۱۳۸۸ آبان ۲۶, سه‌شنبه

توضیح و "تأکید"

اتفاق جالبی افتاده؛ یکی از کاربران محترم سایت بالاترین به یکی از پست های من که سه سال پیش با عنوان "فحاشی پان ترکیست ها در خدمت هویت طلبی" در وبلاگ قبلی ام، که ماه قبل فیلتر شد، نوشته بودم لینک داده. آن نوشته، با تکیه بر تجربه شخصی خودم، اشاره به این موضوع دارد که جریانی با اسم رمز "هویت طلبی" و با هدف "تجزیه طلبی"، در برابر منتقدان افکار و آرای خود دستی بلند در فحاشی و هتاکی دارند! این لینک در بالاترین هم با استقبال گسترده کاربران این سایت اشتراکی مواجه و هم به یکی از پر بحث ترین لینک های روز، با بیش از 150 نظر، تبدیل شد. روی خود وبلاگ قبلی هم نزدیک به 15 کامنت دریافت کرده ام. مهرانِ مهربان هم یک پست مستقلی نوشته در این باره. به نظرم می رسد یادآوری و توضیحاتی جدید ضروری باشد:
اول: من خودم آذری ام و اگر به سه سال قبل برگردم من همان نوشته را باز هم خواهم نوشت!
دوم: اصلا کسی می تواند در برابر آموزش یک زبان زنده موضع گیری کند؟ اصلا با عقل جور در می آید؟ بر این اساس این اتهام را علیه خود و تعداد بسیاری از همفکرانم رد می کنم. در عین حال باید حساب علاقمندان به ادبیات و فرهنگ آذربایجان را از جریانی که موج سواری می کند تا باکو نشینان فساد زده را خرسند کند، جدا کرد.همزمان، مدافعان سینه چاک ادبیات ترکی را به تحمل در جریان بررسی ریشه این زبان در آذربایجان دعوت می کنم.
سوم: معتقدم جریان تجزیه طلب زیر لوای احیای زبان و ادبیات قومی، به کار دیگری مشغول است و همین "نفاق" شان آزار دهنده تر از هر چیزی است. نمی دانم چند نفرتان با کسانی از این افراد مواجه بوده اید که وقتی پای بحث علمی و تاریخی از چگونگی ورود زبان "ترکی" به آذربایجان پیش می آید، رگ گردن شان کلفت و صورتشان سرخ می شود و دوست دارند یک مشت بزنند توی دهانتان؛ من اما بوده ام! در حالی با همه مستندات ارائه شده از اتهام "پان ترکیسم" و "تاریخ سازی" تبری می جویند و متهم کنندگان را دروغگو می شمارند که به راحتی هر منتقدی را خائن و شوونیست می نامند!
چهارم: برایتان جالب نیست که مدافعان این جریان در حالی از اتهام تجزیه طلبی در ملا عام فراری اند که درخلوت خود پرچم جمهوری آذربایجان را بالای سر می برند؟ به تصویر پروفایل برخی از این آقایان در فیس بوک مراجعه کنید. به عکس های گرفته شده از غائله کاریکاتور روزنامه ایران در سه سال و نیم قبل در برخی شهرهای آذربایجان مراجعه کنید. به استفاده از حروف لاتین در مکاتبات این جریان مراجعه کنید. به استفاده از لفظ "آذربایجان جنوبی" در نوشته هایشان مراجعه کنید.
پنجم: نظام در توجه عالمانه به امور قومیت ها کوتاهی و آن را تبدیل به یک مساله امنیتی کرده؛ این یک واقعیت تلخ است که البته حالا به کار خود تجزیه طلبان برای سربازگیری آمده. اشتباه نظام در این عرصه البته مجوزی نمی شود که هرکسی بخواهد پاره ای از تن "ایران" بکند و با خود ببرد
ششم: از استراتژی "ختنه" چه می دانید؛ "... پان‌تركیست‌ها باید بسیار محتاط عمل كنند، تا دشمنی این كشورها و نیز جهان عرب را برنیانگیزند. بدرالدین یك شیوه تدریجی را براساس آن‌چه كه او "اصل ختنه" می‌خواند توصیه كرده و كاربرد آن را مدنظر قرار می‌دهد. به نظر او در دوران قبل از ختنه، كودك را با اسباب‌بازی و شكلات و شیرینی سرگرم می‌كنند تا موعد مقرر فرا رسد و ضربه ناگهانی در اوج بی‌خبری كودك وارد شود. در این لحظه اجتناب‌ناپذیر، گریه كردن و مقاومت بیهوده است چون در واقع كار از كار گذشته است ... " (+)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر