۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

اولویت مارگارت تاچر


"تعداد معدودی از مردم در امور عالی اقتصادی کارشناس هستند – هر چند اغلب وقتی به قول ها عمل نمی شود، از یک حس زیرکانه برخوردارند. در اواخر سال 1980 من احساس کردم که داشتیم اعتماد عمومی را نسبت به استراتژی اقتصادی خود را دست می دادیم. من با محبوبیت نداشتن می توانم زندگی کنم اما از دست دادن اعتماد مردم به توانایی ما برای اجرای برنامه اقتصادی مان بسیار خطرناک تر بود".


خاطرات مارگارت تاچر (+)، صفحه 178، انتشارات موسسه اطلاعات

۸ نظر:

  1. "اعتماد": همان چیزی که اینجا اصلا وجود ندارد.

    پاسخحذف
  2. اینجا دقیقا بر عکسه. آقایان معتقدند اعتماد بود که بهتر نبود هم مساله ای نیست مهم اینه توی سفرهای استانی تعداد بیشتر خیابون بیان و نامه بدن

    پاسخحذف
  3. معیار اعتماد داشتن مردم توی ایران بدبختی و زیر خط فقر قرار گرفتن مردمه که موقعه اومدن رئیس جمهور به هر شهری نامه بدبختی دست میگیرن و نشان رئیس مملکتشون میدن.
    اینجا سند اعتماد سند بدبختیه

    پاسخحذف
  4. عادت و یا بهتر بگم سیاست خوبی که تو ذات سیاستمدارهای بزرگ وجود داره اینه نسبت به اقبال عمومی بسیار حساس هستن و نسبت به افکار عمومی و نظر سنجی های مختلف خیلی توجه دارن ، در مقابل اون سیاست مدارهای بی سیاست هستن که اقبال عمومی رو با منطق قدرت و زور میخوان به دست بیارن !!
    و البته ادبیات عامیانه و پوپولیستی هم در کنار اون به کار میره .
    مهر کسی رو با زور نمیشه در دل دیگران انداخت و به جبر سر نیزه هم نمیشه اون رو برداشت !
    زنده باشید

    پاسخحذف
  5. مقاله موجود در لینک زیر درباره تقلب در انتخابات است با رویکرد آماری.این مقاله را دکتر نقشینه ارجمند دکترای ریاضی از شریف و دارنده مدال برنز المپیاد جهانی ریاضی نوشته اند.واقعا مقاله جانبی است.برای نمونه متن مقاله در مورد تظاهرات 3 میلیونی سبز ها (بنا بر ادعای خودشان) در روز 25 خرداد واقعا جالب بود..دوستان می توانند نقد های خودشان را در این وبلاگ به نویسنده مقاله اطلاع دهند.

    http://entekhaabaat-aamaar.persianblog.ir


    من وقتی این مقاله رو دیدم فقط یک تاسف خوردم و اون این بود که فتنه اموی باعث شده یک نخبه کشور وقتش رو بذاره برا رد مهملات و خزعبلات فرقه اموی.

    پاسخحذف
  6. اینجا از همون منطق اقتصاد مال خر است پیروی میشه که در نتیجه اش همه چی فله ای هست ...

    پاسخحذف
  7. با مهتا موافقم.
    از سال 1357 متاسفانه پایه این بدبختی ها( البته از این نوع) گذاشته شد.
    اما رفته رفته،بیشتر اوقات مردم هم نمیدونن باید چکار کنن. متاسفانه مادامی که افیون مذهب نقش بسزائی در انحراف یک جامعه داره،نمیشه ازش انتظار بهتری داشت.

    پاسخحذف