۱۳۸۸ تیر ۱۷, چهارشنبه

آزادِ واقعی که بود؟


احمدي نژاد سه شنبه شب، انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران در 22 خردادماه را "سالم ترين"، "زيباترين" و "آزادترين" انتخابات جهان توصيف کرد و گفت که اين انتخابات منشاء تحولات بزرگ در منطقه و جهان خواهد شد. وی گفت: ملت ايران خودشان در انتخابات شرکت کردند، خودشان انتخابات را برگزار کردند و خودشان نيز آرا‌ را شمارش کردند و در بازشماري آرا نيز هيچ خدشه اي به انتخابات وارد نشد ... کساني که مدعي بودند، حتي يک سند دال بر مخدوش بودن انتخابات ارائه نکردند ... در هيچ جاي جهان مباني استقرار حاکميت در انتخابات به چالش کشيده نمي شود اما در اين انتخابات براي هيچ کس هيچ محدوديتي در اظهار نظر، انتقاد و در مد نظر قرار دادن، ايجاد نشده بود … بالاترين نصاب دموکراسي در این انتخابات رقم خورد ... در اين انتخابات بيشترين فرصت و امکانات در اختيار رقباي رئيس جمهور بود ... بسياري از همکاران و رؤساي جمهور کشورهاي جهان در تماس تلفني براي تبريک به من دو نکته را يادآور شدند؛ اول اينکه ترازي از دموکراسي که ملت ايران به نمايش گذاشت بي نظير و الگويي براي همه دنيا است و ديگر اين که تأکيد مي کردند انتخابات ملت ايران منشأ تحولات بزرگ در منطقه و جهان خواهد شد ... علت ديگر دخالت بيگانگان اين بود که ملت ايران راه سی ساله انقلاب و چهار ساله اين دولت را مورد تأييد مجدد قرار دادند و اين راهي که ملت آمده بود و قله هاي افتخار را يکي پس از ديگري فتح مي کرد، در يک حضور حماسي مورد تأييد مجدد قرار گرفت و دشمنان از اين ناراحتند ... ما با اقتدار چندبرابري در سطح جهاني ظاهر خواهيم شد.
*
آقای احمدی نژاد! در این انتخابات هیچ کس به اندازه خودت آزاد و رها نبود. کدام کاندیدا توانست در آستانه انتخابات با کمک کمیته امداد و سهام عدالت جیب روستاییان را سنگین تر کند؟ کدام کاندیدا توانست از امکانات رایگان خبرگزاری رسمی، روزنامه دولتی، هواپیمای دولتی و وزرا زیر عناوین رسمی شان برای تبلیغ خود و تخریب رقبا استفاده کند؟ شما نبودید که از تبریز تا ارومیه را هم با هواپیما رفتید و بعد گفتید یک ریال هم ندارید برای خرج تبلیغات؟ صدا و سیما مانع جواب دادن به اتهامات کدام کاندیدا شد؟ اعضای شورای نگهبان، ناظر سلامت انتخابات، به نفع کدام کاندیدا موضع گیری کرده بودند؟ ... خیالتان آسوده؛ شما حالا رییس جمهور "قانونی" هستید؛ هیچ کس سند تقلب ندارد، اصلا سند یعنی چه؛ به کجای درد می خورد؟ مگر وقتی شما گفتید انگلیس از ایران عذرخواهی کرده، توانستنید سند ارائه کنید؟ وقتی جلوی چشم میلیون ها چشم حیرت زده گفتید پسران رفسنجانی و ناطق ال کردند، سند داشتید؟ وقتی آن همه اتهام به رفسنجانی بستید یک خط سند داشتید؟ خودتان هم می دانید سند جایی به درد می خورد که قرار باشد "داد"ی ستانده شود؛ نه وقتی حکمت و مصلحت قبایی دیگر دوخته. انتخاباتی که در آن از صد روز قبل گفته می شود که شما چقدر رای دارید لابد حساب سند های صد روز بعدتر را هم کرده، روزنامه ها و سایت های خبری هم به ضرر شما نبود که توقیف شدند، شما کابینه جدید بدهید؛ هر چه قدر که می خواهید اما بدانید آن هایی که زنگ زده اند و به شما شادباش گفتند و تاکید کردند: "این انتخابات منشأ تحولات بزرگ در منطقه و جهان خواهد شد"، یک اشتباه بزرگ داشتند؛ و آن این که؛ همه جهان را از "دل مردم ایران" بزرگتر دانستند؛ تحول بزرگ "توی دل مردم" بود؛ همه آن هایی که رای شان گران تر و عزیزتر از سهام عدالت و بن کمیته امداد و پله کردن جنازه بیست و چهار سال نظام بود؛ "اندکی صبر سحر نزدیک است"؛ یونس برای همیشه در شکم ماهی نماند

۲ نظر:

  1. فلک به مردم نادان دهد زمام مراد... البته سوای نادانی ایشون روانپریش هم هستند خدا شفاش بده. دعا می کنم هیچوقت ناامید نشیم "این کارخانه ایست که تغییر می کنند"

    پاسخحذف
  2. اين كه ميگفتيم دودوتا ده تا به نظرم دودوتا n تا بيشتر به دكتر ميومد
    aminda.blogfa.com

    پاسخحذف