۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

برای شادی اسامه بن لادن بود! نه؟


سال 2001 میلادی سال ویژه ای بود. چند سال قبل ترش و سال ها قبل تر از آن که چشمان ما ایرانی ها به صندلی های خالی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به وقت ِ سخنرانی رییس جمهوری کشورمان عادت کند، "سید محمد خاتمی ِ مسلمان" در سازمان ملل پیشنهاد کرد نخستین سال هزاره سوم میلادی، سال 2001، سال گفتگوی تمدن ها نامگذاری شود. پیشنهاد درخشانی بود که بسیاری از مشتاقان مدارا و صلح را خوش آمد. خاتمی را اما رقبا و دشمنان سیاسی اش در درون خود حاکمیت مجال ندادند که در این سوی مرزهای کشور بتواند مدلی با مقیاس کوچکتر از "گفتگو و مدارا" را به نمایش بگذارد. کار بزرگتر را اما فدایی های "اسامه بن لادن ِ مسلمان" به انجام رساندند که در یازده سپتامبر سال گفتگوی تمدن ها، سه هزار نفر را در نیویورک به اسم مبارزه با ستم، زیر لوای شهادت طلبی و عدالت خواهی، به طرز فجیعی به کشتن دادند و بوش و اعوان و انصارش را این مجال بخشیدند که آتش جنگی مخوف را شعله ور سازد. ایده "گفتگوی تمدن"ها به محاق رفت ... و دیروز تنها یادگاری رسمی گفتگوی تمدن ها را در تقویم جمهوری اسلامی پاک کردند (+) ... شاید دیروزهیچ کس به اندازه بن لادن حس پیروزی نداشت.
*
فکر می کنید برای مژدگانی این خبر، بن لادن به راوی چه تحفه ای داده؟ آوردن این خبر که حالا در مملکت ِ مبدع ِ"گفتگوی تمدن ها" هم، یک اسم خشک از "مدارا" را تاب نمی آورند، شایسته بزرگترین مژدگاهی از بن لادن و ملاعمر نمی دانید؟


.

عکس: سالن خالی از جمعیت / محل سازمان ملل متحد (+) / دیروز به وقت سخنرانی احمدی نژاد

۱۰ نظر:

  1. درود
    دوست پر تلاش من، نظاره گر معرفی وبلاگ شما در بی بی سی فارسی بودم، بسیار خشنود شدم.
    اما نکته ای مهم، این نوشته ها و این متون موثرند، یک نوشته خوب همراه با عکسی خوب جلوه فزون می یابد، دقت نظر شما در انتخاب تصاویر را نظاره گر هستیم، اما حیف که تمام آن تصاویراز دید بسیاری به علت فیلتر بودن پوشیده می ماند.
    من از شما خواهش می کنم حتما عکسها را به جایی ارسال کنید که برای مخاطب ایرانی که مهمترین مخاطب شما هستند قابل دیدن باشد.
    با سپاس.

    پاسخحذف
  2. امیر عزیز! لطفت را شکر ... من اخیرا دو بار از سایت های آپلود عکس استفاده کرده ام که بعد از مدتی یااز کار افتاده اند یا فیلتر شده اند. در این صورت دست ادمی به هیچ جا بند نیست. می ماند سیستم آپلود عکس خود بلاگر که فیلتر است ولی در خود بلاگر محفوظ است و قابل بازیابی می تواند باشد. اگر سایت آپلود عکس مطمئن سراغ دارید حتما معرفی کنید

    پاسخحذف
  3. با مشکل شما آشنا هستم، امریست که همه با آن دست به گریبانیم.
    اما در شرایط کنونی و با در نظر گرفتن اینکه حتی نوشته های خود شما ده بار فیلتر شده، پیشنهاد میکنم محل های ارسال تصویر را نیز پی در پی تغییر دهید.
    آدرسی که هیچوقت فیلتر نشود وجود ندارد،اما در مقام پیشنهاد، جستجوی سرویس های ارسال تصویر در گوگل و انتخاب سرویسی که درجه استفاده کاربران از آن در Alexa.com نسبت به دیگر سرویسها پایین تر باشد، می تواند حداقل تا چند ماه عکسهای مطالب شما را از هیچوقت دیده نشدن نجات دهد.
    لطفا از گذاشتن لینک فیلتر نشده در انتهای متن خودداری کنید، بسیاری از کاربران بر روی آن کلیک نمی کنند، فارق از اینکه تاثییر دیده شدن تصویر در ابتدای متن بسیار بالاتر از انتهای آن است.
    نوشته های شما بارها از طریق ایمیل به اشخاصی که نه این وبلاگ را می شناسند و نه از فید و گودر سر در می آورند فرستاده می شود(البته به همراه نام وبلاگ) و متن بیشتر از ورودی وبلاگ دیده می شود.
    پس ما نیازمند متن، به همراه تصویری هستیم که دیده شود.

    با سپاس.

    پاسخحذف
  4. سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل نبوده است ادیب خسته دل ما!
    سخنرانی در اجلاس هزاره سوم بوده است

    پاسخحذف
  5. امیر عزیز! سراغ دارید یک همچی سایتی رو؟

    پاسخحذف
  6. به به حضرت خرچنگ زاده! افسر ارشد جنگ نرم! ... حالا خیلی مساله فرق کرده نه؟! یادت هست بالای سر شیرین عبادی پرچم جمهوری اسلامی رو برعکس گرفته بودی طرف دوربینا ... فکر نمی کردم این همه اهل دقت باشی / به هر حال ممنون بابت تذکر

    پاسخحذف
  7. imageshack.us
    این آدرس فعلا فیلتر نیست اما راه بهتری وجود دارد اما شاید کمی سخت.
    با مراجعه به http://www.free-webhosts.com/user_reviews.php یک سرویس رایگان وب هاست را انتخاب کنید، با راهنمای موجود در تمام آن سرویس ها و همینطور در وبلاگ های فارسی یک آدرس رایگان برای خود تهیه کنید، و با ارسال هر پست عکس مورد نظر را به آدرس رایگانی که دارید بفرستید و لینک کنید.
    نمونه اجرایی این کار:
    http://natashagodwin.blogspot.com

    پاسخحذف
  8. زیادی زور زدی مطلب دادی ؟
    یه سر به این مطلب بزنید.
    بعد ببینید کجا چه خبره
    مثل کبک سرتونو تو برف نکنید...

    http://www.cloob.com/profile/memoirs/one/username/saedt/memid/1858777/redirectkey/5e1b9423b6bba7fcdc8eeb0e7c5ffcfe853e38cc

    پاسخحذف
  9. آقا یا خانم ناشناس که اصلا کبک نیست! کسر شان معجزه هزاره سوم نیست با روسای گرجستان و اسلواکی و وزیر خارجه عراق مقایسه اش می کنید؟

    پاسخحذف
  10. ایضا کانادا و فرانسه!
    (البته از نظر ما سگ زرد برادر شغال است لکن دوستان روشن فکر با اسم‌های دهن پر کن فرانسه و انگلستان و ایالات متحده و ... گویا خیلی حال می‌کنند.)
    فرد دیگری هم در آن اجلاس صحبت کرده بود؟

    پاسخحذف