۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

یک فاجعه به نام بخش فارسی صدای آمریکا


بخش فارسی صدای آمریکا سال هاست برای مخاطبان فارسی زبان خود برنامه پخش می کند ولی واقعیت گریز ناپذیر آن است که این شبکه برای بسیاری صرفا به مثابه "لنگه کفش" در بیابان، قابل تحمل است.
شبکه ای که گوینده پیشکسوت آن به سازمان ضد جاسوسی انگلیس (ام.آی.شش) بگوید: "ام شانزده" و هنوز نتواند دو جمله بی تپق انگلیسی صحبت کند، با اسماعیل خویی (شاعر) درباره برنامه هسته ای و تحریم های اقتصادی به عنوان کارشناس مصاحبه کند، ساسان کمالی، تیتر خوان و رقصنده شبکه تپش که فرق بین دانشگاه علم و صنعت و صنعتی شریف را هم از اتاق فرمان می پرسید، بشود کارشناس سیاسی اش، یک مجری اش (مهدی فلاحتی) مجری دیگرش (الهام س.) را آزار دهد، آن یکی کارشناسش (سازگارا) امشب آموزش مبارزه با هک کردن سایت ها بدهد و فردا سایت خودش هک شود، یک کارشناس سبیلویش به سبیلو بودن مجری برنامه توجه داشته باشد و خارج شدنش از تنهایی را یادآوری کند، نیروی جوانش آرش سیگارچی باشد که ذهنیتی به شدت مستعد جوزدگی دارد که پخش فیلم حمله پلیس به کوی دانشگاه را هم ارز انتشار مقاله رشیدی مطلق علیه امام در دی ماه 56 بداند و با وجود دروغ بافی، علیرضا نوری زاده همچنان پای ثابت برنامه های آن باقی بماند ... چنین شبکه ای چیزی است عین "فاجعه". به این ها جلوه های تاریک و خفه بصری استودیوها و وله های دمده شده را هم اضافه کنید

*
پ.ن1: من جنس برنامه "پارازیت" را از جنس برنامه های رادیو آمریکا نمی دانم؛ چیزی است عین استثنا
پ.ن2: این که اسامی و تاریخ مرتبط به برخی فجایع فوق الذکر یادم نیست، صرفا دلالت بر ضعف حافظه من است نه درست نبودن آن ها
*

لینک مرتبط؛ وانبسته (+)

۲۱ نظر:

  1. موافقم. همین طور که داشتم می خواندم در نظرم بود که کامنت بذارم که "پارازیت ولی..." که دیدم در پانوشت خودتان اضافه کرده اید.

    پاسخحذف
  2. یک نفر شصت ساله را می شناسم که یک ماه تمام شب و روز این شبکه را نگاه کرده بود و بعد جوگیر شده، تصمیم گرفته بود شب نامه پخش کند!

    پاسخحذف
  3. این لینک یعنی همه چیز درباره صدای آمریکا

    http://www.iran-interlink.org/userfiles/Image/rigivoa.jpg

    پاسخحذف
  4. آی گفتی . . . چسبید . . . حیف بی بی سی را نمی بینیم .. با همه ی کاستی های اش البته . . . در ضمن چه خبر محمد خان جان ؟!

    پاسخحذف
  5. نوش جانت سعید خان جان ... در ضمن از چی چه خبر؟ حوزه خبر را مشخص نکردی که!!

    پاسخحذف
  6. جای این نقد در مورد صدای آمریکا خیلی توی وبلاگتون خالی بود.باچیزی که در مورد پارازیت نوشته بودید منصفانه تر شد.اما قبول ندارید که نمیشه گفت تنها برنامهءبدرد بخورشون پارازیته؟یه برنامه نقد فیلم و موسیقی دارن که خیلی جالبه.هر از چند گاهی مصاحبه های خوبی ام دارن.
    همینطور برنامه های غیر سیاسیشون.

    پاسخحذف
  7. تعبیر لنگه کفش در بیابانم که حرف نداشت.یا میشه پیشنهاد داد اسم برنامه پارازیتو بذارن لنگه کفش.

    پاسخحذف
  8. باور كنين منم ديشب داشتم به همسرم ميگفتم نميدونم اين صداي آمريكا اين مجريهاشو از كجا مياره؟ نه صداي خوب نه قيافه مناسب نه لباس و تيپ درست و حسابي و نه سواد سياسي كافي. حتي وقتي دارن ايميل ميخونن انگار داري به سريالهاي فارسي وان نگاه ميكني كه دارن دوبله هايي با خنده دارترين اشتباهات انجام ميدن.
    در مقايسه با بي بي سي واقعا" برنامه شون فاجعه ست.

    پاسخحذف
  9. سلام برادر گرامی!
    وبلاگ پر محتوایی دارید.امیدوارم موفق باشید در اهدافتان.hazratefateme1.blogfa.com

    پاسخحذف
  10. آدم وقتی تفسیر خبرش رو می بینه حقیقتا احساس میکنه به شعورش توهین شده. بیخود نیست این رسانه میلی دائما در حال پخش کردن صدای آمریکاست.مخصوصا با بی بی سی هم مونتاژش میکنن که بگن بی بی سی هم انقدر شوطه

    پاسخحذف
  11. به نظر من کلا نمیشه صدای آمریکا رو یک رسانه به حساب اورد.چیزی در حد شبکه Me SHOP میشه به حسابش اورد

