۱۳۸۸ آبان ۱۳, چهارشنبه

باز هم زلزله در بندرعباس


آپ دیت اول؛ ساعت 04:10 بامداد: زلزله شدیدی حدود هفتاد دقیقه قبل، سه بامداد 13 آبان، بندرعباس را لرزاند (طبیعتا ما سالمیم که این وقت صبح پای اینترنتم!) ... در حین زلزله برق شهر قطع شد که این قطعی تا یک ساعت ادامه داشت. مردم به خیابان ها ریخته اند و ترافیک سنگینی تقریبا در تمامی نقاط شهر به وجود آمده. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران شدت این زلزله را 4.9 ریشتر و زمان وقوع آن را چهار دقیقه مانده به سه بامداد (به وقت تهران) گزارش کرده. این گزارش نشان می دهد آخرین زلزله با شدت بالای 4 ریشتر (دقیقا: 4.2)، ساعت یازده و هجده دقیقه 12 آبان در بم رخ داده؛ یعنی 15 ساعت و چهل دقیقه قبل از زلزله بندرعباس (لینک مرتبط: اینجا)

آپ دیت دوم؛ ساعت 04:40 بامداد: یک مرکز زلزله شناسی آمریکا شدت زلزله را 4.8 ریشتر و مرکز آن را بیست کیلومتری بندرعباس عنوان کرده (+)
آپ دیت سوم؛ ساعت 05:15 بامداد: پست لرزه ای حوالی پنج بامداد بندرعباس را لرزاند ... ایرنا 45 دقیقه بعد از زلزله خبر را منعکس کرده. بنا به نوشته این خبرگزاری از این زلزله تا کنون خسارتی گزارش نشده ولی در عین اعلام کرده که "ماموران درصدد وصل برق و تلفن بخش عظيمي از شهر بندرعباس که در پي زلزله قطع شده مي باشند" .
آپ دیت چهارم: ساعت 14؛ نزدیک به سیصد نفر زخمی و برخی ساختمان های فرسوده هم دچار صدمه شده اند. مدرسه تیزهوشان به علت صدمه به ساختمانش تعطیل شده. لوازم بسیاری در خانه ها و اجناس در قفسه برخی مغازه ها سقوط کرده و شنیدم که به خصوص در پاساژ هرمز، بازار کامپیوتر بندر، این مورد اخیر خسارتهای زیادی به بار آورده. اتفاق جالب این که کمتر کسی باور دارد زلزله دیشب 4.9 ریشتری بوده باشد! عکس های رضوانی عزیز را در وبسایت خبرگزاری مهر ببینید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر