۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

دل پر از شوق گناه (*)


1) احمدی نژاد خطاب به اوباما: "شما تازه از راه رسيده‌ايد يك مقدار صبر كنيد تا سرد و گرم را بچشيد؛ دليلي ندارد كه هر حرفي به شما گفتند آن را تكرار كنيد و بدان گنده‌تر و گردن كلفت‌تر از تو نيز نتوانستند هيچ غلطي بكنند ... ما از قبل اعلام كرده بوديم كه سياستمداران آمريكايي و مادي گرا و دنيا پرست هر جا كه در مقابله منطقه و قانون و حرف حساب كم مي‌آورند مانند كابوها و آرتيست‌هاي فيلم‌هاي گاوچران‌هاي آمريكايي بلافاصله دست خود را روي سلاح خود مي‌گذارند" (+)
2) همان احمدی نژاد؛ همان جا، همان روز: "همه بدبختي‌ها و مشكلات بشر به دليل انحراف از مسير پيامبران است"
3) قرآن: "شما به مشرکان دشنام ندهید، زیرا آنها هم به خدا دشنام خواهند داد"، جای دیگر در باره مواجهه با خطاب جاهلان: "و درود بر کسانی که هدایت را پیروی می کنند و هنگامي که جاهلان آنها را مخاطب مي سازند به آنها سلام مي گويند" ... پیامبر خدا هم در برابر ناسزاها مقابله به مثل نمی کردند بلکه می گفتند: "من برای نفرین برانگیخته نشدم، بلکه برای رحمت و دعوت به سوی حق آمده ام" (+).
4) واکنش اوباما: رییس جمهوری آمریکا حملات لفظی اخیر احمدی‌نژاد علیه خود را "توهین آمیز" خواند اما از پاسخ دادن به آن خودداری کرد. وی که با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز گفت و گو می کرد، با این سئوال مواجه شد که در مقابل حملات شخصی محمود احمدی نژاد چه پاسخی دارد؟ مجری برنامه، ترجمه انگلیسی آن بخش از سخنان اخیر احمدی نژاد را عینا برای آقای اوباما نقل کرد که او در آن شبیه به گاوچران ها و شخصی آماتور و بی تجربه توصیف می شد که باید صبر کند تا عرقش خشک شود و تجربه پیدا کند. آقای اوباما در پاسخ گفت که احمدی‌نژاد به گفتن سخنان "غیر سازنده و بسیار توهین آمیز" معروف است، بنابراین او این حرف ها را جدی نمی گیرد.
5) رفتار چه کسی از مسیر خدا و پیامبران دورتر بوده؟
پ.ن: جواب و واکنش "مودبانه" لاریجانی را هم این جا بخوانید (+)

(--)



(*) توبه بر لب، سبحه بر کف؛ دل پر از شوق گناه / معصیت را خنده می آید ز استغفار ما
*
لینک مرتبط: خانه عنکبوت

۱۶ نظر:

  1. سلام جناب معینی ؛
    احمدی نژاد هیچوقت نتونسته کاراکتر رئیس یک جمهور رو بازی کنه. اصلا این یارو اینکاره که نیست هیچ،به درد رمالی هم نمیخوره. چون چاخان زیاد میگه.معمولا رمال ها میبایست کمی هم واقعیت بگن تا اون افرادی که میرن پیششون حرفاشونو باور کنن.
    به قول مهندس موسوی در جریان مناظره با ا.ن : با انتصاب مجدد این آقا، فرهنگ دروغ تو جامعه رواج بیشتری پیدا میکنه( قریب به مضمون).

    پاسخحذف
  2. محمد جان! خدای باشعوری داریم که قرن ها قبل گفت "ان اکرمکم عندالله اتقیکم" و نه "ان اکرمکم عندالله مسلمانکم"

    پاسخحذف
  3. دلم برای مسلمانی می سوزد

    پاسخحذف
  4. من كه واقعا" خجالت كشيدم. زبان ديپلماسي خيلي فرق داره با زبان كوچه بازاري. بعضي وقتا با خودم ميگم ما حقمونه يه همچين آقا بالاسري داشته باشيم!

