۱۴۰۲ مرداد ۲۳, دوشنبه

اوضاع بانک سپه بهتر خواهد شد!

 



پرده اول) هشت سال قبل در یکی از شعب بانک (اسمش یادم نیست) در خیابون اول شهرک (کارمندان زنجان)، از خودپرداز پول خواستم، آخر کار کارتم رو برداشتم ولی یادم رفت پول رو بگیرم! اسکناس برگشت خورد ولی از حسابم (طبق قانون) کسر شده بود. فرداش رفتم و به رئیس شعبه توضیح دادم، کارتم رو دید و "بلافاصله" پول رو بهم برگردوند.

پرده دوم) حوالی ساعت پنج‌ونیم عصر چهارهفته قبل (بیست‌وپنج تیر) از خودپرداز شعبه ... بانک سپه چهل‌هزار تومان پول گرفتم و این بار هم از شدت عجله یادم رفت پول رو بردارم! به خیال تجربه قبلی، فرداش رفتم که پول رو از شعبه بگیرم. چهار هفته گذشته و در نهایت دیروز به رئیس شعبه گفتم: «آقا اصلاً بی‌خیال! این پول رو خیرات کنید و صدقه بدین!»؛ یک بار گفته بود: پول‌ها رو بشماریم ببینیم اضافه اومده ... دفعه بعد گفت: دستگاه دوم رو شمردیم، اضافه نبود، گفتم من که گفته بودم از دستگاه اول پول گرفتم! ... بعد زنگ زد و تلفنی شماره ملی و شماره کارت خواست. گفت ببینیم تهران تایید می‌کنه! ... گفتم به دنگ‌و‌فنگش نمی‌ارزه، من فکر کرده بودم مثل سری قبل کار خیلی راحته ... سه هفته پیگیر نشدم، دیروز رفتم سراغ بگیرم گفت بشین بیام، گفتم عجله دارم! به یکی از کارمنداش گفت: شماره کارت از ایشون بگیر. گفتم همه رو گرفتین! گفت: اِ ... حساب تو بانک ما ندارین؟! گفتم: «آقا اصلاً بی‌خیال! این پول رو خیرات کنید و صدقه بدین!»

پرده سوم) بانک سپه قدیمی‌ترین بانک ایرانه و مربوط به دوره رضاشاه. چند سال قبل بانک‌های نهادهای نظامی رو (بسیج: مهر اقتصاد، سپاه: انصار، ارتش: حکمت ایرانیان، فراجا: قوامین، وزارت دفاع: کوثر) بعد از این‌که حساب و کتاب سردارها و سرهنگ‌های بانک‌دار جور در نیامد، ریختند داخل بانک سپه و این بانک رو به یکی از بدترین بانک‌ها تبدیل کردند ولی خب، وقتی برای چهل هزار تومان این همه حساب و کتاب دارند، معلومه که همه چی درست میشه!

 


اینستاگرام 

 

 توضیح آقای سید مجتبی حسینی (تلگرام):
با سلام خدمت شما عرض کنم که حق با شماست حقیر کارمند بانک سپه هستم که چند نکته رو باید توجه کنید 1 - در سیستم‌های شعبه قابلیت مشاهده تراکنش‌های خودپرداز نمی‌باشد حتی رییس شعبه (این ضعف بانک است) 2- در صورتی‌که تراکنش ناموفق باشد حالا به هر دلیل حتی اشتباه مشتری در برداشت 72ساعت کاری باید مرور زمان گردد و سپس ارائه صورتحساب توسط مشتری به بانک بعنوان مستندات  3- برای مغایرت‌گیری ابتدا باید دستگاه شمارش شود که اگر اضافه‌ای بود سند زده شود و به مرکز اعلام گردد تا مرکز به حساب مقصد واریز نماید ( که همین باعث مرور زمان مجدد می‌گردد) 4- درصورتی‌که اضافه خودپرداز نبود باید تراکنش‌های تاریخ مورد نظر را از خودپرداز استخراج و توسط سیستم‌های شعبه به مرکز ارسال نمود ( همین هم زمان می‌گیرد بدلیل اینکه باید ابتدا مجوز فعال نمودن زدن فلش به سیستم‌های شعبه را از مدیریت بگیریم تا فایل ژورنال تاریخ مورد نظر را دریافت و ارسال به مرکز کنیم) 5- بعد از تمام این مراحل این به مرکز بستگی دارد که در چه فاصله زمانی بررسی و اعلام نظر کند 6-   بنده چون درگیر این جور مشکلات مشتریان هستم درک میکنم که پروسه‌ای طولانی است در عصر هوش مصنوعی و  البته پیگیری مسئول خودپرداز یا مسئول شعبه در کاهش این زمان خیلی موثر است ضمن اینکه 6 بانک با نرم افزارهای متفاوت و فرهنگ‌های سازمانی مختلف و کارمندان متفاوت همه را در یک بانک و انتقال داده‌های هر 6 بانک به یک نرم‌افزار قطعا مشکلات زیادی دارد که فقط زمان باعث حل خیلی از این مشکلات می‌گردد ضمن اینکه اینجا ژاپن نیست ایرانه 7-  دقیقا یکی از مشکلات سیستم دولتی با خصوصی در همین بورو کراسی اداری و فشل دولتی است 8- در آخر هم از  جنابعالی بخاطر طولانی شدن پروسه بنده پوزش می‌طلبم.


توضیح من:
سلام جناب حسینی
وقت شما به خیر.
از توضیح و تواضع شما سپاسگزارم.
جان کلام را که فشل بودن سیستم بانکی در عصر فناوری اطلاعات و سیستم به هم‌بسته داده‌هاست مورد تاکید قرار داده‌اید که منظور نظر من نیز همین بود؛ دقت در جزئیاتی چنین و البته فراخ بودن به هنگام خاصه‌بخشی‌های هزار میلیاردی.
دلسوزانی چون شما از درون سیستم باید پیشنهادهای موثر خود را برای اصلاح فرایندها، پیگیری کنند.

برای شما و همکاران‌تان آرزوی سلامتی و توفیق می‌کنم.
🙏

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر