۱۴۰۳ مرداد ۲۱, یکشنبه

کتاب مفید برای خبرنگاران

 


 حیف است علاقه‌مند به تاریخ و کار رسانه باشید و از خواندن کتاب خاطرات "محمد بلوری" غفلت کنید!
حدود ۶۵۰ صفحه دارد ولی نه تنها خسته‌کننده نیست بل بسیار جذاب است.
محمد بلوری از قدیمی‌ترین روزنامه‌نگاران کشور است؛ پیش از انقلاب دبیر سرویس حوادث روزنامه کیهان بوده، اندکی بعد از انقلاب از کیهان جدا شده و مدتی هم همین مسئولیت را در روزنامه نوپای ایران بر عهده داشته است.
او در این کتاب مهم‌ترین خاطرات شش دهه کار رسانه‌ای خود را بازگو کرده است؛ از جزئیات رقابت با روزنامه اطلاعات، نحوه کسب خبرهای محرمانه، کار در شرایط سخت، فشارهای ساواک، حمایت‌های سفت و سخت مدیران روزنامه از خبرنگاران تا شرایط تاثرانگیز روزنامه در بعد از انقلاب و شرح روند برخی مهم‌ترین پرونده‌های خبری بعد از انقلاب مثل پرونده خفاش شب، قتل‌های زنجیره‌ای و نجات افسانه نوروزی.


در مراسم روز خبرنگار، استاد فریدون صدیقی که در سخنرانی دلنشین خود برخی از خاطرات خود را گفت، این کتاب یادم آمد و پشت تریبون به حاضران معرفی‌اش کردم. از خود جناب صدیقی هم در این کتاب خاطره‌ای هست از اولین مواجهه‌شان با جناب بلوری؛ خواندنی و یادگرفتنی!
با این حال این کتاب می‌توانست به مراتب جذاب‌تر باشد اگر مثلا مستندات برخی خاطرات (مثل تصویر خبر و گزارش‌های چاپ‌شده‌ای که درباره آن‌ها گفته شده یا تصاویر اشخاص و مکان‌های بیشتر) به آن اضافه می‌شد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر