگیر کردن ذهن مخاطب آن هم به شکلی تقزیبا کاذب بود طوری که به شبهه روشنفکری پهلو می زد.
    بعد از تمام شدن فیلم یواشکی توی دلم آرزو کردم که ای کاش این فیلم را استاد بیضایی ساخته بود.
    فیلمنامه و شخصیت پردازی اش چندان به دلم ننشست و در مجموع هفت دقیقه تا پاییز با آنچه انتظار داشتم فاصله داشت.

    پاسخحذف
  2. مبار باشه محمد خان جان که الان 35 سال نداری . . . هرچند من هم تولدم بود چند روز پیش . . . !خلاصه ایشالا سایه ات 100 سال دیگر هم مستدام باشد ...

    پاسخحذف
  3. تولدت مبارك،با تاخير (ايكون خجالت)
    اميدوارم سالهاي خوبي را پيش رو داشته باشي در كنار همسر و دختر خوشگلت.

    در مورد فيلم هم من چون سي دقيقه اول فيلم را نديدم ،اخرش هم نفهميدم اين زن و شوهر سر چي با هم دعوا مي كنند!

    شهرزاد

    پاسخحذف
  4. اون عکسی که گذاشتین پشت صحنه ی فیلم اونی که کنار حامد بهداده کارگردانه!

    پاسخحذف
  5. فکر نکنم سانسوری داشته باشه
    کلا یه چیزی تو مایه های درباره ی الی و اینا بود
    من استرسی شدم ولی مث زهرا اشکم درنیومد وسط فیلم
    -----------------------
    عصر بازیافت هم خوبه که خوش گذشته
    یه روز هم بذارن برای روز دل های پاک
    خودم کنیزیشون رو میکنم

    پاسخحذف
  6. هومن عزیز! به هر صورت من درگیر فیلم شدم بد جور! به نظرم جاهای گنگ و به قول شما نقص در شخصیت پردازی تا حدی به مساله سانسور فیلم بر می گرده.

    سعید عزیز! من برای تبریک تولدت هر کاری کردم نتوانستم کامنت بگذارم ... همیشه تنت سالم و دلت شاد

    شهرزاد عزیز! ... ممنوم بابت آرزوی خوبتون برای من ... درسته؛ فیلم جاهایی گنگ بود؛ عده ای معتقدند فیلمساز بخشی از داستان را سپرده به ذهن بیننده تا خودش قضاوت کند

    ناشناس عزیز! عکس محسن طنابنده است در سکانس های شروع فیلم که داره شیشه میشوره؛ نویسنده فیلمنامه هم خودشه

    من عزیز!! دیدم کسان دیگری هم اونو با درباره الی مقایسه کردن، درباره الی قوی تر بود البته ... من اشکم بعد از فیلم هم ادامه داشت!!
    ________
    "روز دل های پاک" ... خیلی زیباست

    پاسخحذف