۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

مجید / آزادی / کابُل / پاک

(1)
مجید توکلی را که به خاطر دارید؛ همان دانشجویی که روز دانشجو اعلام کردند که حین فرار از دانشگاه امیرکبیر پس از یک سخنرانی انتقادی، با لباس زنانه بازداشت شده! همین آقا بعد از پنج ماه زندانی شدن و حکم هشت سال و نیم زندان در دادگاه، دفاعیه جالب و محکمی نوشته ... شاید جالب ترین بخش این دفاعیه جایی باشد که اتهام توهین به احمدی نژاد را رد می کند و می نویسد: من در تمام طول روند بازجویی و بازپرسی تا دادرسی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بارها تکرار کرده‌ام که من در روز ۱۶ آذر در طول سخنرانی هیچ مطلبی در مورد آقای احمدی‌نژاد به زبان نیاورده‌ام ... در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب هم گفتم که من اساساً به آقای احمدی‌نژاد فکر نمی‌کنم چه رسد به این‌که صحبتی و توهینی کرده باشم
*
(2)
روزی که با عجله نام میدان "شهیاد"، مدرن ترین و چشم نوازترین میدان پایتخت شد "آزادی"؛ و نه هیچ چیز دیگر، کسی باور می کرد در تقویم های ما جای "روز جهانی "آزادی" مطبوعات" همیشه خالی باشد؟ سه مه – 13 اردیبهشت – روز جهانی آزادی مطبوعات مبارک باد؛ بی تقویم یا با تقویم
*
(3)
خبری بین خبرها گم شد که حقش نبود؛ در کابل، جمعی علیه اعدام افغان ها در ایران راهپیمایی کرده اند. آدمک (...) را آتش زدند و فریاد کشیدند "مرگ بر ..."! این می دانید یعنی چه؟ یعنی این که دارند در همین نزدیکی ها ایران ستیزی را می برند توی دل مردم؛ حتی در افغانستان؛ اعراب و غربی ها قبل تر از این راه برده شده اند. این اعدام ها هم فقط بهانه است ... یادتان هست این مَثَل که "هزار دوست کم و یک دشمن زیاد"؟
*
(4)
یک کار زیبا

۷ نظر:

  1. 1- "من اساساً به آقای احمدی‌نژاد فکر نمی‌کنم چه رسد به این‌که صحبتی و توهینی کرده باشم"
    عجب چیزی گفته!!!
    ---------------------------------
    2- . . .
    ---------------------------------
    3- تعبیر هزار دشمن و هیچی دوست چیه؟
    ---------------------------------
    4- به امید روز دل های پاک

    پاسخحذف
  2. سلام محمد خان جان . تو که سر نمی زنی ! اما من نه تنها سر که مشت و لگد و کله و دمپایی و نعلین هم می زنم ! راستی دوستی کامنت گذاشته و خودش را معرفی نکرده اما گفته با محمد خان جان در ارتباط بوده اما خجالت کشیده سراغ مرا بگیرد ! چقدر ماخوذ به حیا بوده بنده خدا ! می بینی تورو خدا ... خودشان کاری می کنند که آدم فکرای بد که نه ، اما فکرای دیگری بکند ...! مثل همیشه خواندنی و سنجیده می نویسی . . . سبز هم که همیشه بمانی ...

    پاسخحذف
  3. سعید خان جان! من سر می زنم؛ خیلی جاها پاورچین! مگر می شود به روز بکنی و من نبینم و نخوانم؛ آن قدر سابقه تنبلی در نوشتن داری که حق نداری از من به خاطر تنبلی در کامنت گذاشتن گله کنی! ... پاینده و پوینده باشی

    پاسخحذف
  4. عجب حرفی زده این توکلی!

    پاسخحذف
  5. وای این چه دلش یری داره بخدا.. تو دهن شیر حرفش زد آدم یاد خسرو گل سرخی میفته دور از جونش
    ولی عجب بزرگه این مجید سبز
    اون قسمتش هم که گفته بود فصل الخطاب یعنی دیکتاتور خیلی عالی بود..
    فکر کنم خیلی سوختن
    ....
    واقعا همه اتفاقات این چند سال زنجیر وار به هم پیوسته برای نابودی همه سرزمین ما.. حیف.. حیف

    پاسخحذف
  6. 1)اینطوریه که یه کسی قهرمان میشه.
    دیشب یه کسی زنگ زده بود صدای آمریکا از شجاعت الف-نون میگفت که یک تنه !بدون نیرو! در نیویورک آمریکا رو.....منتظر بودم یکی بگه کسی که توی دادگاههای جمهوری اسلامی...
    *****
    2)مثل همیشه حرف نداره.
    *******
    4)یک انتقاد جدی:این برنامه خیلی بیشتر از اونکه زیبا باشه بااهمیته.شاید یکی از بزرگترین بدبختیهای ما(شاید بدتر از الف-نون)اینه که کشورمونو تمیز نگه نمیداریم.اگر چه خیلی بی ارتباط نیستن ولی ما خیلی کمتر از الف-نون بهش میپردازیم.

    پاسخحذف