    پاسخحذف
  5. سارا(یکبار دیگر قلم)۲۱ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۴۹

    یک وقتهایی آدم دلش به شور می افتد
    تو رو خدا کمی احتیاط کنید کمی آرامتر بنویسید...

    پاسخحذف
  6. khob malume ke obama dure az khodao ina!vazehe,soal porsidan dare?

    پاسخحذف
  7. به نظر من آدم باید خیلی د.ی.و.ث باشه که به خاطر اختلاف نظر سیاسی وعقیده ای، تهدید اتمی اوبامای مهربون و برنده صلح نوبل رو نادیده بگیره بعد بیاد این چرت و پرتها رو بگه و از اوباما تعریف کنه.
    آخه بدبختها، بمب اتم که بیاد سبز و زرد و قرمز و مذهبی و ولایتی نمیشناسه همه رو جارو میکنه.

    پاسخحذف
  8. سلام آقای معینی، یه کامنت بی ربط.
    یه پیشنهاد : اگر وقت دارید به کامنتها هم جواب بدید. خیلی از کامنتها قابل بحث هستن.
    ممنون میشیم اگر این کار رو انجام بدید

    پاسخحذف
  9. به ناشناس سوم: شما متاسفانه هنوز فرق شان افراد را نمی دانید اصلا بحث بر سر "نحوه" صحبت کردن احمدی نژاد نه "اصل" صحبت کردن اش / در ضمن وقتی می خواهید توهین کنید توهین های معمول ترتان را به کار ببرید!

    پاسخحذف
  10. اسی عزیز! من معمولا این کار رو می کنم و این که می بینی برخی رو بی جواب می ذارم بیشتر به این دلیله که یا سایر بازدیدکنندگان جوابشو می دن یا این که توی متن جواب هست. به هر روی بیش از قبل این کار رو انجام خواهم داد به امید خدا

    پاسخحذف
  11. موضوع این نیست که چرا احمدی نژاد حرف زده، موضوع اینه که چرا این قدر "بد" حرف زده. حق با آقای معینیه این روشس صحبت کردن اخلاقی نیست

    پاسخحذف
  12. آدم شرمنده میشه از این که یه همچین موجودی رییس جمهور کشورش هست!!
    ولی یه چیزی هم خوب بوده ها این که اخلاق احمدی نآزدیسم تو کشورمون رو شد!!
    از لایه های پنهان سر درآورد و آشکار شد..
    واقعا خیلی زشته که تو سطح دنیا آدم به این هجو گوشش مشهور بشه!!
    حالا ملت ایران که هیچ ( بعضیا خیلی خوششون میاد از این جور لات بازیا ) ولی بگو مردک خجالت نمی کشی مثلا میگی استاد دانشگاهی!!!

    پاسخحذف
  13. جواب لاریجانی چقدر متینه. احمدی نژاد باید یاد بگیره که مودب باشه هر چند زیاد امیدی بهش نیست!!

    پاسخحذف
  14. جناب معینی از اشاره ظریفی که داشتید تشکر میکنم !
    در همین خصوص داریم سفارشی که حضرت علی به مالک میکنن "ای مالک بد اخلاقی و درشت گوئی و بد زبانی مردم را به جان خریدار باش و در حق آنان سخت گیری و قلدری روا مدار "
    با همه شرمی که به آدم دست میده ،یک حسن هم داره و اونهم این که این موجود خودشو یک بار دیگه نشون داد ،تا دنیا یک بار دیگه دردی که روی دل مردم ایران هست رو ببینه ....
    پیروز باشید!

    پاسخحذف
  15. تیترت فوق العاده بود
    دل پر از شوق گناه!

    پاسخحذف