    پاسخحذف
  12. آقا بفرما کیهان خودمونه با یه ورژن دیگه و خلاص

    پاسخحذف
  13. این چیزهائی که گفتی عینه حقیقت بود
    ممنون از ارساله خوب و جالبت خسته نباشی

    پاسخحذف
  14. کاملا باهات موافقم. من هر وقت برنامه این شبکه رو می بینم میخوام برم از احمدی نژاد حمایت کنم. واقعا که هیچ چیزی به اندازه تخریب غیر مستند نمیتونه یه آدمو محبوب کنه. برعکس بی بی سی که واقعا تو کارش خیلی حرفه ایه

    پاسخحذف
  15. از طریق سایت‌های حکومتی و روزنامه‌ی کیهان با مطلب وبلاگ شما آشنا شدم. با محتوای ان مخالفت چندانی ندارم اما بد نیست پخش گسترده‌ی این مطلب در رسانه‌های وابسته، این درس را به شما و همفکران جنابعالی داده باشد که در برخودتان با امثال نیک‌آهنگ کوثر که برخی مطالبش در رسانه‌های مشابه بازتاب می‌یابد، دقت و تامل بیشتری بفرمایید.

    پاسخحذف
  16. از اینکه دغدغه دارید برایم جالبه. واقعا صدای آمریکا از مشکلاتی رنج می برد. مثلا هفته پیش همین آرش سیگارچی تو برنامه ش درمورد مقایسه ایران و آمریکا ، گفت نرخ باسوادی در ایران ۸۴ درصد است. آماری که کم و بیش درسته . بعد فرداش تو برنامه تفسیر ، این دکتر خویی شاعر اومد گفت تو ایران ۷۰ درصد در بی سوادی مطلقن. من گفتم الان خانم درخشش اصلاح می کنه اما هیچی نگفت. یاد سوال های کلیشه ای درخشش افتادم که همیشه می گفت "پس تکلیف مردم چی می شه؟"
    امیدوارم این رسانه که چه خوش مان بیاد و چه نه ، از معدود دریچه های ماست ، بهتر بشه.

    پاسخحذف
  17. بله استاد خیلی خسته کننده است فقط یکی کمه تو اون نفرات اونم شبخیزه !!!!!!

    پاسخحذف
  18. جناب معینی
    من از صدای آمریکا تماس میگیرم. میتوانید لطف بکنید و جزئیات بیشتری در مورد اشتباه فاحش ام آی شانزده به من بدهید. کدام مجری؟ و در چه روزی این بیان شد؟
    لطفأ با این ایمیل با من تماس بگیرید
    pnnfreezone@gmail.com

    پاسخحذف
  19. برای ناشناس عزیزی که نوشته "عزیزم با این نظرت ثابت کردی که یک مخاطب ناشی هستی ..."
    بعضی اشتباه ها در برخی موقعیت ها می تواند کل اعتبار یک مجموعه را با همه خوبی های داشته و نداشته اش بر باد دهد؛ این مساله آن قدر واضح است که به نظرم نیازی به مثال ندارد ... "خودت 4 تا تاریخ رو برای نوشته‌ات درست بلد نیستی" هم از آن حرف هاست؛ مگر شما خودت همه تاریخ همه وقایع را به یاد داری؟ من در این نوشته فقط به مشاهدات مستقیم خودم استناد کرده ام و از خیلی های دیگر که تردید داشتم درست باشد، گذشتم ... "شما خودت شاید نتوانی حتا یک ساعت رسانه‌ای مثل صدای آمریکا را اداره کنی"؛ مگر من ادعای مدیریت رسانه ای کرده ام؟ همین وبلاگ را نگهدارم هنر کرده ام، طوری حرف زده اید که انگار هیچ راه بهتری برای اداره صدای آمریکا وجود ندارد. من یک مخاطبم؛ می توانم نقد کنم ... "کدام رسانه‌های ایران را سراغ دارید که سری به اسماعیل خویی یا رضا براهنی زده باشند؟"؛ انصافا این هم شد دلیل؟ رسانه های ایران با خیلی ها مصاحبه نمی کنند؛ این شد دلیل که اسماعیل خویی از انرژی هسته ای با صدای آمریکا مصاحبه کند؟! فردا لابد درباره گرم شدن کره زمین هم بشود با او مصاحبه کرد که بالاخره "سراغی" از او داشت! ... "موضوع دو مجری را مهدی فلاحتی تکذیب کرده"؛ درِ تکذیب خیلی وقت ها باز است، اگر دروغ بوده چرا این دو سر کار نیستند؟ اصلا چرا در مورد بی.بی.سی همچی خبرهایی نیست؟ ..."اگر هم چنین باشد ربطی به کار حرفه‌ای آن‌ها ندارد"؛ پس بفرمایید برگردند سرکارشان

    پاسخحذف
  20. عزیز شما هم که داری مثل سردبیر کیهان نظر می دی! دو مجری هر کاری کرده اند ربطی به اعتبار حرفه ای مجموعه نداره. اگر کلینتون با منشیش رابطه جنسی داشته باشه شما به حساب فساد و ناکارآمدی دموکراسی می گذاری؟؟ این که سر کار برگردن دست من نیست. من فقط گفتم این رسانه فضای دموکراتیکی هم برای حرف زدن و نقد عده ای فراهم کرده. خبررسانی هم که تا حدی صورت می گیره... بقیه چیزها به مرور زمان باید درست بشه یک شبه که نمی شه ره صد ساله رو رفت عزیز من. یک دفعه انتظار داری همه مجری ها کریستین امان پور و رکسانا صابری بشن؟

    پاسخحذف